Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament urmărește licitațiile și oportunitățile de a vinde produse sau servicii, iar achiziția de sisteme de supraveghere de către stat poate fi o șansă de afaceri pentru companie, dacă aceasta produce sau instalează astfel de echipamente.
Pentru a limita tăierile ilegale de arbori, fondul forestier național, adică toate pădurile și terenurile destinate împăduririi din țara noastră, va fi monitorizat prin intermediul unor sisteme integrate de supraveghere video, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere la Ministerul Mediului. Citește articolul
Acest departament este interesat de articol deoarece oferă informații despre cum să negocieze contracte cu firme de colectare a deșeurilor sau cu furnizorii, dar și despre cum ambalajele produselor pot crea obligații de mediu pentru companie.
În acest webinar explicăm, în detaliu, alături de Daniela Dobre, Director Executiv la Green Environment Support ce obligații de mediu au companiile raportat la activitățile pe care le desfășoară.
Citește articolulAcest departament se ocupă cu cumpărarea și gestionarea contractelor. Ei trebuie să știe dacă produsele pe care le cumpără au nevoie de licențe speciale sau au restricții, ca să se asigure că toți partenerii respectă regulile.
Exportul, transferul, serviciile de intermediere sau orice alte operațiuni cu produse cu dublă utilizare sau produse militare sunt condiționate de obținerea unor licențe. Dacă lista produselor militare este explicit prevăzută în legislație, clasificarea produselor cu dublă utilizare este dificilă și solicită o analiză mai detaliată din partea agenților economici. Iată care sunt cele șase aspecte importante de care trebuie să țină seama companiile.
Citește articolulAcest departament cumpără produsele și serviciile necesare companiei. Articolul arată că firmele își fac stocuri și că există blocaje, ceea ce influențează direct cum pot fi făcute achizițiile și cum se semnează contractele cu furnizorii.
Cu două săptămâni rămase până la încheierea perioadei de tranziţie post-Brexit, Londra şi Bruxelles nu au ajuns încă la o înţelegere. Citește articolul
Anumite aspecte, cum ar fi TVA-ul aplicat la rezilierea contractelor sau la deducerea TVA-ului pe facturi, sunt relevante pentru modul în care sunt structurate și gestionate contractele cu furnizorii și clienții.
Și în acest an, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a dat o serie de decizii cu privire la aspecte din diverse domenii, printre care și cel fiscal, multe dintre deciziile din această zonă vizând taxa pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze contractele cu furnizorii sau partenerii străini, mai ales reînnoirea sau semnarea unora noi, pentru a nu atrage obligații fiscale de raportare neprevăzute.
Companiile mai au timp până la 31 ianuarie 2021 să analizeze toate tranzacțiile pe care le-au realizat cu partenerii din alte state în intervalul 1 iulie - 31 decembrie 2020 și să le documenteze, astfel încât, la momentul unei inspecții, să poată justifica decizia de a le raporta sau nu autorităților fiscale. Citește articolul
Ei cumpără bunuri și servicii pentru firmă, așa că trebuie să știe ce anume poate fi achiziționat cu banii din grant (terenuri, construcții, echipamente, servicii) și ce reguli sunt pentru aceste cumpărături.
Având în vedere că suntem în plină procedură de înscrieri la măsura 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 - granturile pentru investiții - Ministerul Economiei a venit cu un set de răspunsuri la problemele ridicate de cei interesați până acum. Astfel, au fost lămurite aspecte legate de cheltuielile eligibile - autoturisme, site-uri, cheltuielile de promovare etc. - , de achizițiile de terenuri, plafonul pentru cheltuielile de consultanță și depunerea unor documente. Citește articolul
Echipa de achiziții trebuie să înțeleagă riscurile legate de negocierile cu furnizorii, mai ales dacă firma are o putere mare de negociere, pentru a evita acuzațiile de practici comerciale neloiale.
Potrivit unui comunicat trimis luni de avocații de la Schoenherr pe adresa redacției, Consiliul Concurenței (CC) urmează să declanșeze o serie de investigații, pentru a identifica și sancționa practici de concurență neloială ale companiilor românești. Discutăm de aspecte precum stabilirea unor prețuri excesive sau refuzuri de livrare. În asemenea cazuri, CC poate să oblige firmele să înceteze asemenea practici. Dacă acestea nu acționează în consecință, Autoritatea poate aplica și amenzi de până la 10.000 lei. În același timp, există unele fapte pentru care se poate aplica, din prima, o amendă de până la 50.000 lei. Citește articolul
Necesită revizuirea contractelor cu furnizorii de ingrediente pentru a asigura conformitatea cu noile standarde alimentare și de mediu.
Comercianţii au scăpat, în acest an, de o serie de obligaţii pe care le aveau, făcându-le viaţa mai uşoară. Totuşi, nu toate modificările din acest an au fost unele pozitive, unele măsuri anunţate în 2020 vor fi intra în vigoare de la anul şi vor aduce noi îndatoriri. Citește articolul
Este esențial pentru a redacta contracte solide cu furnizorii și partenerii, pentru a ști când și cum poți anula un contract sau ce să faci dacă un furnizor nu-și respectă obligațiile din cauza unor evenimente majore.
La aproape nouă luni de la declararea stării de urgență în România (care, între timp, s-a transformat în stare de alertă), instanțele de judecată au fost confruntate cu mai multe situații de invocare a forței majore - de către debitori care voiau să-și scuze neexecutarea obligațiilor contractuale și să evite răspunderea pentru neîndeplinirea promisiunilor asumate față de creditori. În acest context, am extras patru concluzii importante despre aplicarea clauzei de forță majoră, în diverse situații, în special în contractele comerciale. Citește articolul