Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Contribuabilii care au de a face pentru prima oară cu impozitul pe profit ar trebui să fie atenți la o serie de greșeli des întâlnite în practică, conform specialiștilor de la Schoenherr și Asociații. Venim cu aceste informații în contextul în care modificările fiscale din anii recenți au declanșat un proces accelerat de trecere a companiilor de la impozit micro la impozit pe profit. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a devenit operațional la 30 noiembrie 2023, potrivit HG 1.074/2021, însă autoritățile au venit abia acum cu o propunere de tratament contabil pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje. Ministerul Finanțelor (MF) spune că a propus acest tratament contabil deoarece Ministerul Mediului n-a făcut asta până acum. SGR presupune reținerea unei garanții de 50 de bani de la clienți pentru fiecare ambalaj vizat de sistem, care apoi este rambursată la predarea ambalajelor. Citește articolul
În condițiile în care, din 2023, avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani pentru actele contabile, este important de precizat că aceasta nu este aplicabilă anumitor documente. Este vorba de documentele financiar-contabile care atestă proveniența bunurilor care au o durată de viață mai mare de cinci ani, pentru care arhivarea se face pe o durată mai lungă. Citește articolul
Teambuilding-ul reprezintă o modalitate de interacțiune între persoanele care lucrează într-o organizație și un proces gândit să îmbunătățeasca relațiile și raporturile dintre membrii unui grup. Este o practică din ce in ce mai răspândită din dorința de a crește motivarea și retenția angajaților. Ca orice alte cheltuieli ale companiei, și aici vorbim despre un regim fiscal aplicabil de la caz la caz: „de ce organizăm teambuildingul” este întrebarea esențială la care trebuie să răspundem pentru a putea încadra corect cheltuiala. Dar ce documente trebuie să avem pentru a nu avea probleme cu organul fiscal? Citește articolul
Actele contabile pierdute, sustrase sau distruse trebuie reconstituite numai dacă se află în perioada legală de păstrare de cinci ani, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Noua dispoziție a fost introdusă în normele de întocmire și folosire a documentelor financiar-contabile, în condițiile în care, potrivit specialiștilor, o asemenea limitare nu se aplica până acum. Citește articolul
A devenit deja, poate, destul de clar pentru cei care folosesc telemunca de ceva vreme deja că angajatului este necesar ceva mai mult decât un laptop acasă. Firma e obligată nu doar să-i asigure aceleași drepturi ca celor care vin la locul de muncă organizat de angajator, ci și să-i acopere acestuia diverse cheltuieli generate de activitatea de telemuncă, ca să nu mai vorbim de obligațiile de sănătate și securitate în muncă. Citește articolul
Inspectorii fiscali vor să vadă, atunci când vin în control la firmele de transport unde se fac și deplasări transfrontaliere mai multe documente care să ateste delegarea, detașarea sau altă situație de mobilitate a angajaților, iar unul dintre documentele cerute este ordinul de deplasare special pentru transporturi internaționale. Citește articolul
Activitatea unei firme este, desigur, concentrată pe organizarea activității într-un așa fel încât să conducă la minimizarea cheltuielilor și la maximizarea veniturilor și, implicit, a profitului. Practic, acesta este scopul ultim al oricărei afaceri și telul pentru care mulți oameni decid să intre în antreprenoriat. Citește articolul
Arhivarea presupune păstrarea, în anumite condiții, fie fizic, fie electronic, pe perioade de timp care pot ajunge și până la 50 de ani, a unor documente folosite de firme în activitatea lor curentă. Orice modalitate ar alege de a le păstra, firmele trebuie să fie în măsură să le pună la dispoziția celor interesați atunci când li se solicită asta prin lege. Citește articolul
Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează într-un document ce stă la baza înregistrărilor în contabilitate, care dobândește calitatea de document justificativ. Pentru a deveni documente justificative, actele întocmite de companiile înregistrate în România trebuie să îndeplinească anumite condiții. Citește articolul