Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Un prim aspect important de menționat este faptul că Sistemul național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport are ca scop principal urmărirea creșterii capacității administrative de combatere a fraudei fiscale prin implementarea de soluții digitale inteligente în vederea gestionării uniforme și controlului eficient al transporturilor rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat și al transporturilor rutiere internaționale de bunuri, conform unui ghid actualizat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Amenzile pentru neraportarea anumitor transporturi internaționale de bunuri în e-Transport se aplică, de la 31 martie 2025, tuturor operatorilor economici, după ce a expirat cea mai recentă amânare a sancțiunilor. Amânarea regimului sancționatoriu vizase numai companiile de transport internațional care dețineau un certificat de operator economic autorizat (AEO). Citește articolul
Nerespectarea regulilor sistemului e-Transport, prin care se raportează transporturile rutiere de anumite bunuri, poate duce la sancțiuni usturătoare pentru contribuabilii vizați. În aceste condiții, firmele au la dispoziție anumite soluții pentru a evita sancționarea, sunt de părere specialiștii. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2025, România intră în spațiul Schengen și cu frontierele terestre, însă acest lucru NU are niciun impact asupra sistemului e-Transport. Astfel, transporturile internaționale de bunuri trebuie raportate în continuare în e-Transport și după finalul anului 2024. Citește articolul
În privința operațiunilor internaționale ce implică transporturi pe teritoriul României, specialiștii Deloitte România atrag atenția că autoritățile folosesc camere video pentru verificarea existenței codului UIT, în contextul folosirii sistemului e-Transport. Prin urmare, chiar dacă un camion „scapă” de control la trecerea prin vamă, verificările pot interveni oricum. Citește articolul
Avem în discuție un import care implică o cantitate mare de bunuri fără risc fiscal. Societatea vrea să folosească mașina proprie pentru a le duce de la punctul vamal la sediu, dar asta înseamnă că trebuie făcute două drumuri. În această situație, specialiștii spun că trebuie obținute două coduri UIT diferite în e-Transport, dar că se poate folosi aceeași factură pentru ambele drumuri. Citește articolul
Astăzi, începând cu ora 11, la adresa live.avocatnet.ro, utilizatorii care beneficiază de un abonament premium fiscal complet pot urmări evenimentul ”e-Transport, de la dificultăți de aplicare la soluții. Noutăți de raportare, probleme curente și răspunsuri pentru ele”, realizat cu participarea invitaților Ramona Țariuc, Director Impozitare Indirectă, Deloitte România, Cristiana Negrei, Consultant Senior Impozitare Indirectă, Deloitte România, Bogdan Borleanu - Manager Impozitare Indirectă, Deloitte România. Citește articolul
Facultatea de Drept a Universității de Vest din Timișoara, Facultatea de Drept din cadrul Academiei de Studii Economice din București și Camera Consultanților Fiscali, în parteneriat cu Editura Hamangiu, vă invită să participați la ediția a XI-a a CONFERINȚEI NAȚIONALE DE DREPT FISCAL, eveniment care va avea loc joi, 10 octombrie 2024 (orele 9:30-17:00) în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din București, Piața Romană, nr. 6. Citește articolul
1 septembrie 2024 este o nouă dată importantă pentru calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Transport, la ANAF. Citește articolul
Un ghid cu informații utile despre noua aplicație mobilă destinată utilizatorilor sistemului e-Transport a fost publicat marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul