avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1466 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile întocmeşti anul acesta dacă eşti PFA?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2017 | 2 | 67881 | Timp de citire: 9 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) sunt obligate, conform legii, să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare, indiferent de domeniul în care activează. În articolul de faţă vom avea în vedere principalele registre pe care trebuie să le aibă, anul acesta, o PFA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2017: Ce acte ale firmei păstrezi, în ce condiţii şi pentru cât timp?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2017 | 2 | 69765 | Timp de citire: 3 min.

În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai început deja să facturezi în 2017? Nu uita de numerotarea facturilor și alte aspecte esențiale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
12 Ianuarie 2017 | 1 | 56267 | Timp de citire: 4 min.

Înainte de a emite prima factură pe 2017, firmele trebuie să fie atente la câteva aspecte-cheie în privința acestora. Pe de-o parte, companiile sunt obligate să întocmească o decizie de numerotare a facturilor valabilă în acest an, dar și să numească o persoană care să gestioneze numerele aferente facturilor emise. Pe de altă parte, o atenție sporită trebuie acordată și noilor cote de TVA aplicabile din acest an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pontajul în luna decembrie: Cum sunt pontaţi salariaţii care au avut liber și în 2 decembrie?

Eduard Popescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2017 | 11722 | Timp de citire: 3 min.

În decembrie au existat trei zile de sărbătoare legală, în care salariaţii cu program de lucru obişnuit, de luni până vineri, nu au muncit. Totuşi, doar două dintre aceste zile nelucrătoare au picat în timpul săptămânii de lucru, în condiţiile în care prima zi de Crăciun a fost duminica. În acelaşi timp însă, salariaţii din sistemul bugetar au beneficiat de timp liber şi în data de 2 decembrie, aceasta fiind ulterior recuperată. În aceste condiţii, vă spunem câte zile lucrătoare trebuie pontate pentru ultima lună din 2016 în statul de salarii, documentul care stabileşte practic drepturile băneşti cuvenite salariaţilor, precum şi contribuţiile şi celelalte sume datorate de angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2016, 25 de documente contabile trebuie păstrate pentru cinci ani. Care sunt acestea şi ce amenzi riscă cei ce nu respectă termenul?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Octombrie 2016 | 3 | 42375 | Timp de citire: 4 min.

Lista documentelor financiar-contabile ce trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, a fost actualizată la startul lui 2016 şi cuprinde în prezent un număr de 25 de astfel de acte, pe care le vom prezenta în articolul de faţă. De altfel, nerespectarea obligaţiei de a păstra aceste documente se sancţionează cu amendă, care diferă în funcţie de tipul contribuabilului şi mărimea sa.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să ai dacă entitatea ta ține contabilitatea în partidă dublă

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
6 Octombrie 2016 | 11437 | Timp de citire: 7 min.

Dispoziţiile în vigoare oferă unei entităţi din România posibilitatea să ţină contabilitatea în două feluri: în partidă simplă sau dublă. Principalele diferenţe dintre cele două variante sunt legate de numărul şi structura registrelor folosite la înregistrarea datelor contabile şi tehnica de înregistrare a acestora. De altfel, în materialul de faţă vă prezentăm registrele de contabilitate obligatorii pentru entităţile, inclusiv persoane fizice autorizate (PFA), ce conduc evidenţa contabilă în partidă dublă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Riscuri fiscale la cheltuielile făcute pentru angajații furnizorilor

CFO Network România în Contabil și fiscal
19 Septembrie 2016 | 2971 | Timp de citire: 1 min.

Sunt situații în care o companie trebuie să plătească cheltuieli aferente angajaților altor companii. Aceste situații se întâlnesc atunci când un furnizor este implicat în implementarea unui produs/serviciu la sediul clientului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să întocmească un PFA în 2016. Le ai pe toate?

Andra Stana în Contabil și fiscal
26 Mai 2016 | 6 | 67277 | Timp de citire: 12 min.

Orice persoană fizică autorizată trebuie să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare. În cele ce urmează vom inventaria principalele registre care nu pot lipsi unui PFA, indiferent de activitatea pe care acesta o desfășoară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid complet pentru PFA-uri: Cum se înființează, ce impozite plătesc, ce declarații depun, ce cheltuieli deduc

CFO Network România în Taxe și impozite
2 Februarie 2016 | 13 | 70424 | Timp de citire: 12 min.

Pentru a-și putea desfășura activitatea, persoanele fizice autorizate trebuie să respecte o serie de reguli și să plătească o serie de cotizații. Și în 2016, Fiscul poate reclasifica activitatea aferentă unui PFA într-una aferentă unui salariat. Amănunte despre acest aspect, dar și despre declarațiile care trebuie depuse anual, respectiv cele suplimentare în cazul în care PFA-ul este plătitor de TVA, precum și despre cheltuielile deductibile, găsiți în articolul de mai jos. Acest ghid, realizat luând în considerare legislația conform noului Cod Fiscal, este aplicabil PFA-urilor impozitate în sistem real. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2016 - cum și cât păstrezi actele firmei

Andra Stana în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2016 | 6 | 128161 | Timp de citire: 5 min.

Începând de la 1 ianuarie, regulile privind arhivarea documentelor au fost modificate printr-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Printre schimbările apărute se numără posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic, iar lista care cuprinde tipurile de acte ce trebuie păstrate timp de 5 ani a fost completată. Citește articolul