avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1483 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: LEGE nr 227 / 2015

Act normativ: LEGE nr 227 / 2015

ACCES PREMIUM

Reminder Impozitul pe profit pentru 2017: ONG-urile îl mai pot declara doar astăzi

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2018 | 6638 | Timp de citire: 4 min.

Ca regulă, obligația declarării și achitării impozitului pe profit aferent anului 2017 intervine în luna martie, însă organizațiile nonprofit sunt obligate să declare și să achite impozitul pe profit aferent anului 2017 cu o lună mai devreme, mai exact până azi, inclusiv. În caz contrar, amenzile pe care le riscă acești contribuabili sunt de până la 5.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmelor le este greu să se ferească de fraudele de TVA, iar Fiscul vrea să ajute prin definirea clară a evaziunii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Februarie 2018 | 2 | 13044 | Timp de citire: 3 min.

Apărarea firmelor de fraudele de TVA este una dintre probleme abordate de specialiștii PwC România la o conferință recentă de fiscalitate. Astfel, reprezentanții companiilor ar trebui să fie cât mai atenți cu clienții și cu furnizorii lor, însă chiar autoritățile recunosc că această misiune este una aproape imposibilă. Din acest motiv, în viitorul apropiat ar urma să fie modificată legislația evaziunii fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale fiscale 2018: Inspectorii urmăresc la firme fraudele, pierderile de stocuri și serviciile intragrup

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Februarie 2018 | 1 | 7795 | Timp de citire: 3 min.

Referitor la tendințele din 2018 din controalele fiscale la companii, fraudele, pierderile de stocuri și serviciile intragrup sunt aspectele majore urmărite de inspectori, au explicat recent specialiștii PwC România. Totodată, aceștia au atras atenția și asupra unei schimbări semnificative în abordarea pe care o au inspectorii fiscali atunci când vin să facă verificări la firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Smart Feed

Tranzacții imobiliare 2018: Tot ce e esențial să știi despre TVA

FIDASmart în Taxe și impozite
22 Februarie 2018 | 2 | 15920 | Timp de citire: 3 min.

Dacă vă pregătiți să cumpărați un imobil de la o societate înregistrată în scop de TVA, pentru o planificare financiară corectă, trebuie să înțelegeți regimul TVA al bunurilor vizate. Diferența între o vânzarea cu TVA - cu sau fără taxare inversă / redus sau normal - sau fără TVA se regăsește în “buzunarul” cumpărătorului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Partener PwC: Compensarea parțială a CASS pentru scutiții de impozit, aplicabilă dacă firmele cresc salariile în 2018

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Februarie 2018 | 1 | 3167 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vor mări salariile scutiților de impozit începând din februarie 2018, angajatorii vor putea beneficia de compensarea parțială, cu bani de la stat, a costurilor cu contribuția de sănătate aferente acestora, este de părere un partener al PwC România. În contextul în care Guvernul a introdus această facilitate fiscală, a ieșit la iveală faptul că firmele care au dat bonusuri în loc să majoreze salariile brute, pentru a acoperi transferul contribuțiilor, nu pot beneficia de ea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Începi o afacere în 2018? Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru autorizarea unei firme debutante

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Februarie 2018 | 4806 | Timp de citire: 4 min.

Ca o măsură anterioară demarării oricărei activități economice, antreprenorul trebuie să solicite și să obțină  o serie de avize și autorizații specifice din partea autorităților statului. Numărul acestora, dar și complexitatea documentației solicitate de către autorități în vederea autorizării activității depind într-un grad foarte mare de domeniul de activitate vizat de către antreprenor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deși tentația salariaților de a migra către PFA sau micro este mare, specialiștii PwC recomandă prudență

Eduard Popescu în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2018 | 3477 | Timp de citire: 4 min.

Din 2018, diferența fiscală dintre statutul de salariat și cel de persoană fizică autorizată (PFA) și, mai ales, microîntreprindere, a crescut considerabil, astfel că numeroase persoane fizice care își pot desfășura activitatea prin oricare dintre cele trei modalități sunt încurajate să renunțe la munca salarială, în detrimentului celorlalte două forme de organizare. Totuși, specialiștii continuă să atragă atenția că renunțarea la contractele de muncă poate fi o soluție cu consecințe nefaste pe termen lung, amintind de o situație asemănătoare întâlnită acum câțiva ani.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Februarie 2018 | 571 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai clienți dificili? Iată cum poți gestiona încasarea cu întârziere a facturilor emise

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 Februarie 2018 | 9310 | Timp de citire: 6 min.

Multe societăți comerciale, din dorința de a-și spori numărul de clienți și de a-i fideliza pe termen lung, le oferă acestora posibilitatea plății la un anumit termen facturile emise. Cu toate acestea, există în continuare riscul ca plata să întârzie și după ce termenul agreat a expirat, astfel că oricine este implicat în derularea unei relaţii comerciale simte nevoia de a avea mai multe garanții din partea partenerilor de afaceri. Încasarea cu întârziere a facturilor emise generează mari probleme de lichiditate companiilor și de aceea prezentăm, în cadrul articolului de astăzi, câteva soluții prin care vei putea gestiona mai bine încasarea cu întârziere a facturilor emise. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv Salariat sau antreprenor în 2018: Când e statutul de microîntreprindere mai avantajos

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 Februarie 2018 | 2 | 7013 | Timp de citire: 5 min.

Deși nu este o alegere pe care mulți salariați să o poată face, renunțarea la statutul de angajat și înregistrarea unei microîntreprinderi prin intermediul căreia antreprenorii să își încaseze veniturile aferente serviciilor prestate prezintă unele avantaje fiscale, având în vedere că munca este impozitată mai mult decât antreprenoriatul. Prin urmare, un specialist de top își poate păstra un câștig net mai mare din veniturile brute totale, însă va pierde facilitățile acordate de statutul de salariat. Prin urmare, mai jos vom analiza situația în care antreprenorul renunță la statutul de salariat, dar își va înregistra o microîntreprindere prin intermediul căreia își va plăti și un salariu minim pe economie. Citește articolul