ACCES GRATUIT
Digitalizarea sistemului de pensii
Noul sistem informatic al CNPP va aduna laolaltă mai multe servicii pentru cetățeni
Guvernul a aprobat săptămâna aceasta alocarea fondurilor necesare pentru implementarea unui nou sistem informatic performant la Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Sistemul integrat promite o aplicare unitară a legislației din domeniul pensiilor publice.
Articolul continuă mai jos
Acordarea fondurilor necesare noului sistem informatic prin HG 496/2024 va permite CNPP să actualizeze sistemul informatic actual, oferind o platformă mai stabilă și mai eficientă, cu arhitectură și tehnologie modernizate.
Conform comunicatului de presă al instituției, noul sistem va include o gamă largă de servicii electronice, inclusiv un portal dedicat cetățenilor, servicii pentru emiterea biletelor de tratament, servicii online pentru accidente de muncă și boli profesionale, și aplicația "e-Talon" pentru generarea automată a cuponului de pensie în format electronic și tipărit.
Prin intermediul platformei cetățenii vor avea acces la un spațiu privat securizat unde pot consulta toate datele personale gestionate de CNPP, pot comunica electronic cu instituția, pot completa documente și pot realiza simulări privind pensia lor.
De asemenea, platforma va include instrumente avansate de analiză și predicție care vor facilita luarea unor decizii mai eficiente în domeniul pensiilor.
În conformitate cu prevederile cuprinse în cadrul PNRR privind reforma sistemului de pensii publice, platforma informatică pentru digitalizarea relației cu cetățenii va trebui să conțină următoarele elemente:
- sistem pentru digitalizarea și automatizarea proceselor interne;
- registre publice;
- sistem pentru relația cu cetățenii;
- sisteme de securitate și reziliență.
Proiectul de modernizare are o valoare totală de 131,282 milioane lei și va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență, completat de contribuții din bugetul asigurărilor sociale de stat. Implementarea va fi realizată etapizat, cu finalizare estimată în termen de 17 luni.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Resurse Umane (HR),
Sănătate și Securitate în Muncă (SSM),
IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity),
Managementul Riscului & Control Intern,
Relații Publice & Afaceri Corporative,
Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
HOTĂRÂRE nr 496 / 2024,
HOTĂRÂRE nr 1070 / 2021
Citește mai mult despre
casa nationala de pensii publice,
pensii,
pensii publice,
digitalizare,
pensionari
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (1)