avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1196 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Șase tendințe în tehnologie pentru 2019

Având în vedere necesitatea companiilor de a 'regândi rețeaua' și de a adopta noi tehnologii (AI/ML, IoT, 5G, Blockchain), acest departament va fi implicat în achiziția de noi echipamente hardware, software și servicii necesare pentru implementarea acestor tendințe. De asemenea, Blockchain este menționat în managementul lanțului de aprovizionare, aspect relevant pentru contracte și achiziții.

Portal HR în Weekend
16 Februarie 2019 | 1180 | Timp de citire: 3 min.

În 2019, companiile vor dori să utilizeze mai eficient datele din cadrul organizațiilor, păstrând tendința din 2018. Optimizarea și gestionarea mediilor multicloud a constituit o prioritate pentru multe companii anul trecut, ca și necesitatea integrării securității la un nivel de bază. Niciuna dintre aceste tendințe nu va dispărea în 2019 și vom asista la un mix interesant între „evoluție” – extinderea și dezvoltarea tendințelor deja în desfășurare – și „revoluție” – cerințe în permanentă schimbare, care obligă organizațiile să adopte digitizarea și noile tehnologii, cu o viteză mai mare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation 2018-2019: S-a publicat lista proiectelor admise de principiu la finanțare

Departamentul gestionează contractele de finanțare și monitorizează achizițiile de active specificate în planurile de afaceri pentru care s-a obținut finanțare, asigurându-se că sunt legate de activitățile descrise.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 Februarie 2019 | 6 | 14552 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) a publicat astăzi lista aplicanților în cadrul programului Start-up Nation 2018. Conform procedurii de implementare, doar zece mii de antreprenori vor primi finanțare prin intermediul acestui program de finanțare. În perioada următoare va fi declanșată procedura de verificare a proiectelor depuse, urmând ca până la data de 28 iunie 2019 să fie semnate acordurile de finanțare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Operaţiunea Iceberg şi problematica preţurilor de transfer

Acest departament este direct implicat în stabilirea și negocierea prețurilor pentru bunurile și serviciile achiziționate de la alte companii din același grup, asigurând că acestea respectă regulile fiscale.

SCA Niculeasa si Asociatii în Contabil și fiscal
15 Februarie 2019 | 2481 | Timp de citire: 11 min.

Lansarea operaţiunii „Iceberg” de către ANAF la începutul anului, cu scopul declarat de a verifica modul în care societăţile se raportează la afiliaţii lor, aduce în prim plan una dintre temele puţin cunoscute ale practicii fiscale: preţurile de transfer. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Apostilarea și alte formalități ce privesc documentele oficiale, eliminate de mâine între statele membre UE

Atunci când compania încheie contracte cu furnizori sau parteneri din alte țări europene, pot fi necesare verificări ale unor documente oficiale care atestă existența legală a partenerului sau alte informații. Simplificarea procesului de recunoaștere a acestor documente va eficientiza achizițiile și gestionarea contractelor cu entități din UE.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Februarie 2019 | 5 | 36883 | Timp de citire: 3 min.

Eliminarea apostilării și a altor formalități privind documentele oficiale emise de un stat membru al Uniunii Europene (UE) și prezentate apoi în alt stat membru se regăsește într-un act normativ emis la nivelul UE și care se aplică, de mâine, în mod direct și în țara noastră. Eliminarea acestor formalități nu poate fi decât o veste bună pentru cetățenii europeni, scăpați în acest fel de birocrația presupusă de aceste mecanisme. Citește articolul

ACCES GRATUIT

România primește 517 milioane de euro pentru construcția liniei de metrou 6

Deoarece proiectele mari de infrastructură implică adesea licitații publice ample pentru bunuri, servicii și lucrări, acest departament va fi interesat să identifice potențialele contracte și să se pregătească pentru procesele de achiziție.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
15 Februarie 2019 | 546 | Timp de citire: 1 min.

Comisarul european Corina Crețu a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major ”Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Piaţa imobiliară, în declin. Vânzările de case şi terenuri sunt în scădere

Ajută la estimarea și controlul costurilor pentru achizițiile din străinătate (datorită cursului valutar) și la negocierea contractelor, luând în considerare tendințele economice.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Februarie 2019 | 820 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Onorariile avocaților din oficiu vor crește cu 141%

Poate fi de interes pentru a înțelege tendințele generale de creștere a prețurilor pentru serviciile juridice, informație utilă la negocierea contractelor cu furnizorii de servicii legale.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2019 | 4275 | Timp de citire: 2 min.

Onorariile minime ale avocaților din oficiu vor crește cu 141%, conform unui protocol încheiat astăzi între Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și Ministerul Justiției. Majorarea vine după ce avocații au protestat, zilele trecute, din cauza alocărilor bugetare insuficiente prevăzute pentru plata avocaților din oficiu, în condițiile în care remunerațiile acestora erau oricum foarte mici. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Plafoane fiscale aplicabile firmelor în 2019 și cursurile valutare la care se calculează

Acest departament cumpără produse sau servicii pentru firmă. Dacă face achiziții din alte țări din Uniunea Europeană, trebuie să știe aceste praguri pentru a înțelege cum este afectată plata TVA-ului și ce obligații fiscale are firma.

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
14 Februarie 2019 | 4609 | Timp de citire: 3 min.

Firmele plătitoare de impozit pe profit sau pe veniturile microintreprinderii, plătitoare de tva sau care aplică regimul de scutire, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și nu numai, trebuie să analizeze periodic încadrarea în plafoanele legale, pentru a aplica reglementările fiscale corecte, pentru îndeplinirea obligațiilor declarative la timp, dar și pentru a evita plata unor amenzi și penalitați considerabile în caz de aplicare eronată. Vă prezentăm azi rezumatul celor mai importante praguril fiscale aplicabile în 2019 și cursul de schimb valutar la care se calculează fiecare plafon. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Operațiunea Iceberg vizează și firme medii, nu doar firme mari, iar Operațiunea Tomis va fi prelungită

Operațiunea Tomis, care vizează importurile și tranzacțiile suspecte, este crucială pentru departamentul de achiziții. Ei trebuie să se asigure că furnizorii și partenerii lor sunt corecți din punct de vedere fiscal pentru a nu aduce riscuri companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2019 | 1610 | Timp de citire: 3 min.

Operațiunea Iceberg a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vizează și contribuabili medii, nu doar contribuabili mari, au informat reprezentanții Fiscului. Totodată, Operațiunea Tomis, ce vizează importurile din Portul Constanța, va fi prelungită, deși inițial se stabilise să dureze doar trei luni. ANAF a anunțat demararea operațiunilor Iceberg și Tomis în prima lună a acestui an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

MFP anunță când vor fi conectate noile case de marcat la sistemul național de monitorizare

Se ocupă de cumpărarea și instalarea noilor case de marcat, asigurându-se că sunt achiziționate modelele corecte și că respectă termenele impuse de lege.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2019 | 3749 | Timp de citire: 3 min.

Procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic este în plină desfășurare în momentul de față și oficialii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) estimează că până la mijlocul anului ar trebui să fie finalizat. Abia apoi, după ce toate casele vechi de marcat sunt scoase din funcțiune, se poate vorbi de conectarea noilor aparate la registrul național al Fiscului. Citește articolul