Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă cu cumpărarea de produse și servicii pentru firmă și ar fi interesat să știe dacă există fonduri (microgranturi) pentru a plăti furnizorii sau pentru a achiziționa servicii și reparații necesare.
Alături de întreprinderile mici și mijlocii, persoanele fizice autorizate (PFA) sunt eligibile pentru a obține microgranturi de câte 2.000 de euro de la stat și pentru care perioada de înscriere a început chiar azi. Multe dintre PFA-urile din România au obținut însă, în primăvară, bani de la stat sub forma unor indemnizații pentru suspendarea activității în contextul stării de urgență decretate pe fondul pandemiei COVID-19. Care e relevanța obținerii acestor bani în contextul solicitării microgranturilor: Citește articolul
Articolul menționează 'contracte amânate sau anulate' cu furnizorii, ceea ce este o preocupare majoră pentru departamentul care se ocupă de cumpărături și gestionarea acordurilor cu partenerii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum semnătura electronică calificată poate fi folosită în contracte și înțelegeri cu partenerii, eficientizând procesul de achiziții și managementul relațiilor comerciale.
De puțină vreme, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a introdus o nouă măsură de digitalizare și optimizare a activității. Este vorba, mai exact, despre posibilitatea de a semna documentele direct în browser. Totodată, ANCPI a anunțat și că testează sistemul de plată cu cardul direct în aplicația eTerra. Pentru că inițial nu era foarte clar, ca urmare a unei solicitări făcute de redacția noastră, ANCPI ne-a transmis că, pentru a putea semna documentele astfel, e nevoie de o semnătură electronică calificată, echivalentă semnăturii de mână. Citește articolul
Discuțiile despre documentarea transportului pentru livrările internaționale și exporturi, precum și despre penalitățile comerciale, sunt relevante pentru gestionarea contractelor cu furnizorii de servicii de transport și asigurarea conformității în achiziții.
Împreună cu specialiștii FiNEXPERT, am discutat despre principalele modificări adoptate recent în materie fiscală și socială, cu impact direct pentru mediul de afaceri, cum ar fi impactul pe termen mediu și lung al măsurilor recent adoptate în sfera impozitării directe și a TVA-ului (i.e bonificații, facilități, scutiri, amânări la plată etc.).
Citește articolulAcest departament se ocupă cu cumpărarea de produse și servicii pentru firmă. Îl interesează cum ar putea firma să fie mai bine protejată legal în cazul achizițiilor mici și cum ar putea rezolva mai eficient problemele cu produsele sau serviciile achiziționate, fără costuri mari legate de procese în instanță.
Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul
Urmărește tendințele economice pentru a negocia contracte mai bune cu furnizorii și a se asigura că aceștia sunt stabili financiar, anticipând posibile fluctuații de prețuri.
Economia românească ar urma să se contracte cu 5,7% în 2020, dar va înregistra o relansare de 4,9% în 2021, conform celei mai recente actualizări a prognozei economice (Economic Update) a Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală (ECA). Citește articolul
Acest departament gestionează achizițiile și relațiile cu furnizorii. Articolul avertizează despre fraudele cu facturi false și solicitările de modificare a datelor bancare, informații vitale pentru a evita pierderile financiare în procesele de achiziție.
Frauda „Mesaj de la șef”, fraude cu facturi, phishing sau fraude cu investiții și cumpărături online sunt doar câteva dintre infracțiunile cibernetice întâlnite și în țara noastră și asupra cărora avertizează și Poliția Română, în acest sens, prezentând recent o serie de ghiduri ce conțin metode de identificare a fraudelor online și soluții pentru a ne feri de ele. Citește articolul
Echipele de Achiziții care călătoresc pentru a negocia cu furnizori sau pentru a verifica produse trebuie să fie la curent cu restricțiile de călătorie și cu obligațiile de carantină la întoarcere, pentru a evita blocaje în activitatea lor.
Carantină de cel puțin zece zile pentru persoanele care vin din zone în care s-a înregistrat o creștere a numărului de îmbolnăviri cu coronavirus și participarea restricționată, pentru anumite persoane, la sărbători religioase sunt câteva dintre măsurile ce se vor aplica în următoarea perioadă, în contextul extinderii epidemiei de COVID din țara noastră. Citește articolul
Cunoașterea prețurilor la alimente, chiar și din trecut, ajută la planificarea achizițiilor și la negocierea contractelor cu furnizorii de produse similare pentru nevoile interne ale companiei sau pentru producție.
Alimentele de bază sunt mai ieftine în această perioadă față de toamna trecută, cel puțin așa reiese din comparația prețurilor din piețele capitalei București. Citește articolul
Apariția euro digital ar putea schimba condițiile și modalitățile de plată în contractele cu furnizorii, necesar de monitorizat pentru achiziții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul