Printr-o ordonanță apărută joi, Guvernul a stabilit modificarea Legii construcțiilor, astfel încât să fie permise, fără să fie nevoie de obținerea unei autorizații de construire, și lucrările de întreținere curentă a rețelei de drumuri din țara noastră, ceea ce va însemna, cel puțin teoretic, că se vor putea face mai multe astfel de lucrări, iar asta va duce la drumuri mai bune și mai sigure. Citește articolul
Traficul rutier pe drumurile publice din România va fi monitorizat, peste câțiva ani, printr-un sistem integrat, numit e-SIGUR, iar în cazul încălcării regulile de circulație, șoferii identificați astfel vor putea fi sancționați de polițiști, potrivit unei legi oficializate azi. Sistemul de monitorizare va conține, printre altele, 500 de camere video și 300 de radare mobile. Citește articolul
Pentru a reduce numărul accidentelor rutiere în care sunt implicați pietonii, autoritățile locale vor fi obligate să construiască trotuare în localitățile mici, pe cel puțin una dintre părțile drumurilor naționale, județene sau locale, potrivit unui proiect de lege adoptat azi de senatori. Citește articolul
Pentru a reduce accidentele rutiere care se petrec pe timpul nopții pe drumurile europene, naționale și județene, autoritățile administrației publice locale vor avea obligația să ilumineze trecerile de pietoni nesemaforizate, potrivit unei legi publicate marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Chiar dacă sunt proprietate privată, drumurile de acces către magazinele mari sau parcările acestora sunt, de fapt, drumuri publice și acolo se aplică toate regulile stabilite de Codul rutier pentru circulația pe astfel de drumuri. Asta înseamnă, printre altele, că polițiștii de la circulație pot, de exemplu, să-i amendeze pe cei ce parchează pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități și că, în cazul unui accident ușor, se poate încheia o constatare amiabilă. Citește articolul
Începând de mâine, din cauza caniculei, mașinile de peste 7,5 tone nu vor putea circula, în timpul zilei, pe drumurile naționale din mai multe județe, cele mai multe situate în vestul țării, după cum anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). De principiu, restricția se va aplica în acest weekend, dar, dacă apar noi avertizări meteo privind canicula, ar putea fi prelungită și extinsă. Citește articolul
Ținând cont de faptul că România este, în continuare, pe primul loc la nivel european în ceea ce privește numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, autoritățile de la noi au stabilit, prin Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, oficializată deja, introducerea unor măsuri ce au ca scop reducerea numărului de accidente rutiere mortale. Printre altele, a fost stabilită apariția, în următorii ani, a unui sistem automat de detecţie şi constatare a abaterilor rutiere, bazat pe aproximativ 300 de radare și 500 de camere video. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, șoferii care vor încălca legislația rutieră vor fi sancționați automat, fără să mai fie opriți în trafic de polițiști. Citește articolul
Pentru a pregăti apariția efectivă a unei noi categorii de drumuri în țara noastră, respectiv cea a drumurilor expres, s-a decis introducerea în Codul rutier, printr-o lege ce a intrat în vigoare azi, a unei noi limite de viteză ce se va aplica în acest caz. Mai exact, limita maximă de viteză pe drumurile expres este de-acum apropiată de cea a autostrăzilor, și anume de 120 de km/h. Cu toate că acum nu există niciun drum expres în funcțiune în țara noastră, în curând va fi inaugurat unul - de aici și nevoia demersului. Citește articolul
Cu excepția celor istorice, mașinile cu volan pe partea dreaptă înmatriculate în România ar putea fi interzise pe drumurile publice din țara noastră, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri la Senat și care acum se duce la votul decisiv al deputaților. Citește articolul
Ținând cont de faptul că, potrivit statisticilor europene, România înregistrează cel mai mare număr de victime provenite din accidente rutiere, autoritățile de la noi vor să crească siguranța circulației rutiere, unul dintre instrumentele ce se doresc introduse în acest sens fiind un sistem național de raportare a problemelor întâlnite de șoferi pe drumuri. Astfel, pe viitor, vor putea fi raportate, de pildă, zone de drum nemarcat, fără indicatoare rutiere sau plin de gropi. Măsurile propuse pentru creșterea siguranței traficului rutier din țara noastră sunt cuprinse într-o ordonanță oficializată vineri. Autoritățile nu au stabilit acum și un termen pentru apariția acestei platforme. Citește articolul