Comerțul cu fructe și legume se află, în prezent, în vizorul inspectorilor Direcțiilor teritoriale pentru Agricultură din cadrul Ministerului Agriculturii. Controalele vizează mai ales piețele, târgurile și hipermarketurile. Citește articolul
Supermarketurile și hipermarketurile, printre altele, sunt obligate să comunice Consiliului Concurenţei, la cererea acestei entități, preţurile de vânzare ale produselor pe care le comercializează, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. În caz contrar, începând de mâine, firmele în cauză vor risca amenzi de până la 50.000 de lei. Citește articolul
Piața produselor alimentare bio este într-o continuă creștere, oamenii înțelegând importanța unei alimentații sănătoase. Deși mai scumpe, produsele naturale sunt din ce în ce mai căutate, iar cifra de afaceri a întreprinderilor care au investit în mici linii de fabricat produse alimentare bio a crescut continuu în ultimii ani. Dacă investiția nu este foarte mare, antreprenorii interesați de această afacere pot primi fonduri nerambusabile prin programul Start-up Nation România pentru deschiderea unor mici fabrici sau chiar un magazin specializat în vânzarea produselor alimentare de acest tip. Citește articolul
În cazurile în care alimentele nu sunt etichetate așa cum trebuie sau prezentarea acestora induce în eroare, autoritățile vor putea să sancționeze firmele cu amenzi mult mai mari decât cele valabile în prezent, potrivit unui proiect de act normativ inițiat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Concret, dacă acum se aplică amenzi de cel mult 10.000 de lei, pe viitor acestea vor ajunge chiar și la 50.000 de lei. Citește articolul
Firmele ce se ocupă de produsele alimentare ce ajung, în principal, la cetățeni sunt verificate anual de către inspectorii Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Astfel, companiile ar trebui să se aștepte la controalele autorităților fie că au ferme de la care pleacă materiile prime pentru produsele alimentare, fie că au unități pentru procesarea acestora, fie că le importă din alte țări, fie că le vând direct populației. Concret, este vorba, de exemplu, atât de fermieri sau importatori, cât și de comercianți sau restaurante și pensiuni. Citește articolul
Începând de astăzi, operatorii economici din sectorul alimentar sunt obligaţi să respecte noi reguli referitoare la etichetarea produselor alimentare, în conformitate cu dispoziţiile europene. Concret, aceştia trebuie să prezinte pe etichetele produselor şi anumite informaţii nutriţionale, precum valoarea energetică şi cantitatea de grăsimi sau zaharuri. Citește articolul
Monitorul Preţurilor, o platformă online care afişează preţurile practicate de marile magazine pentru alimentele de baza ale populaţiei, a fost lansat astăzi, la initiţiativa Consiliului Concurenţei. Pentru moment însă, cetăţenii au posibilitatea de a compara doar preţurile produselor din supermarketurile şi hypermarketurile situate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, existând posibilitatea ca proiectul să fie extins, din 2017, la nivelul întregii ţări. Citește articolul
Reglementarile europene stabilesc o serie de informatii care trebuie incluse obligatoriu pe etichetele produselor alimentare preambalate. In acest fel, consumatorii pot afla inainte de a le cumpara ce ingrediente contin sau locul de provenienta. Daca aceste reguli nu sunt respectate sau daca sunt folosite practici comerciale incorecte, se pot face reclamatii la ANPC. Citește articolul
Etichetele produselor alimentare trebuie sa contina anumite informatii suplimentare, potrivit unor dispozitii europene care vor intra in vigoare de maine. Cei care nu vor respecta aceste reguli sau care vor apela la practici incorecte vor putea fi sanctionati cu amenzi de pana la 50.000 de lei. Citește articolul