avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 463 soluții astăzi
Acasă Subiect: dosar personal salariat
Subiect: dosar personal salariat
ACCES PREMIUM

Ce documente trebuie eliberate fostului salariat, indiferent de cum a încetat relația de muncă

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
26 Martie 2022 | 1 | 27455 | Timp de citire: 3 min.

La terminarea contractului individual de muncă (CIM), indiferent de articolul pe baza căruia s-a făcut încetarea CIM, angajatorul are obligația de a elibera o serie de documente legate de activitatea prestată de fostul salariat în cadrul companiei, însă poate oferi și alte adeverințe, din propria inițiativă, sau diverse copii solicitate de fostul angajat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele ar trebui să evite păstrarea pentru lungi perioade de timp a documentelor cerute angajaților și care cuprind date personale

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Februarie 2022 | 0 | 2625 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii cer adesea ori se văd nevoiți să ceară angajaților diverse documente care, fără să intre în dosarul personal al fiecăruia, sunt necesare pentru a încuviința anumite drepturi sau pentru a îndeplini anumite obligații. Strict din perspectiva prelucrării datelor personale, firmele trebuie să-și pună două întrebări: (1) chiar e nevoie de păstrarea acelor documente ori o simplă mențiune de luare la cunoștință e suficientă și (2) mai sunt realmente necesare acele date după un timp? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cine poate semna extrasul din Revisal și copiile documentelor din dosarul personal atunci când actualii sau foștii salariați le solicită și în ce termen se eliberează

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Februarie 2022 | 0 | 5510 | Timp de citire: 3 min.

Atât salariații, cât și foștii salariați pot solicita angajatorului sau fostului angajator o serie de documente în legătură cu activitatea prestată în baza unui contract de muncă, iar angajatorii nu pot refuza eliberarea acestora în termenul legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Dosarul salariatului 2020: Epidemia obligă angajatorii să revizuiască dosarul fiecărui angajat. Ce documente trebuie adăugate

avocatnet.ro în Resurse umane
10 Iunie 2020 | 27 | 32682 | Timp de citire: 5 min.

În contextul restricțiilor aduse de epidemia de coronavirus asupra activității angajatorilor, majoritatea firmelor sunt nevoite să revizuiască dosarele personale ale salariaților. În principal, pentru a adăuga noi documente - acte adiționale la contractele de muncă sau acte privind suspendarea ori încetarea contractelor de muncă, de exemplu. Lipsa dosarelor personale de la sediu sau refuzul de a pune la dispoziția inspectorilor documente din ele pot aduce angajatorilor amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosar personal: Firma, obligată să pună la dispoziție fostului angajat documente după ani de la încetarea relației de muncă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Iunie 2020 | 1 | 5588 | Timp de citire: 2 min.

Chiar și după o vreme de la încetarea contractului de muncă, angajatorul este obligat prin lege să-i pună la dispoziție fostului angajat, la cerere, anumite documente legate de munca sa în respectiva firmă, instituție ș.a.m.d. E vorba de documente din dosarul personal, pe care firmele sunt obligate să-l păstreze pentru fiecare angajat, în bune condiții și în siguranță. Cei care nu le dau foștilor angajați copii după documentele cerute riscă amenzi de până la 1.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosarul personal al salariatului - continut si reguli de intocmire

avocatnet.ro premium în Aspecte juridice
16 Iunie 2014 | 7 | 22917 | Timp de citire: 2 min.

Odata ce ati incheiat contracte de munca, indiferent daca sunt pe perioada determinata/nedeterminata, cu norma intreaga sau partiala, la domiciliu aveti obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Seminar AvocatNet.ro Dosarul personal al salariatului: Ce nu stiai ca trebuie sa contina

Elena Voinea în Resurse umane
2 Octombrie 2013 | 14 | 158807 | Timp de citire: 5 min.

Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Componenta acestui dosar este relativ cunoscuta, fiecare specialist in resurse umane stiind ca trebuie sa includa obligatoriu actele necesare angajarii, contractul individual de munca si actele aditionale, precum si actele de studii ale angajatului. Totusi, exista si alte documente care trebuie incluse in dosarul salariatului, care nu au fost la fel de vehiculate, astfel ca mai putini sunt cei care le cunosc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosarul personal al salariatului: Documentele pe care trebuie sa le ai, ca sa nu fii amendat

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Iulie 2013 | 15 | 49456 | Timp de citire: 3 min.

Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dosarul personal al salariatului - ce trebuie sa contina si ce risca angajatorii daca nu il intocmesc?

Anca Dumitrescu în IMM-uri
9 Iunie 2011 | 23 | 63432 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare salariat si de a-l prezenta inspectorilor de munca, in caz contrar riscand amenzi de pana la 8000 lei. Citește articolul