Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Similar departamentului de Vânzări, este important pentru a ști când datele partenerilor și furnizorilor trebuie păstrate conform contractelor sau obligațiilor legale, chiar dacă aceștia ar solicita ștergerea lor.
Dreptul de a fi uitat sau dreptul la ștergerea datelor reprezintă unul din elementele de bază ale Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Practic, persoanele pot cere ca datele pe care cineva le deține despre ele să fie șterse. Acest lucru este cu atât mai relevant atunci datele respective sunt publice (de exemplu, ele apar pe site-ul web al unei reviste). Însă dreptul la ștergerea datelor nu este unul absolut și poate fi limitat pentru a garanta libertatea de exprimare, de exemplu. Citește articolul
Pentru companiile care lucrează la proiecte de infrastructură (autostrăzi, șosele) sau care vând produse/servicii pentru astfel de proiecte, aceste reduceri de buget înseamnă mai puține oportunități de contracte viitoare. Este important să știe dacă se mai finanțează proiecte sau dacă unele existente ar putea fi afectate.
Guvernul a aprobat vineri ultima împărţire a banilor din buget, pe anul acesta. Din nou, din diverse motive, sunt sacrificate investiţiile pentru a fi plătite salarii, pensii şi ajutoare. Citește articolul
Informațiile despre rectificarea bugetară și impactul asupra proiectelor de infrastructură sunt importante pentru identificarea oportunităților sau riscurilor în contractele publice și private.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre calificarea avocaților sunt relevante pentru a selecta și lucra cu avocați externi, asigurându-se că aceștia îndeplinesc cerințele profesionale.
Avocații stagiari aflați în anul II de pregătire la Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților (INPPA) au început să susțină examenul de definitivare în profesie din 12 noiembrie, cu colocviile. Duminică are loc proba scrisă a acestui examen, conform repartizării publicate de INPPA. Citește articolul
Se ocupă de cumpărarea echipamentelor necesare și trebuie să aleagă case de marcat potrivite pentru nevoile firmei, de la furnizori autorizați, și să negocieze serviciile conexe, cum ar fi service-ul și asistența la fiscalizare.
Toți operatorii economici care vând bunuri sau servicii direct către populație și încasează contravaloarea acestora cash sau cu cardul sunt obligați să fie dotați cu case de marcat electronice, vechile aparate cu rolă-jurnal de hârtie nemaifiind acceptate de autorități începând cu 1 noiembrie. Pe piață există mai multe modele de aparate electronice de marcat, cu funcționalități și design-uri diferite, iar alegerea unui model sau altul trebuie făcută după o studiere atentă a ofertei de aparate, altfel încât firmele să se asigure că își cumpără un model care să se potrivească cel mai bine activității lor. Spre exemplu, un salon de înfrumusețare trebuie să fie atent la alte criterii decât o firmă de curierat, fiecare activitate având specificul ei și necesitând un set diferit de caracteristici pe care casele de marcat electronice ar trebui să le bifeze. Cum alegi cea mai bună casă de marcat pentru firma ta? Avem noi câteva sfaturi. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de contracte și furnizori trebuie să știe ce se întâmplă dacă un partener de afaceri intră în insolvență și nu își mai plătește datoriile, pentru a înțelege cum îi afectează contractele și ce opțiuni are pentru bunurile sau serviciile livrate/primite.
Firmele în insolvență vor putea fi executate silit pentru datoriile curente mai vechi de 60 de zile doar în cadrul procedurii de insolvență, la solicitarea practicianului în insolvență, potrivit unei prevederi adoptate recent de senatori pe marginea ordonanței de urgență care a modificat toamna asta legislația insolvenței. Amendarea modificării adoptate de Guvern va aduce, dacă trece și de deputați, o clarificare a unei situații pe care specialiștii au criticat-o vehement de când a intrat în vigoare. Citește articolul
Pentru a evalua oportunitățile sau riscurile asociate achiziției sau închirierii de spații (birouri, depozite) în contextul fluctuațiilor pieței imobiliare, precum și pentru a urmări licitațiile publice de infrastructură.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Consiliul UE încheie acorduri internaționale între UE și state/organizații terțe, ceea ce poate influența condițiile comerciale și de achiziții pentru companiile care operează la nivel internațional.
De la 1 ianuarie 2019, România va prelua președinția Consiliului Uniunii Europene. Având în vedere contextul social, politic și economic, cele șase luni de președinție sunt pentru România o oportunitate de a demonstra că putem să reprezentăm un element important în cadrul afacerilor europene, pe de o parte, și că înțelegem care sunt valorile europene, urmărind să le aplicăm în țara noastră, în scopul unei integrări continue, pe de altă parte. Citește articolul
Modificările de preț în urma contestațiilor și reevaluărilor ofertelor într-un proiect de infrastructură sunt de interes pentru gestionarea contractelor și a proceselor de achiziții publice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma angajează sau lucrează cu administratori de bloc din exterior, acest departament trebuie să știe ce calificări legale trebuie să aibă aceștia conform noii legi, pentru a face contracte corecte și legale.
Atestarea pentru ocupația de administrator de condominii, necesară conform noii legislații a asociațiilor de proprietari, nu se poate face momentan pentru că încă nu există în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) ocupația de administrator de condominii. Legea nouă a asociațiilor prevede că introducerea acestei ocupații în COR trebuie să se facă până la finalul lunii curente. Citește articolul