ACCES GRATUIT
Regulamentul de organizare și funcționare a alternativei educaționale Montessori: Care e sistemul de echivalare a nivelurilor de învățământ și ce dotări trebuie să aibă clasele
Ministerul Educației a stabilit recent, printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial, regulamentul de organizare și funcționare a alternativei educaționale Montessori, care promovează dezvoltarea personalității autonome a copiilor, prin stimularea independenței și a curiozității. În același timp, ministerul a stabilit și structura de învățământ a alternativei educaționale Montessori, sistemul de echivalare a nivelurilor de învățământ, dar și dotarea minimală a grupelor/ claselor din acest sistem.
Articolul continuă mai jos
Înainte de toate,
Ordinul Ministerului Educației nr. 6.572/2025, care se aplică deja, definește câțiva termeni. Astfel,
alternativa educațională Montessori reprezintă un demers pedagogic care promovează dezvoltarea personalității autonome a beneficiarilor primari, prin stimularea independenței și a curiozității și care respectă cerințele de tratare diferențiată a beneficiarilor primari pe baza pluralismului educațional, și care se integrează în sistemul național de învățământ, având planuri-cadru și programe școlare specifice, în timp ce
unitatea de învățământ alternativ Montessori reprezintă orice unitate de învățământ preuniversitar de stat, particular sau confesional autorizată să funcționeze provizoriu sau acreditată, după caz, care desfășoară activitatea educațională prin intermediul alternativei educaționale Montessori.
Potrivit ordinului recent, alternativa educațională Montessori este recunoscută în învățământul preuniversitar din țara noastră și respectă valorile și principiile care guvernează sistemul național de învățământ preuniversitar.
În plus, studiile efectuate de către antepreșcolari, preșcolari sau elevi, în formațiuni de studiu, structuri sau unități de învățământ alternativ Montessori care funcționează legal sunt recunoscute de Ministerul Educației.
Învățământul preuniversitar alternativ Montessori este
organizat pe mai multe niveluri de învățământ:
- învățământ timpuriu antepreșcolar - durata de trei ani - 0-2,5/ 3 ani;
- învățământ timpuriu preșcolar - durata de trei ani - 2,5/ 3-6 ani;
- învățământ primar - durata de șase ani - 6-12 ani;
- învățământ gimnazial - durata de trei ani - 12-15 ani;
- învățământ liceal - durata de patru ani - 15-19 ani.
Ordinul apărut recent stabilește și structura de învățământ a alternativei educaționale Montessori, precum și sistemul de echivalare a nivelurilor de învățământ din cadrul alternativei educaționale Montessori cu cele ale învățământului preuniversitar tradițional.
În ceea ce privește dotarea minimală a grupelor/ claselor din cadrul alternativei educaționale Montessori, Ordinul 6.572/2025 stabilește că aceasta se face în funcție de nivelul de învățământ.
Mai multe detalii, inclusiv lista dotărilor minimale, pot fi găsite în documentul atașat mai jos.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Resurse Umane (HR),
Fiscal-Financiar-Contabil,
Vânzări (Commercial - partea de "sales"),
Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement"),
Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG),
Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDIN nr 6.572 / 2025
Citește mai mult despre
montessori,
educatie,
educatie timpurie,
clase elevi,
sistem de invatamant
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)