Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Când compania vrea să cumpere servicii de la un notar (de exemplu, pentru acte), acest departament trebuie să știe că notarul are un nume clar și corect, ca să nu existe confuzii sau probleme la încheierea contractelor.
Denumirea birourilor individuale sau a societăților notariale nu va mai putea să fie similară cu a altor birouri/societăți și nici să creeze confuzie cu privire la forma de organizare a profesiei, rolul și funcția profesiei de notar. Interdicții privind denumirile alese de notari se regăsesc într-un proiect de act normativ acum în dezbatere. Odată ce va fi adoptat și publicat, notarii cu denumiri problematice vor avea șase luni la dispoziție să se alinieze cerințelor. Citește articolul
Modificările prețurilor și ale cursului de schimb au un impact direct asupra costurilor de achiziție pentru materii prime, produse și servicii necesare companiei, influențând negocierile cu furnizorii.
Guvernul recunoaște că economia nu mai merge atât de bine, cum se aștepta inițial. Citește articolul
Oferă informații esențiale pentru alegerea furnizorilor și negocierea contractelor, ajutând la evitarea costurilor ascunse legate de taxe antidumping și la asigurarea documentației corecte de la parteneri.
La finalul anului 2018, Comisia Europeană a emis noi orientări privind stabilirea și dovedirea originii nepreferențiale a mărfurilor ce provin din țări terțe. Acestea vin atât în sprijinul importatorilor europeni, cât și al autorităților vamale. Citește articolul
Este important pentru acest departament să gestioneze contractul de finanțare europeană și, dacă este cazul, să se ocupe de achizițiile necesare pentru derularea proiectelor finanțate, mai ales în colaborare cu entități din alte țări.
Consiliul European al Inovării (EIC) este un program introdus de Comisia Europeană pentru a transforma descoperirile științifice în afaceri care să crească repede. EIC a fost proiectat pentru a acoperi finanțările invențiilor cu risc ridicat, susține tehnologiile inovatoare în curs de dezvoltare și investește în ideile și în persoanele din spatele tehnologiilor. Prin intermediul acestui program, se acordă burse cuprinse între 2,5 și 15 milioane de euro, iar înscrierile sunt acum în desfășurare. Citește articolul
Permite semnarea rapidă și sigură a contractelor și actelor adiționale cu partenerii de afaceri, reducând birocrația, costurile și sporind eficiența proceselor de achiziție și gestionare a contractelor.
Dacă folosesc semnătura electronică în relațiile lor cu partenerii de afaceri, companiile se pot bucura de două mari avantaje: reducerea costurilor și eficientizarea activității. Practic, dispar costurile implicate de folosirea documentelor fizice, cum ar fi tipărirea, arhivarea și depozitarea, iar firmele pot semna mult mai repede, ușor și sigur contracte și facturi. Citește articolul
Dacă legea va fi adoptată, instituțiile vor trebui să cumpere și să instaleze sisteme de supraveghere, ceea ce implică proceduri de achiziții și managementul contractelor cu furnizorii de echipamente și servicii.
Curțile, holurile, scările, dar și clasele creșelor și grădinițelor, indiferent că unitățile educaționale sunt de stat sau private, vor trebui dotate cu camere video de supraveghere, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea deputaților. Această măsură este propusă în contextul în care, în ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri în care educatoare sau îngrijitoare au agresat copiii din creșa sau grădinița în care lucrează. Citește articolul
Pentru companiile care cumpără ingrediente sau produse finite, acest departament trebuie să se asigure că furnizorii respectă noile cerințe europene privind conținutul de acizi grași trans și să ajusteze contractele.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Echipa de achiziții și managementul contractelor ar putea avea nevoie să știe cum să acționeze rapid, printr-o decizie a instanței, atunci când apar probleme urgente cu furnizorii sau cu un contract, pentru a evita pierderi mari sau pentru a asigura respectarea obligațiilor.
Există anumite situații când o persoană vrea să evite o anumită pagubă (dacă o persoană consideră că altcineva ar construi ilegal pe terenul ei, de exemplu) sau dorește luarea anumitor măsuri, dar care trebuie luate de urgență. Din cauza aceasta, există posibilitatea ca un proces obișnuit în instanță, chiar și finalizat cu o hotărâre în favoarea reclamantului, să nu fie suficient, soluția venind prea târziu. Pentru evitarea unor astfel de situații, persoanele care au nevoie urgentă de o măsură pot apela la procedura ordonanței președințiale. Citește articolul
Articolul stabilește cerințe detaliate pentru încheierea antecontractelor și contractelor de vânzare-cumpărare, inclusiv reguli privind avansurile, modificările ulterioare și drepturile de denunțare, esențiale în gestionarea contractelor.
O propunere legislativă înregistrată recent la Senat vizează reglementarea activității de dezvoltare imobiliară. Printre noutăți se numără o serie de prevederi care vor oferi protecții suplimentare persoanelor care cumpără locuințe în scop personal (de exemplu, plata în avans a cheltuielilor legate de utilități sau de asigurări). Deși s-ar putea argumenta că multe din prevederi există deja și acum, în baza legislației consumatorilor, ceea ce se dorește a se introduce acum reprezintă o detaliere a drepturilor consumatorilor în relația lor cu dezvoltatorii imobiliari. Citește articolul
Pentru a identifica potențiali noi furnizori sau pentru a găsi oportunități de a deveni furnizor pentru companiile străine care investesc în România.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul