avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 625 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrator
Subiect: administrator
ACCES GRATUIT

Cum se face, în acest an, atestarea administratorilor de bloc

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2023 | 2 | 8702 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În cazul contractelor de mandat nu se pot oferi tichete de masă și alte beneficii stipulate doar pentru angajați

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Septembrie 2022 | 0 | 4662 | Timp de citire: 1 min.

În practică se întâmplă frecvent ca un contract de mandat să fie tratat „la grămadă” cu contractele de muncă și chiar dacă legea fiscală, de exemplu, face referiri adesea la ambele tipuri de raporturi când stipulează X sau Y tratament fiscal, administratorului nu i se cuvine tot ceea ce i se poate cuveni unui angajat în mod normal - de exemplu, beneficiul tichetelor de masă ori al altor bilete de valoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poate un SRL să nu aibă administrator?

R&R Partners în Aspecte juridice
12 Aprilie 2022 | 1 | 5116 | Timp de citire: 4 min.

Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Condamnații pentru neplata dărilor cu reținere la sursă nu vor mai putea fi fondatori, administratori, directori sau reprezentanți de societăți

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2022 | 0 | 11788 | Timp de citire: 1 min.

Reincriminarea neplății impozitelor și contribuțiilor cu reținere la sursă, ce se va aplica din 1 martie 2022, va veni la pachet cu o interdicție. Mai precis, cei condamnați pentru această faptă nu vor mai putea să înființeze societăți sau să ocupe în cadrul lor funcțiile de administrator, director sau reprezentant legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum procedăm la schimbarea administratorilor unui SRL în lipsă

R&R Partners în Aspecte juridice
16 Februarie 2022 | 0 | 2747 | Timp de citire: 3 min.

În cadrul funcționării unei societăți, raporturile dintre administrator și firmă sunt raporturi de mandat. Acest lucru îi diferențiază de angajații societății, care lucrează cu contract individual de muncă, primesc un salariu și se supun legislației muncii. Și îi diferențiază inclusiv de asociații neadministratori din cadrul unui SRL, care pot lua decizii în cadrul Adunării Generale, dar nu pot reprezenta societatea în mod direct (semnare de contracte în numele societății, deschidere de cont bancar etc.). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Platformele de management al proceselor de business permit automatizarea rapidă și simplifică interacțiunea cu clienții

Deloitte România în Aspecte juridice
5 Noiembrie 2021 | 0 | 1362 | Timp de citire: 4 min.

V-ați întrebat vreodată de ce piața de software de management al proceselor de business, intitulată Business Process Management (BPM), este atât de mică în România? Și, mai important, dacă va crește vreodată? Pandemia de COVID-19 poate fi chiar contextul de care piața de BPM avea nevoie pentru a câștiga tracțiune și a-și atinge adevăratul potențial. Conform raportului Global Mobile Business Process Management Market pentru perioada 2016 - 2022, piața globală de BPM va ajunge la 3,7 miliarde de dolari până în 2022, cu o rată anuală de creștere de 21,5%. Iar România cu siguranță contribuie la evoluția acestei piețe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Achitarea întreținerii poate fi făcută și prin plăți parțiale

Viorel Cosac în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 August 2021 | 3 | 14297 | Timp de citire: 2 min.

În practică, relațiile dintre reprezentanții asociației și proprietarii de apartamente pot fi uneori tensionate și pot chiar depăși limitele legii. Spre exemplu, o situație des întâlnită este cea în care administratorul nu acceptă decât plata întregii facturi sau o condiționează de plata sumelor pentru fondurile speciale ale asociației, respectiv fondul de rulment și cel de reparații. Legal, nu poate face acest lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect al Ministerului Economiei

Administratorii “speciali” pentru privatizare din companiile de stat vor fi eliminați

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 August 2021 | 9 | 10462 | Timp de citire: 2 min.

Legea prin care au fost numiți administratorii care să ajute companiile de stat să se pregătească pentru privatizare urmează să fie abrogată, în mare parte, conform unui proiect de OUG inițiat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), lansat recent în dezbatere publică. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Sechestrul judiciar: Cum se face garantarea protecției unui imobil, până la terminarea procesului

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
17 Iunie 2019 | 1 | 3102 | Timp de citire: 3 min.

Uneori, procesele privind un bun (în special un imobil) pot dura destul de mult. De aceea, ar putea exista riscul ca acel bun să fie afectat, mai ales când nu se știe, cu exactitate, cine are drepturi asupra lui. De aceea, Codul de procedură civilă permite ca, până la finalizarea procesului, acel bun să îi fie încrediințat unei persoane care să îș administreze, pentru conservare. Acest mecanism se numește sechestru judiciar. De asemenea, sechestrul judiciar poate fi dispus și când nu există un proces, în anumite cazuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toate birourile notariale vor fi obligate să-și desemneze câte un administrator

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Mai 2019 | 0 | 6434 | Timp de citire: 2 min.

Toate birourile notariale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, vor trebui să-și desemneze în curând un administrator. Regulamentul activității notariale urmează să primească numeroase modificări, prevăzute într-un proiect de act normativ aflat acum în dezbatere publică, iar una dintre noutățile aduse este impunerea acestui administrator. Citește articolul