Șoferii cărora li se reține permisul de conducere ori certificatul de înmatriculare a vehiculului vor putea urmări traseul documentului reținut prin intermediul platformei informatice a Ministerului Afacerilor Interne (MAI), potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Un mecanism similar celui utilizat de serviciile de curierat, adică posibilitatea de urmărire a unui colet în baza unui cod, va fi pus la dispoziția șoferilor cărora polițiștii le rețin un document, potrivit proiectului de lege de la Senat.
Concret, în Codul rutier se va adăuga un paragraf care prevede că “în cazul reţinerii de către poliţistul rutier a permisului de conducere şi/ sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora, titularul va primi un cod unic, cu ajutorul căruia va putea urmări traseul documentelor reţinute”.
După ce măsura va deveni oficială, MAI va trebui să stabilească, în cel mult șase luni de la acel moment, mecanismul concret prin care titularii documentelor reţinute de autorităţi vor putea verifica stadiul şi locul în care se găsesc documentele reţinute.
Potrivit Codului rutier, "reținerea permisului de conducere ori a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare se face de către polițistul rutier, de regulă odată cu constatarea faptei, eliberându-se titularului o dovadă înlocuitoare cu sau fără drept de circulație".
După cum îl descriu inițiatorii, mecanismul va fi unul similar celui folosit de firmele de curierat, doar că, în baza codului unic primit de la polițiști, șoferii vor verifica locul în care se află documentele reținute pe HUB-ul MAI, care funcționează deja.
“Astfel, propunem crearea unui mecanism prin care, la ridicarea documentelor, titularul să primească şi un cod cu ajutorul căruia să se autentifice în HUB-ul gestionat de MAI pentru a vedea exact traseul documentului reţinut. Un mecanism similar celor de la firmele de curierat. HUB-ul este funcţional şi nu ar implica cheltuieli suplimentare, ba dimpotrivă, ar scuti cetăţenii de mai multe drumuri şi pe angajaţii din subordinea MAI să ofere informaţii care se regăsesc în acest HUB”, subliniază aceștia.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)