Companiile vor fi obligate să depună situațiile financiare pentru anul 2017 până la finalul lunii mai 2018, potrivit unui act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), publicat azi în Monitorul Oficial. În cazul în care nu vor respecta termenul amintit, contribuabilii vor risca amendarea și chiar dizolvarea. Citește articolul
Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul
Spre deosebire de antreprenorii experimentați care au lansat și condus una sau mai multe afaceri, antreprenorii debutanți nu cunosc detaliile privind începerea și coordonarea unei activități noi. Deși unele sfaturi pot fi extrase și din eșecuri, cu toții ne-am dori să nu fim nevoiți să învățăm din cele proprii, ci doar să aflăm despre experiențele altora. În articolul de astăzi sunt prezentate zece sfaturi pe care toți antreprenorii ar trebui să le ia în calcul atunci când intenționează să înceapă o afacere nouă. Citește articolul
Acele documente sau mesaje, pe suport hârtie sau în format electronic, care îndeplinesc anumite condiții și cuprind informații expres prevăzute în Codul fiscal sunt facturile, documentele financiar-contabile cele mai întâlnite în activitatea firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA). Chiar dacă regulile pentru întocmirea facturilor nu au cunoscut, în principiu, modificări majore, vi le reamintim astăzi, pentru a ne asigura că le întocmiți corect și în 2018. Asta mai ales în contextul apariției sistemului split TVA și a posibilității de a face afaceri cu firme ce aplică mecanismul plății defalcate a TVA. Citește articolul
Orice firmă dorește să aibă un profit cât mai bun pe care să-l îmbunătățească în timp. Top managerii și middle managerii sunt evaluați și vor avea obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de cost sau profit. Înarmați cu aceste instrumente managerii vor avea o misiune mai ușoară. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2018, firmele obligate să aplice impozitul pe veniturile microîntreprinderilor nu mai pot opta pentru achitarea impozitului pe profit în cazul deținerii unui capital social de minimum 45.000 de lei, așa cum a fost în 2017. Totuși, măsura ar putea fi reintrodusă pe viitor de parlamentari, prin lege, însă va trebui îndeplinită o nouă condiție: societățile în cauză să aibă cel puțin doi angajați. Citește articolul
Cei care au suferit o condamnare pentru fapte de corupție ar putea să fie fondatori ai unei societăți, dacă proiectul de act normativ ce stipulează acest lucru va fi adoptat. Proiectul se află în prezent în dezbaterea Senatului. Citește articolul
București, 7 Decembrie 2017: Astăzi începe o nouă eră a performanței în antreprenoriat prin lansarea MAX BA. Mobilitate, agerime, siguranță, viteză, business intelligence și viitor sunt doar câteva dintre cuvintele care definesc prima platformă digitală în cloud pentru managementul eficient al resurselor financiare ale companiilor mici și mijlocii. Citește articolul
În cazul în care vor opta pentru repartizarea profitului net la dividende, persoanele fizice care au calitatea de asociați sau administratori ai unor societăți comerciale vor plăti, pe lângă impozitul pe dividende de 5%, o contribuție pentru sănătate (CASS) în valoare de 10%. Chiar dacă, în anumite situații, taxarea dividendelor va crește începând cu veniturile obținute în 2018, măsura poate avea un efect pozitiv asupra firmelor. Neîncasând profitul net către dividende, organele de conducere ale societății pot lua decizia ca banii să fie folosiți pentru investiții în activitatea economică viitoare sau pentru acoperirea unor pierderi provenite din anii anteriori. Citește articolul
Mai jos am trecut în revistă câteva trucuri, mai precis treisprezece, care să vă ajute să ajungeți mai ușor la inima unui potențial client sau partener pe care, în exemplele prezentate, l-am denumit generic P. Citește articolul