avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 927 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

ACCES PREMIUM

Corectarea documentelor financiar-contabile: Ce reguli trebuie să respecte firmele în 2021

Alexandros Bakos în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 Februarie 2021 | 2562 | Timp de citire: 4 min.

Având în vedere că o simplă ștersătură ori modificări făcute peste ce apare deja în documentele financiar-contabile sunt interzise, corectarea erorilor din documentele financiar-contabile nu este așa simplă. În esență, firmele trebuie să respecte niște reguli stricte, în 2021, dacă vor să facă asemenea corecturi, potrivit legislației financiar-contabile în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diurnă 2021: Principalele aspecte de care se ține cont pentru acordarea sa corectă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2021 | 13146 | Timp de citire: 3 min.

Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. De asemenea, anul trecut, legislația ce vizează deplasările în afara țării a fost mult modificată, unele aspecte vizând inclusiv drepturile salariale și cele conexe acestora la care au dreptul detașații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ajutorul de la stat pentru telesalariați: Se pot depune cererile pe aici.gov.ro. Șase aspecte de luat în considerare

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Septembrie 2020 | 9 | 6992 | Timp de citire: 5 min.

De acum, firmele interesate pot depune documentele pentru a cere de la stat banii pentru telesalariați (câte 2.500 de lei/telesalariat, mai exact). Banii se vor acorda, în limita fondurilor disponibile, până la finele anului. Sunt însă multe aspecte de luat în considerare la solicitarea lor, poate mai multe decât la alte forme de sprijin pentru angajatori acordate în ultima perioadă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Digitalizarea firmelor în privința documentelor: Trei instrumente care te scutesc de drumuri și costuri inutile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Septembrie 2020 | 2069 | Timp de citire: 3 min.

Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ștergerea datelor personale nu-i posibilă atunci când salariatul își părăsește angajatorul

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2020 | 1 | 2558 | Timp de citire: 2 min.

Pentru desfășurarea relațiilor de muncă, angajatorul trebuie să prelucreze datele personale ale salariaților săi, obligație legală care se extinde uneori și după ce acestora le încetează contractele individuale de muncă. Deși orice persoană are dreptul să ceară ștergerea datelor care-i sunt prelucrate de o firmă, acest lucru nu-i posibil atunci când legislația obligă la păstrarea respectivelor date pentru o anumită perioadă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dispoziția de plată și dispoziția de încasare

Facturis Online în Știri & Revista presei
28 Aprilie 2020 | 3256 | Timp de citire: 1 min.

Dispoziția de plată/încasare este documentul ce servește ca dispoziție pentru casierie, pentru efectuarea plăților în numerar atât a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum și a diferenței de încasat de către titularul de avans, drept justificare a sumelor mai mari decât avansul primit pentru procurarea de materiale etc., sau dispoziție pentru casierie, pentru încasarea în numerar a unor sume ce nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozițiilor legale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tot ce ai nevoie să știi despre chitanța fiscală

Facturis Online în Știri & Revista presei
24 Aprilie 2020 | 2280 | Timp de citire: 1 min.

Chitanța fiscală este documentul emis odată cu vânzările produselor a căror plata se face cu numerar, ce include și TVA, astfel justificându-se primirea unei sume de bani în numerar de la emitent. Orice chitanță se identifică prin serie și numere unice secvențiale ce au la bază structura organizatorică a firmei, în funcție de punctele de lucru, filiale etc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Totul despre NIR - Notă Intrare Recepție

Facturis Online în Știri & Revista presei
27 Martie 2020 | 2427 | Timp de citire: 1 min.

Nota de intrare recepție și constatare de diferențe, mai cunoscută drept NIR, este documentul pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este și un document justificativ pentru încărcarea în gestiune. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Ce registre contabile e obligată firma ta să întocmească în 2020

Facturis Online în Știri & Revista presei
22 Ianuarie 2020 | 10635 | Timp de citire: 1 min.

Companiile sunt obligate să întocmească și să țină anumite registre, așa cum prevede legislația în vigoare. Cele mai importante dintre ele sunt registrele contabile, despre care scriem astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face corectarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 7562 | Timp de citire: 4 min.

Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul