avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrator de bloc
Subiect: administrator de bloc
ACCES GRATUIT

Importanța documentelor tehnice în analiza rezistenței seismice a clădirilor. Ce ne sfătuiesc specialiștii să verificăm și cum

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2023 | 0 | 2733 | Timp de citire: 4 min.

Cutremurele recente din Turcia, dar și cele din județul Gorj au readus în discuție nivelul de siguranță la cutremur pe care îl prezintă clădirile în care locuim. Cei interesați să cumpere o locuință sau cei ce locuiesc de mai multe vreme într-un imobil, dar care nu știu care sunt riscurile la care se supun în cazul producerii unui cutremur în regiunea în care locuiesc, pot apela la anumiți specialiști, care, pe baza unor documente, îi vor putea lămuri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se face, în acest an, atestarea administratorilor de bloc

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2023 | 2 | 9085 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se pot atesta acum administratorii de bloc, după ce obținerea certificatului de calificare profesională a devenit obligatorie

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 August 2022 | 2 | 6410 | Timp de citire: 2 min.

Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Administrator de bloc salariat sau PFA: Care sunt diferențele de regim fiscal

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
13 Iunie 2022 | 3 | 14363 | Timp de citire: 2 min.

Asociațiile de proprietari pot să aibă administratori și fără să le încheie contracte de muncă - cu contracte de prestări servicii, potrivit actualei legi a asociațiilor (pe vechea reglementare nu se accepta decât contractul de muncă). Un administrator persoană fizică autorizată (PFA) va fi responsabil de propria situație fiscală, completând declarația unică în fiecare an pentru a-și achita dările la stat. În funcție de valoarea totală a veniturilor nesalariale ale administratorului PFA, acesta ar putea chiar să nici nu fie obligat să achite contribuțiile sociale, iar asta îl plasează, în mod cert, în avantaj față de situația în care ar fi angajat de asociație.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Din această lună, administratorii de bloc trebuie să dețină un certificat de calificare profesională

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2022 | 20 | 50632 | Timp de citire: 1 min.

Administratorii de bloc trebuie, începând din 1 ianuarie 2022, să dețină un certificat de calificare profesională pentru a-şi păstra funcţiile, după ce termenul anterior a fost prelungit la sfârșitul lui 2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Îți poți recupera fondul de rulment plătit când vinzi apartamentul

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2021 | 3 | 9613 | Timp de citire: 1 min.

Fondul de rulment reprezintă unul dintre cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari ce trebuie plătit de către proprietarii apartamentelor. Cel de-al doilea face referire la fondul de reparații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Asociații de proprietari: Ce regim fiscal se aplică banilor primiți de președinți, cenzori și administratori

Anca Cernat în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 Aprilie 2021 | 2 | 12676 | Timp de citire: 2 min.

Președintele, administratorul și cenzorul asociației de proprietari realizează, în urma activităților pe care le desfășoară, venituri pentru care datorează, cu unele excepții, impozit și contribuții sociale. Asociațiile de proprietari pot să lucreze cu administratori fie în baza unor contracte de muncă, fie în baza unor contracte de prestări servicii. Pe de altă parte, cenzorii și președinții asociațiilor de proprietari își desfășoară activitatea în baza unor contracte de mandat, obținând astfel venituri asimilate salariilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Obligații importante pe care le au administratorii de bloc față de asociație în 2021

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
9 Februarie 2021 | 17 | 28454 | Timp de citire: 3 min.

Administrarea unui condominiu poate fi făcută fie de o singură persoană-administrator, fie de o firmă specializată în acest fel. Regulile general valabile de administrare a imobilelor cu mai multe apartamente sunt prevăzute de Legea nr. 196/2018, actuala reglementare a asociațiilor de proprietari. În cele ce urmează, prezentăm opt obligații importante ale administratorilor față de asociație: Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Obligațiile asociațiilor de proprietari în 2021

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
26 Ianuarie 2021 | 20 | 35642 | Timp de citire: 4 min.

Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Astfel, asociațiile de proprietari se constituie în edificii cu cel puțin trei locuințe și trebuie să întocmească un statut și un regulament de bloc. Totodată, acestea au obligația de a-și creiona anual un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noua lege a asociațiilor ar putea fi modificată major, prin două proiecte adoptate tacit de Senat

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Februarie 2020 | 21 | 28517 | Timp de citire: 4 min.

Legea asociațiilor de proprietari ar putea fi modificată, deși a intrat în vigoare abia în toamna lui 2019. În acest sens, la Senat s-au adoptat tacit (adică fără vot) două proiecte ce ar putea aduce schimbări majore în această lege. Modificările propuse vizează, printre altele, contul unic al asociațiilor de proprietari, documentele care atestă pregătirea administratorilor de bloc și asociațiile de chiriași. Citește articolul