avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1179 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Senatorii sunt de acord ca taximetria să se poată face cu mașini care au până la nouă locuri

Luarea deciziilor informate privind cumpărarea sau închirierea de vehicule (cum ar fi mașini cu mai multe locuri) și negocierea condițiilor contractuale cu furnizorii de servicii de transport.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2020 | 1715 | Timp de citire: 2 min.

Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect adoptat tacit la Senat

UPDATE Familiile numeroase și monoparentale vor putea primi terenuri pentru case, bani pentru achiziționarea de mașini și alte beneficii

Dacă firma decide să ofere beneficii private, acest departament ar putea fi implicat în negocierea și gestionarea contractelor cu partenerii sau furnizorii de servicii care oferă aceste reduceri sau gratuități.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
22 Septembrie 2020 | 5 | 13856 | Timp de citire: 5 min.

Familiile numeroase care au în întreținere mai mult de trei copii și cele monoparentale vor putea beneficia de o serie de ajutoare din partea statului, dar și din partea firmelor private. Ca să primească aceste ajutoare, familiile respective vor avea nevoie de un card de beneficii, ce va fi acordat după eliberarea unui certificat pentru familie numeroasă, se arată într-o propunere legislativă ce a depășit perioada în care putea fi dezbătută la Senat, astfel încât se consideră adoptată tacit la prima Cameră sesizată. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

În ultimele două decenii, planeta a pierdut aproape 100 de milioane de hectare de pădure

Pentru companiile cu flote auto sau care achiziționează vehicule, știrile despre noi modele, precum SUV-ul Dacia, sunt relevante pentru planificarea viitoarelor achiziții și gestionarea contractelor auto.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Septembrie 2020 | 1 | 664 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

IMM Leasing: Care sunt domeniile excluse din sfera programului

Acest departament cumpără lucruri pentru firmă sau încheie contracte. Dacă se gândește să ia echipamente sau mașini în leasing, trebuie să știe dacă firma poate accesa acest program de ajutor guvernamental.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
21 Septembrie 2020 | 1826 | Timp de citire: 2 min.

Fiind o soluție pentru multe firme aflate la început de drum sau care au dificultăți în a contracta un împrumut, programul IMM Leasing ajută astfel de operatori economici să obțină, mai ușor, bunuri necesare desfășurării activității, prin facilitarea încheierii contractelor de leasing financiar cu privire la ele (în esență, statul garantează astfel de contracte). Problema e că nu orice firme pot aplica, unele companii find automat excluse, dacă activează în anumite domenii predeterminate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O treime din TVA lipsește din bugetul României, iar CE avertizează că statele UE nu-și mai pot permite aceste pierderi. Ce soluții există?

Acest departament trebuie să înțeleagă cum sunt afectate contractele și plățile de noile reglementări fiscale (cum ar fi plata defalcată a TVA-ului) și să verifice partenerii de afaceri (folosind "Lista Albă" a contribuabililor) pentru a evita riscurile legate de fraudă.

PwC România în Taxe și impozite
21 Septembrie 2020 | 2536 | Timp de citire: 5 min.

Bugetul României pierde anual o treime din TVA, arată Comisia Europeană în raportul privind deficitul de încasare al acestei taxe, consecința fiind că statul are dificultăți în îndeplinirea funcțiilor principale, respectiv oferirea de servicii publice. Indicatorul publicat de CE care măsoară diferența dintre TVA potențial de încasat la buget, estimată pe baza tuturor tranzacțiilor din economie și cea efectiv încasată în conturile trezoreriei statului, este ilustrativ pentru capacitatea de colectare a administrației fiscale. Deși România a experimentat de-a lungul timpului multe modificări legislative și proceduri sperând că va îmbunătăți nivelul încasărilor, rezultatele se lasă așteptate. Aceste deficiențe sunt cu atât mai vizibile în ultima vreme, cu cât veniturile bugetare au avut de suferit în contextul crizei COVID-19 și al majorării cheltuielilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din ce în ce mai mulţi români cumpără locuinţe cu banii jos. Ce preferințe au

Acest departament are nevoie să știe cum se schimbă prețurile pe piața imobiliară pentru a negocia mai bine contracte de închiriere sau cumpărare pentru sedii, depozite sau locuințe pentru angajați.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
21 Septembrie 2020 | 1 | 629 | Timp de citire: 1 min.

Din ce în ce mai mulţi români cumpără locuinţe cu banii jos. Pentru că trăim vremuri în schimbare, nu vor să se îndatoreze la bănci sau văd în imobiliare o investiţie mai sigură decât să îşi ţină banii în depozite sau la saltea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Firmele de consultanță în construcții, responsabile legal de calitatea lucrărilor

Acest departament este responsabil cu alegerea și contractarea firmelor de consultanță. Trebuie să știe noile cerințe legale pentru a include responsabilitățile clare în contracte și pentru a face acte adiționale la contractele deja existente, conform legii.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Septembrie 2020 | 1 | 8827 | Timp de citire: 4 min.

Firmele de consultanță în construcții figurează de-acum și ele în rândul factorilor implicați responsabili de respectarea cerințelor fundamentale pentru calitatea în construcții, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial și intrate azi în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANOFM: Ce trebuie să facă, pas cu pas, cei ce vor să solicite banii pentru telesalariați

Acest departament se ocupă de cumpărarea echipamentelor și serviciilor necesare, inclusiv cele care pot fi acoperite din ajutorul financiar menționat, asigurându-se că sunt respectate procedurile de achiziție.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
21 Septembrie 2020 | 2824 | Timp de citire: 1 min.

De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea actelor necesare obținerii ajutorului financiar. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Moment istoric: România trece la statutul de "piaţă emergentă", o promovare considerată echivalentul aderării la UE

Prognozele economice negative de la OCDE sunt importante pentru a anticipa posibile probleme în lanțul de aprovizionare, creșteri de prețuri la materii prime sau riscuri legate de stabilitatea furnizorilor. În plus, știrile despre secetă pot afecta prețurile și disponibilitatea produselor agricole sau a altor resurse naturale folosite de companie.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Septembrie 2020 | 826 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Interviurile avocatnet.ro

Bogdan Manolea: Suntem atât de obișnuiți cu ideea de semnătură clasică, încât am uitat de unde a pornit nevoia de a semna

Atât departamentul de Achiziții, cât și cel de Vanzări, utilizează semnături pentru contracte cu furnizori sau clienți. Articolul oferă informații despre validitatea și tipurile de semnături electronice, esențiale pentru eficientizarea proceselor contractuale.

Alin Popescu în Justițiabil in România
Fondator, avocatnet.ro
19 Septembrie 2020 | 3650 | Timp de citire: 2 min.

În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul