Astfel, ghidul programului Rabla stabilește că instituțiile publice și primăriile pot solicita cel mult 25 de ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, fără să fie condiționate de predarea spre casare a unui autovehicul uzat.
Când vorbim despre valoarea ecotichetului, noul ghid stabilește că aceasta este de “120.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric, pentru instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale”.
Regula de bază este că valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul de comercializare al autovehiculului nou-achiziționat prin program, dar instituțiile publice și primăriile sunt exceptate de la această regulă.
Apoi, prin ghid se stabilește că instituțiilor publice și primăriilor le este interzisă achiziționarea unor autovehiculele noi cu sistem de propulsie termică. Asta înseamnă, așa cum am menționat anterior, că instituțiile publice și primăriile vor putea să cumpere prin programul Rabla doar autovehicule noi plug-in hibrid sau pur electrice.
Pentru a se putea înscrie în programul Rabla, instituțiile publice și primăriile trebuie să respecte procedura destinată persoanelor juridice, detaliată aici. Alături de instituții publice și primării, ghidul programului Rabla include în categoria persoanelor juridice școlile și grădinițele, organizațiile neguvernamentale, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și familiale, societățile de avocatură etc.
Printre condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească o persoană juridică pentru a se putea înscrie în programul Rabla, deci și o instituție publică sau primărie, se numără:
- acționează în nume propriu;
- are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, bugetul local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază își are sediul, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;
- nu este înregistrat cu fapte sancționate de legislația financiară;
- nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, radiere, închidere, inclusiv închidere operațională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricționate activitățile, inclusiv cele economice, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată, după caz; nu face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile mai sus menționate și nici pentru orice altă situație similară;
- valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat pe o perioadă de trei ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate, nu depășește echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de finanțare, a 300.000 de euro;
- nu a beneficiat/ urmează să beneficieze de finanțări, granturi, ajutoare de stat/ de minimis din alte fonduri/ bugete gestionate de alte instituții/ autorități în vederea suportării cheltuielilor cu autovehiculul nou pe care urmează să îl achiziționeze în cadrul programului.
Comentarii articol (1)