avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1228 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

ACCES PREMIUM

Zece metode ce cresc șansele companiei tale de a încasa bani de la clienții rău-platnici

CFO Network România în Aspecte juridice
11 Noiembrie 2016 | 7676 | Timp de citire: 3 min.

Majoritatea companiilor care acordă credite comerciale clienţilor se confruntă cu problema rău-platnicilor. Lipsa unor procese interne privind încasarea creanţelor poate afecta grav operaţiunile companiilor. Analiza privind stabilirea termenelor de plată trebuie să fie un element important în fixarea strategiei de business. Un decalaj mare de timp între momentul plăţii furnizorilor şi încasarea creanţelor poate duce la incapacitatea afacerii de a continua operaţiunile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fuziunea prin absorbție a firmelor: Care sunt etapele acestei proceduri?

Nicolescu, Zorin si Asociatii în Aspecte juridice
26 Octombrie 2016 | 33267 | Timp de citire: 7 min.

Fuziunea prin absorbție este operațiunea prin care o firmă este dizolvată și patrimoniul acesteia este transferat unei alte companii, potrivit legislației în vigoare. Din articolul de față puteți afla ce etape trebuie urmate pentru efectuarea acestei proceduri, ce acte sunt necesare și cât de mult poate dura o astfel de fuziune. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești sătul să fii angajat? Iată șapte idei de afaceri pentru care nu-ți trebuie mulți bani și experiență

Accountable în Start-up
20 Octombrie 2016 | 3 | 141948 | Timp de citire: 4 min.

Există numeroase idei de afaceri care nu necesită sume mari de bani pentru a fi puse în practică. În mod surprinzător însă, mulți oameni cu gânduri antreprenoriale le evită. Se gândesc că nu vor fi cu adevărat întreprinzători dacă nu pornesc “cum trebuie”, adică având un buget generos, angajați și un sediu frumos. Paradoxal însă, atunci când pornești fără bani ai șanse destul de mari de succes. Lipsa acestei resurse te va învăța să o gestionezi și să nu faci risipă, iar dacă cumva dai greș, vei putea să te remontezi mai ușor dacă suma de bani investită a fost minimă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șapte sfaturi ca să atragi și să păstrezi cei mai buni angajați

Accountable în Start-up
18 Octombrie 2016 | 11377 | Timp de citire: 4 min.

Ca proprietar al unei afaceri mici îți este foarte greu să conduci un proces profesionist de recrutare și selecție. Este doar încă una dintre îndatoririle adiacente ce-ți revine pe lângă cea principală de a face bani pentru firma ta. Dar această îndatorire este foarte importantă, există chiar păreri conform cărora este mai important și prioritar să găsești oamenii potriviți decât să stabilești obiectivele. Cu oameni buni vei ajunge întotdeauna într-o destinație frumoasă, chiar dacă nu ai avut acest obiectiv încă de la început dar un obiectiv stabilit, oricât de bun și ambițios ar fi, cu greu va fi atins fără oamenii potriviți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nu ai depus situaţiile financiare anuale până acum? Firma ta riscă dizolvarea

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2016 | 9105 | Timp de citire: 3 min.

Firmele care aveau obligaţia depunerii situaţiilor financiare aferente anului trecut până la 30 mai 2016 şi nu au făcut-o nici până în prezent riscă să fie dizolvate, potrivit unui act normativ în vigoare din 2015. De altfel, autoritățile fiscale au atenţionat recent contribuabilii în acest sens, prin intermediul unui comunicat de presă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să ştii înainte de a deschide o farmacie? Aspecte procedurale şi obligaţii în relaţia cu CNAS

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2016 | 2 | 29709 | Timp de citire: 8 min.

Asistenţa farmaceutică a populaţiei este asigurată prin intermediul unităţilor farmaceutice de pe teritoriul ţării, care trebuie înfiinţate în anumite condiţii legale. De altfel, întâi de toate, pentru constituirea unei farmacii trebuie obţinută pentru aceasta o autorizaţie de funcţionare de la Ministerul Sănătăţii (MS), care se eliberează pe baza mai multor documente. Mai departe, odată începută activitatea de comercializare a produselor farmaceutice, furnizorii de medicamente au de îndeplinit o serie de obligaţii şi raportări, pe care le vom prezenta în acest material.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2016, 25 de documente contabile trebuie păstrate pentru cinci ani. Care sunt acestea şi ce amenzi riscă cei ce nu respectă termenul?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Octombrie 2016 | 3 | 42376 | Timp de citire: 4 min.

Lista documentelor financiar-contabile ce trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, a fost actualizată la startul lui 2016 şi cuprinde în prezent un număr de 25 de astfel de acte, pe care le vom prezenta în articolul de faţă. De altfel, nerespectarea obligaţiei de a păstra aceste documente se sancţionează cu amendă, care diferă în funcţie de tipul contribuabilului şi mărimea sa.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poți cere anularea hotărârii AGA dacă nu ești de acord cu ce au decis asociații tăi

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
Avocat,
28 Septembrie 2016 | 10874 | Timp de citire: 6 min.

În cazul societăţilor cu răspundere limitată, voința asociaţilor este exprimată în adunarea generală a asociaţilor (AGA). Ce se întâmplă însă atunci când unul dintre asociaţi nu este de acord cu decizia AGA şi doreşte să o anuleze? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dacă-ți plătești facturile de utilități la poștă, de-acum sunt șanse mari să dai bani în plus

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Septembrie 2016 | 5436 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care își plătesc facturile de utilități la unitățile Poștei Române pot folosi de-acum, în principal, un mandat poștal special cu tarif unic, conform unui comunicat de presă recent al companiei. Totuși, reprezentanții Poștei Române ne-au spus că încă mai există unele facturi de utilități ce pot fi plătite fără costuri suplimentare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noi terenuri, case şi maşini sunt scoase de Fisc la licitaţie. Cum poţi participa?

Eduard Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2016 | 24352 | Timp de citire: 5 min.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) continuă să scoată la licitaţie bunuri aparţinând datornicilor, astfel că, la finalul acestei luni, instituţia organizează noi licitaţii în vederea vânzării mai multor terenuri, clădiri și mașini. Spre exemplu, persoanele interesate pot licita pentru un teren din imediata vecinătate a Bucureştiului, aflat în proprietatea primarului Sectorului 3 al Capitalei, Robert Negoiţă, sau pentru alte două terenuri din Sectorul 1, aparţinând Ana Residences, grup deţinut de familia Copos. Citește articolul