Un act normativ conform căruia se introduce un program anual de promovare în străinătate a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) a apărut joi în Monitorul Oficial. Anul acesta s-a alocat o sumă nerambursabilă în valoare totală de 40 de milioane de lei, de care pot beneficia maximum 500 de IMM-uri. Citește articolul
Firmele de pe teritoriul României sunt obligate, conform legii, să consemneze operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate. Pentru a dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informaţii reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Citește articolul
În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice. Citește articolul
Factura este şi va rămâne unul dintre cele mai folosite documente contabile, fără să conteze dacă ne referim la firmele mari, microîntreprinderile ori persoanele fizice autorizate. Pentru a fi siguri că întocmiţi corect facturi, vă prezentăm azi regulile ce stau la baza emiterii acestora, valabile în 2017. Citește articolul
Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM-uri) care fac o investiție inițială consistentă sunt sprijinite să-şi dezvolte afacerile printr-o nouă schemă de ajutor de stat, prin intermediul căreia o entitate poate primi până la cinci milioane de lei. Prevederile fac parte dintr-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial şi care se aplică începând din 2017. Citește articolul
De la 1 februarie, vor fi eliminate taxele cerute la Registrul Comerțului pentru radierea (în urma dizolvării sau lichidării) societăților cu răspundere limitată (SRL) sau persoanelor fizice autorizate (PFA). Măsura este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial care mai înlătură, printre alte aproximativ 100 de taxe, şi pe cele pentru înmatricularea comerciantului şi înscrierea de alte menţiuni. Citește articolul
Din februarie începând, antreprenorii vor fi scutiţi de costurile de înmatriculare a unei entităţi, aplicate în prezent de Registrul Comerţului, astfel că vor putea înfiinţa mult mai uşor, printre altele, o societate cu răspundere limitată (SRL) sau se vor putea constitui ca persoane fizice autorizate (PFA), în acelaşi regim simplificat. Măsura este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial care mai elimină, printre altele, şi timbrul de mediu sau taxa radio-TV. Citește articolul
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Faptul că o companie ajunge în stadiul de a-şi declara insolvenţa este rezultatul unui cumul de factori externi şi interni. Factorii interni de instabilitate au de cele mai multe ori un efect mai mare asupra situaţiei financiare a companiei decât factorii externi (criză economică, concurenţă). Acest lucru este demonstrat de faptul că, în perioadele de criză, sunt companii care se dezvoltă, reuşind să fie mai eficiente decât erau în momentele de creştere economică. Citește articolul
Unii angajaţi, în special oamenii de vânzări, consideră că un volum mare al stocurilor este un aspect pozitiv. Acest lucru nu este adevărat. Stocurile înseamnă bani imobilizaţi. Orice companie ar trebui să aibă că obiectiv diminuarea stocurilor. Optimizarea nivelului de bunuri aflate în stoc determină eliberarea de numerar, care poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii. Citește articolul