avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 904 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

Act normativ: ORDIN nr 2634 / 2015

ACCES PREMIUM

Interviu Greșeli de „începător” de evitat în contextul trecerii firmelor de la impozit micro la impozit pe profit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2024 | 9401 | Timp de citire: 6 min.

Contribuabilii care au de a face pentru prima oară cu impozitul pe profit ar trebui să fie atenți la o serie de greșeli des întâlnite în practică, conform specialiștilor de la Schoenherr și Asociații. Venim cu aceste informații în contextul în care modificările fiscale din anii recenți au declanșat un proces accelerat de trecere a companiilor de la impozit micro la impozit pe profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Tratamentul contabil propus de MF pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Martie 2024 | 1 | 19284 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul de garanție-returnare (SGR) a devenit operațional la 30 noiembrie 2023, potrivit HG 1.074/2021, însă autoritățile au venit abia acum cu o propunere de tratament contabil pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje. Ministerul Finanțelor (MF) spune că a propus acest tratament contabil deoarece Ministerul Mediului n-a făcut asta până acum. SGR presupune reținerea unei garanții de 50 de bani de la clienți pentru fiecare ambalaj vizat de sistem, care apoi este rambursată la predarea ambalajelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

Reminder Deși avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani, anumite acte contabile trebuie păstrate mai mult

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 August 2023 | 1 | 13228 | Timp de citire: 1 min.

În condițiile în care, din 2023, avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani pentru actele contabile, este important de precizat că aceasta nu este aplicabilă anumitor documente. Este vorba de documentele financiar-contabile care atestă proveniența bunurilor care au o durată de viață mai mare de cinci ani, pentru care arhivarea se face pe o durată mai lungă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tratamentul fiscal în cazul cheltuielilor cu teambuilding-ul: ce documente justificative trebuie să aibă angajatorul

Accace în Contabil și fiscal
18 Iunie 2023 | 12394 | Timp de citire: 2 min.

Teambuilding-ul reprezintă o modalitate de interacțiune între persoanele care lucrează într-o organizație și un proces gândit să îmbunătățeasca relațiile și raporturile dintre membrii unui grup. Este o practică din ce in ce mai răspândită din dorința de a crește motivarea și retenția angajaților. Ca orice alte cheltuieli ale companiei, și aici vorbim despre un regim fiscal aplicabil de la caz la caz: „de ce organizăm teambuildingul” este întrebarea esențială la care trebuie să răspundem pentru a putea încadra corect cheltuiala. Dar ce documente trebuie să avem pentru a nu avea probleme cu organul fiscal? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Arhivarea documentelor

UPDATE Mai nou, actele contabile trebuie reconstituite numai dacă sunt în perioada legală de păstrare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2023 | 10988 | Timp de citire: 2 min.

Actele contabile pierdute, sustrase sau distruse trebuie reconstituite numai dacă se află în perioada legală de păstrare de cinci ani, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Noua dispoziție a fost introdusă în normele de întocmire și folosire a documentelor financiar-contabile, în condițiile în care, potrivit specialiștilor, o asemenea limitare nu se aplica până acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Echipamentele și obiectele pe care le oferim telesalariaților pentru activitatea de acasă. Ce trebuie avut în vedere din perspectivă fiscal-contabilă

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Iulie 2022 | 1 | 3096 | Timp de citire: 5 min.

A devenit deja, poate, destul de clar pentru cei care folosesc telemunca de ceva vreme deja că angajatului este necesar ceva mai mult decât un laptop acasă. Firma e obligată nu doar să-i asigure aceleași drepturi ca celor care vin la locul de muncă organizat de angajator, ci și să-i acopere acestuia diverse cheltuieli generate de activitatea de telemuncă, ca să nu mai vorbim de obligațiile de sănătate și securitate în muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce documente vor să vadă inspectorii fiscali în control la firmele de transporturi internaționale. Ordinul de deplasare trebuie să fie cel special

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
7 Aprilie 2022 | 2099 | Timp de citire: 2 min.

Inspectorii fiscali vor să vadă, atunci când vin în control la firmele de transport unde se fac și deplasări transfrontaliere mai multe documente care să ateste delegarea, detașarea sau altă situație de mobilitate a angajaților, iar unul dintre documentele cerute este ordinul de deplasare special pentru transporturi internaționale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chitanța fiscală – unul dintre documentele contabile vitale în activitatea firmei

CIEL Romania în Contabil și fiscal
13 August 2021 | 2278 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea unei firme este, desigur, concentrată pe organizarea activității într-un așa fel încât să conducă la minimizarea cheltuielilor și la maximizarea veniturilor și, implicit, a profitului. Practic, acesta este scopul ultim al oricărei afaceri și telul pentru care mulți oameni decid să intre în antreprenoriat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Care sunt perioadele minime de păstrare și în ce condiții, conform celor mai recente modificări

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 7011 | Timp de citire: 3 min.

Arhivarea presupune păstrarea, în anumite condiții, fie fizic, fie electronic, pe perioade de timp care pot ajunge și până la 50 de ani, a unor documente folosite de firme în activitatea lor curentă. Orice modalitate ar alege de a le păstra, firmele trebuie să fie în măsură să le pună la dispoziția celor interesați atunci când li se solicită asta prin lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele documente justificative în contabilitate: Elemente obligatorii la completarea lor și alte chestiuni importante

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Februarie 2021 | 14993 | Timp de citire: 6 min.

Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează într-un document ce stă la baza înregistrărilor în contabilitate, care dobândește calitatea de document justificativ. Pentru a deveni documente justificative, actele întocmite de companiile înregistrate în România trebuie să îndeplinească anumite condiții. Citește articolul