Aplicațiile mobile au revoluționat modul în care companiile interacționează cu clienții lor, oferind o mulțime de beneficii, de la plăți rapide la campanii de marketing personalizate. Disponibile pe diverse platforme, de la Android la iOS, aplicațiile mobile simplifică interacțiunea cu clienții, permițând plăți rapide, campanii de marketing direcționate și o comunicare eficientă. Ele transformă modul în care companiile își construiesc relațiile cu clienții. Dar această facilitate vine cu o responsabilitate deseori ignorată: respectarea legislației privind protecția datelor personale (Regulamentul GDPR). Citește articolul
Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) a adus schimbări majore în modul în care companiile pot utiliza datele cu caracter personal, inclusiv în scopuri de marketing. Un aspect important, dar adesea trecut cu vederea, este folosirea bazelor de date proprii prin intermediul împuterniciților. Citește articolul
Deși datele oficiale au arătat ani la rândul că lucrătorii nu utilizează instrumentul pus la dispoziție de legiuitor în scopul susținerii unor cauze sociale, umanitare, educative sau culturale alese de aceștia, redirecționarea unui procent din impozitul pe venit (din impozitul datorat statului, nu suplimentar acestuia) rămâne o decizie personală. Chiar și mânat de bune intenții, un angajator nu procedează nici corect, nici legal când forțează consimțământul angajaților pe formularele de redirecționare, cu atât mai puțin când fundația către care „propune” redirecționarea e chiar a societății care-i angajează pe lucrători. Iar când vorbim de legalitate ne referim tocmai la prelucrarea datelor personale ale angajaților. Citește articolul
Externalizarea unor roluri din companie este permisă în majoritatea cazurilor, excepțiile fiind acelea în care legea stabilește clar, negru pe alb, că responsabilul X sau Y trebuie să fie din interiorul companiei. Un aspect important de reținut e că externalizarea nu scutește compania care e externalizat de responsabilitate legală în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor legale. La externalizare trebuie avute în vedere reglementerea clară a obligațiilor prestatorului prin contract, verificarea periodică a acreditărilor și autorizațiilor prestatorului, precum și monitorizarea constantă a îndeplinirii obligațiilor de către prestator. Citește articolul
Furturile comise de angajați din patrimoniul companiei reprezintă un risc care poate afecta atât imaginea companiei, cât și profitabilitatea acesteia. Este important ca orice firmă să implementeze măsuri pentru a minimiza riscul de furt și a gestiona eficient situațiile în care acesta se produce, însă orice acțiune sau inacțiune a angajatorului poate avea consecințe de care acesta ar trebui să fie constient înainte de a întreprinde ceva. Despre aceste consecințe și implicații vom afla de la Cristina Filimon, avocat specializat în dreptul muncii, drept administrativ și comercial. Citește articolul
Toți angajatorii au obligația legală de a întocmi, păstra și prezenta inspectorilor de muncă, pentru fiecare dintre salariații încadrați în muncă, un dosar personal care să conțină o serie de acte și documente obligatorii cu datele fiecărui angajat.
Citește articolulMunca de calitate sprijină sănătatea mintală și majoritatea persoanelor care se confruntă cu o problemă de sănătate mintală doresc să muncească, potrivit Agenției Europene de Sănătate și Securitate în Muncă (AESSM). Există o nevoie urgentă în a combate stigmatizarea față de lucrătorii ce se confruntă cu o problemă de sănătate mintală -- în contextul în care diagnosticele atrag diferite grade de stigmatizare, unii oamenii preferă adesea să rămână tăcuți în privința lor. Cu sprijinul și ajustările adecvate, mai mulți lucrători care se confruntă cu probleme de sănătate mintală ar putea continua să muncească. Procesul de revenire la muncă este același ca pentru afecțiunile fizice, existând multe ajustări ce pot fi utile la locul de muncă - simple și cu costuri reduse, accesibile chiar și pentru afacerile mici. Cu cât un loc de muncă este mai incluziv și ține cont de diversitate, cu atât mai puțin vor fi necesare ajustări individuale. Citește articolul
O chestiune la care cu siguranță mulți din noi reflectăm este legată de ce se va întâmpla cu adresa noastră profesională de e-mail dacă plecăm din instituția/compania care ne-a angajat. Pentru a avea o imagine clară asupra situației, este nevoie să aflăm, mai întâi, ce este adresa profesională, dar și ce norme se pot aplica în vederea blocării/dezactivării acesteia? Citește articolul
Sistemele de inteligența artificială IA poate părea o tehnologie disruptivă și imposibil de fi reglementată de om. Zilnic, vedem titluri în presă despre cum inteligența artificială va înlocui o anumită meserie, va schimba fața educației și cum poate pune în pericol munca unor creatori. În această optică, inteligența artificială pare o tehnologie - sau un set de tehnologii - care nu pot fi cuprinse într-un cadru legal care să le gestioneze și reglementeze, find prea complexă, prea diversă și mereu în schimbare. Citește articolul
Inteligența artificială nu se rezumă doar la aplicații practice, industriale sau de distracție. Ea poate fi folosită și pentru a relaționa cu oamenii. Chatboți ”sociali”, cum ar fi Replika (pentru relații intime), Woebot (pentru sănătatea ta mintală), și Kuki (pentru socializare), au ajuns, prin telefoanele noastre și prin tehnologiile digitale pe care le folosim zilnic, să înlocuiască și să suplimenteze, încet, încet, relaționarea interumană. Citește articolul