Creșterea prețurilor la carne impune reevaluarea costurilor de achiziție, negocierea cu furnizorii și ajustarea contractelor pentru materiile prime.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament ar fi responsabil de găsirea și contractarea celei mai bune polițe de asigurare, conform noilor cerințe legale, și de gestionarea relației cu asiguratorul, dacă o astfel de lege ar intra în vigoare.
Companiile vor fi obligate să încheie anual o asigurare de răspundere profesională care să acopere cel puțin cheltuielile necesare unei eventuale proceduri de insolvență, conform unui proiect de lege lansat azi în dezbatere publică de Ministerul Justiției. Polița va trebui transmisă Registrului Comerțului, altfel această instituție va putea să pronunțe dizolvarea firmelor, adică, cu alte cuvinte, va putea să le desființeze. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cumpărarea și vânzarea de bunuri și servicii, inclusiv a mașinilor. Articolul este util pentru a înțelege cum pot gestiona mai bine aspectele financiare legate de rovinietă în cazul înstrăinării vehiculelor, asigurându-se că firma nu pierde bani.
Fostul deținător al unei mașini care are două sau mai multe roviniete a căror valabilitate se suprapune poate să solicite returnarea banilor pentru rovinieta încă valabilă, dar care a fost plătită pentru mașina care nu-i mai aparține, potrivit unui act normativ ce a fost publicat joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Prețurile combustibilului sunt un factor important în costurile de achiziție pentru transport și logistică, afectând contractele cu furnizorii.
Consiliul Concurenței caută soluții pentru scăderea prețurilor la benzină și motorină, cu 2-3 la sută. Președintele instituției a anunțat că va da niște recomandări, care vin după o analiză a pieței carburanților. Citește articolul
Departamentul de Achiziții și Managementul Contractelor poate folosi semnătura electronică pentru a semna rapid și sigur contracte cu furnizorii și partenerii de afaceri, simplificând procesul de cumpărare și administrarea înțelegerilor.
Semnătura electronică poate fi folosită în mai multe feluri de către firmele și antreprenorii independenți, nu doar pentru semnarea declarațiilor transmise Fiscului. Concret, semnătura electronică poate fi un instrument foarte util în domeniul resurselor umane, în relația cu partenerii de afaceri sau în activitatea unei persoane fizice autorizate (PFA) sau a unei întreprinderi individuale ori familiale.
Citește articolulAjută la negocierea contractelor cu furnizorii și la gestionarea costurilor de achiziție, care pot crește semnificativ din cauza inflației.
Rata anuală a inflaţiei în zona euro a scăzut la 1,4% în martie, de la 1,5% în luna precedentă, şi s-a menţinut la 1,6% în Uniunea Europeană, în timp ce România, Ungaria şi Olanda au înregistrat cele mai ridicate rate ale inflaţiei din UE. Citește articolul
Este responsabil cu cumpărarea mașinilor noi și gestionarea procesului de casare a celor vechi, folosind programele guvernamentale pentru a obține cele mai bune oferte și a respecta contractele.
Și unitățile de cult din țara noastră care vor să-și înlocuiască mașinile vechi cu unele noi și mai puțin poluante se pot înscrie, pe lângă alte tipuri de entități, în programul Rabla Clasic, ce le permite să obțină bani pentru schimbarea mașinilor. Programul Rabla Clasic 2019 a fost lansat recent și permite celor interesați să obțină până la 9.200 de lei pentru înlocuirea unei mașini vechi. Citește articolul
Simplifică verificarea și validarea documentelor oficiale primite de la parteneri sau furnizori din alte țări UE, eliminând bariere la încheierea contractelor.
Un regulament din 2016 al Uniunii Europene (UE) a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an și elimină și modifică anumite proceduri birocratice pentru cetățenii europeni în privința documentelor oficiale pe care le folosesc dintr-o țară în alta a Uniunii. Una dintre noutățile aduse constă în acceptarea traducerilor făcute de persoanele autorizate din orice stat membru. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat pentru că acum poate colabora cu mai multe PFA-uri, II-uri sau IF-uri care folosesc bărci pentru a oferi diverse servicii, lărgind opțiunile de furnizori.
Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) vor putea și ele să dețină și folosească bărci în scopuri de afaceri, conform unui proiect de act normativ care a primit azi votul decisiv al deputaților. În prezent, numai firmele și persoanele fizice pot folosi bărci. Citește articolul
Pentru că, atunci când firma cumpără produse din afara țării (importă), este nevoie de EORI pentru a primi marfa. Informațiile sunt esențiale pentru a asigura aprovizionarea la timp și fără probleme, conform contractelor.
Fie că există o motivație activă de accesare a resurselor materiale din țările din afara Uniunii Europene (UE), fie că este vizată o extindere a ariei de desfacere către clienți non-UE, companiile care își propun să realizeze în viitorul apropiat tranzacții comerciale de import, export, depozitare, tranzit etc. trebuie să știe că pot derula aceste operațiuni vamale numai în baza Numărului de Înregistrare şi Identificare a Operatorilor Economici (EORI), adică a unui cod de înregistrare în scopuri vamale. Citește articolul