avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1180 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

ACCES PREMIUM

Munca în străinătate: Ce noi condiții trebuie să îndeplinească firmele care le găsesc de muncă românilor

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
8 Martie 2018 | 2 | 10134 | Timp de citire: 2 min.

Lista condițiilor ce trebuie îndeplinite de firmele care îi ajută pe români să semneze contracte de muncă cu angajatorii străini este acum puțin mai lungă, odată cu ultimele modificări legislative în materie. Agenți de plasare a forței de muncă nu pot fi decât firmele înregistrate cu acest obiect de activitate, iar nu și persoanele fizice, iar legea conține acum o prevedere expresă ce interzice taxarea românilor pe care-i ajută să se angajeze. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
8 Martie 2018 | 588 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevenirea fraudei la firme: Potențialii angajați trebuie verificați foarte bine înainte de angajare, recomandă specialiștii

Eduard Popescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2018 | 2169 | Timp de citire: 1 min.

Fraudele fiscale în cadrul companiilor sunt întâlnite peste tot, indiferent de industrie, iar principalele persoane care fraudează sunt cele care lucrează în interiorul firmei. Mai mult, potrivit unui specialist, anumite persoane au profilul fraudatorului și chiar antecedente în acest sens, motiv pentru care li se recomandă angajatorilor să efectueze verificări înainte de orice angajare.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să asiguri creșterea afacerii tale, având clienți mulțumiți

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Martie 2018 | 1721 | Timp de citire: 4 min.

Creșterea constantă a unei afaceri pe termen lung este dependentă de felul în care nevoile și așteptările clienților sunt îndeplinite. Nu este un secret pentru nimeni faptul că dezvoltarea unei afaceri este determinată de menținerea unor clienți mulțumiți. Cu toate acestea, atunci când consumatorii tăi reclamă anumite probleme pe care le-au avut cu produsele sau serviciile tale, ar trebui să utilizezi informațiile în scopul îmbunătățirii tuturor aspectelor care țin de afacerea ta. Utilizează chestionare pentru a măsura gradul de satisfacție al clienților tăi și utilizează aceste date pentru a elimina cauzele nemulțumirii lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele care le găsesc locuri de muncă românilor în străinătate au, de azi, noi obligații față de ITM

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 2 | 27092 | Timp de citire: 3 min.

Firmele române care funcționează ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate și cele care vor vrea să presteze această activitate au acum mai multe cerințe de bifat, potrivit unui act normativ ce a intrat azi în vigoare. În raport cu Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), spre exemplu, acestea trebuie să-și procure pentru înregistrare anumite documente, să țină anumite evidențe și să le raporteze la ITM periodic, altfel riscând amenzi de câteva mii de lei. În plus, nu mai pot presta această activitate firmele în faliment sau în dizolvare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

BIAC a sprijinit Universitatea din București la organizarea ediției a cincea a concursului de arbitraj comercial

Parteneriat media în Știri & Revista presei
2 Martie 2018 | 979 | Timp de citire: 3 min.

București, 1 martie 2018: Curtea de Arbitraj Internațional București – BIAC, organism independent lansat sub auspiciile AmCham România, a sprijinit organizarea celei de-a cincea ediții a Pre-moot-ului din România, în cadrul Concursului Internațional de Arbitraj Comercial Willem C. Vis. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De aparentia

Aurelia Dinu în Editorial
Consultant în politici publice, managementul performanței și life coach,
28 Februarie 2018 | 1825 | Timp de citire: 2 min.

“Există dovezi solide care arată că oamenii cultivă percepții distorsionate ale realității, ca să își poată construi imagini pozitive despre sine și despre viață. Persoanele cele mai fericite și mai sănătoase par să fie acelea care distorsionează realitatea în mod sistematic” – Roy F. Baumesiter, Sensuri ale vieții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Înainte de a porni o afacere, dezvoltă-ți aceste trei trăsături esențiale

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Februarie 2018 | 3806 | Timp de citire: 2 min.

Așa cum nici afacerile nu sunt identice, nici antreprenorii nu au un singur mod de a înțelege mediul, competiția sau oportunitățile din piață. Prin urmare, experiențele personale de muncă și de viață, educația financiară, dar și așteptările pe care aceștia le au dictează felul în care aceștia își construiesc și conduc viitoarele afaceri. Cu toate acestea, antreprenorii au o serie de trăsături comune, iar în cele ce urmează vor fi prezentate trei aspecte cheie pe care trebuie să le urmărești întotdeauna. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Hotărâre AGA de respingere. Inadmisibilitatea și lipsa de interes a acțiunii în anularea acesteia

Andrei Talamba în Mediul juridic
avocat în Baroul București,
16 Februarie 2018 | 3410 | Timp de citire: 3 min.

În considerarea prevederilor art. 132 din Legea nr. 31/1990, consider că sunt inadmisibile acțiunile în anularea hotărârilor adunărilor generale ale acționarilor („AGA”) prin care se resping punctele de pe ordinea de zi. În susținerea acestei opinii, aduc două principale argumente, respectiv: (I) ipoteza expusă de legiuitor presupune existența unei hotărâri AGA de aprobare și (II) hotărârea AGA de respingere nu reprezintă un act juridic generator de drepturi sau obligații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care determină eșecul afacerilor mici

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Februarie 2018 | 2800 | Timp de citire: 3 min.

Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul