La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul
Săptămâna aceasta a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, emis de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care înlocuiește pe cel din 2011. Printre reglementările aduse, au fost introduse și definițiile legale pentru „dezinformare” și „informare incorectă”, termeni care nu apăreau expres în forma anterioară a Codului. Citește articolul
Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Pentru a contracara valurile tot mai dese de dezinformare, un grup de parlamentari propune, printr-un proiect legislativ înregistrat recent la Senat, modificarea legislației audiovizualului, astfel încât radiourile și televiziunile să desfășoare campanii prin care să informeze cetățenii în legătură cu pericolul dezinformării și importanța verificării informațiilor din surse sigure și multiple. Citește articolul
Astăzi este Ziua Internațională pentru Combaterea Discursului Instigator la Ură, un prilej instituit de Organizația Națiunilor Unite (ONU) pentru a atrage atenția asupra pericolelor pe care acest tip de discurs le reprezintă pentru democrație, coeziune socială și respectarea drepturilor fundamentale. În România, cadrul legal prevede sancțiuni clare pentru astfel de manifestări, inclusiv în spațiul online și în mass-media. Citește articolul