Legislația rutieră din România urmează să fie modificată, după cum apare într-un proiect de lege pus azi în dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), pentru a introduce reglementări privind condițiile în care se poate face testarea pe drumurile publice a mașinilor prevăzute cu sistem de conducere automatizată. Practic, acum se fac primii pași în direcția reglementării circulației mașinilor automatizate sau chiar autonome. Citește articolul
Din 27 februarie, Codul rutier a fost completat cu o nouă interdicție pentru șoferi: aceea de a avea un comportament agresiv atunci când conduc mașini pe drumurile publice. Sancțiunile aplicabile în acest caz variază în funcție de gravitatea faptelor, începând de la 580 lei și ajungând până la 1.160 lei, plus suspendarea permisului. De la intrarea în vigoare a acestei sancțiuni, Poliția Română a aplicat nu mai puțin de 400 de sancțiuni. Citește articolul
Șoferilor care nu își achită amenzile rutiere în termen de 60 de zile de la emiterea lor ar putea să li se suspende permisele de conducere, dacă o propunere legislativă înregistrată recent la Senat va ajunge să devină lege. Măsura este menită să îi oblige pe șoferi să își achite datoriile și să crească încasările de amenzi la bugetele autorităților locale. Citește articolul
Cu excepția celor istorice, mașinile cu volan pe partea dreaptă înmatriculate în România ar putea fi interzise pe drumurile publice din țara noastră, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri la Senat și care acum se duce la votul decisiv al deputaților. Citește articolul
O ordonanță simplă pentru modificarea Codului rutier a fost oficializată spre sfârșitul lunii ianuarie, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor existente și introducerii unora noi. Astfel, acum poate fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor este amendat mai drastic, printre altele. Unele dintre modificările apărute în ianuarie la Codul rutier se aplică de la acel moment, în timp ce majoritatea acestora au intrat în vigoare duminică. Citește articolul
După cum stabilește Codul rutier, deținătorii mașinilor înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, au obligația de a încheia o asigurare de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA este obligatorie atâta timp cât mașina nu a fost radiată din circulație, chiar dacă-i nefuncțională. Dacă nu se achită de această obligație, șoferii pot primi sancțiuni usturătoare, ce pot ajunge până la câteva mii de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului. Citește articolul
În 2021, aproximativ 70% dintre românii implicați în accidente rutiere ușoare au încheiat constatări amiabile, alegând această cale în locul deplasării la secția de poliție pentru constatare, arată un studiu realizat recent. Iată care sunt situațiile în care șoferii pot încheia o constatare amiabilă de accident, metodă ce îi scutește de intervenția poliției și de sancțiuni suplimentare. Citește articolul
În cazul producerii unui accident între două autoturisme, asigurarea obligatorie de răspundere auto civilă (RCA) este cea care acoperă prejudiciile produse din culpa unui șofer altui posesor de mașină. Ce poți face însă în situațiile în care autoturismul care a provocat accidentul nu este asigurat sau șoferul vinovat a plecat de la locul accidentului? Iată ce pași trebuie parcurși pentru a nu fi nevoit să plătești chiar tu reparațiile mașinii. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
În situația în care cumpără o mașină la mâna a doua, noii proprietari au la dispoziție 90 de zile pentru a o trece pe numele lor, iar dacă se depășește acest termen, foștii proprietari îi pot forța, dar indirect, să facă asta, așa cum spune Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cei care nu trec mașina pe nume lor în termenul amintit riscă să fie sancționați. Citește articolul