Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Cursurile valutare influențează costurile de achiziție, în special pentru produsele sau serviciile cumpărate din străinătate. Informațiile despre licitațiile publice mari, precum cea pentru tramvaie, pot semnala tendințe în piață, disponibilitatea de produse și servicii, iar avertismentele economice pot influența deciziile de contractare și riscul cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament cumpără casele de marcat pentru companie și trebuie să știe exact ce caracteristici sunt obligatorii (precum dotarea cu Wi-Fi sau GPRS) pentru a achiziționa aparatele corecte și la un preț bun.
Cel mai mic aparat electronic de marcat din lume poate fi cumpărat și din România, fiind în acest moment și produsul cu cel mai bun preț de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru companiile de curierat sau de transport persoane sau în orice altă industrie unde este nevoie de o casă de marcat portabilă și de mici dimensiuni. Aparatul funcționează fără să fie necesară conectarea la o sursă de curent și poate fi încărcat printr-un port standard micro USB, chiar și de la o baterie externă, folosind un încărcător de telefon mobil, inclusiv în mașină. Citește articolul
Scumpirile la energie și alte produse înseamnă costuri mai mari pentru materialele, serviciile și utilitățile pe care compania le cumpără de la furnizori.
Inflația pe luna trecută a scăzut cu aproape un procent față de cea din octombrie, anunță Institutul Națonal de Statistică. Dacă le comparăm însă cu aceeași lună de anul trecut, prețurile au fost mai mari cu 3,4%, în medie, în noiembrie. Citește articolul
Acest departament este interesat de inflație și de evoluția economiei, deoarece acestea pot schimba prețurile la ceea ce cumpărăm (materii prime, servicii), afectând costurile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma folosește muncitori zilieri pentru diverse sarcini sau proiecte, acest departament trebuie să cunoască noile tarife minime și condițiile de plată pentru a gestiona corect înțelegerile cu aceștia.
Plata orară pe care o primesc zilierii este calculată în raport cu valoarea salariului minim brut. Astfel, după majorarea recent adoptată de Guvern a salariului minim, începând cu 1 ianuarie 2019, lucrătorii cu ziua vor beneficia de un tarif orar mai mare. Actul normativ care stabilește noul nivel al salariului minim brut a fost oficializat chiar azi. Citește articolul
Acest departament încheie și gestionează contracte cu furnizori și colaboratori externi, inclusiv cu persoane fizice autorizate (PFA) sau alte categorii de independenți. Înțelegerea modului în care modificările legale privind salariul minim afectează obligațiile fiscale (contribuțiile la pensii și sănătate) ale acestor colaboratori le permite să evalueze mai bine costurile totale, să negocieze condițiile contractuale și să anticipeze posibilele impacturi economice asupra partenerilor de afaceri.
Cum pragul de la care apare obligația de a plăti contribuții sociale este stabilit în funcție de salariul minim brut, orice modificare a acestuia din urmă atrage automat și modificarea proporțională a pragului. Astfel, de la anul, odată cu creșterea oficializată azi a salariului minim, pragul va fi mai greu de atins de către contribuabilii cu venituri nesalariale. Prin urmare, mai puțini vor datora contribuțiile sociale la sănătate (CASS) și la pensii (CAS). Totuși, noua valoare a salariului minim nu le va profita celor care au depus deja declarația unică pentru 2018. Citește articolul
Dezechilibrul dintre importuri și exporturi (un deficit mare) poate afecta prețurile și disponibilitatea materiilor prime sau a bunurilor importate, aspecte cruciale pentru procesele de achiziții.
Deficitul comercial al României a avansat cu 15,84% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 11,85 miliarde euro, în condiţiile în care importurile au crescut mai rapid decât exporturile, arată datele publicate de INS Citește articolul
Dacă firma cumpără servicii de catering sau alimente de la furnizori, acest departament trebuie să înțeleagă regulile de TVA pentru a verifica facturile primite și a negocia contracte cu prețuri clare, care includ TVA-ul corect.
La 1 noiembrie 2018, TVA-ul pentru servicii turistice a scăzut de la 9% la 5%, adică inclusiv pentru serviciile de restaurant și de catering. Totuși, deoarece nu era clar în ce cazuri trebuie aplicată cota de 5%, în ce cazuri trebuie aplicată cota de 9% și în ce cazuri trebuie aplicate ambele, autoritățile au publicat joi în Monitorul Oficial un set comun de instrucțiuni pentru contribuabili. Citește articolul
Departamentul de Achiziții este interesat de prețurile alimentelor (dacă achiziționează astfel de produse) și, în special, de starea și dezvoltarea infrastructurii de transport (trenuri, autostrăzi) pentru a optimiza costurile de achiziție, termenele de livrare și gestionarea furnizorilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că decizia obligă firma să găsească și să închirieze sau să cumpere depozite, ceea ce înseamnă că trebuie să gestioneze procese de achiziție și contractare pentru spații noi de depozitare.
Toate companiile care se ocupă cu distribuirea și comercializarea angro a carburanților, a băuturilor alcoolice sau a tutunului prelucrat sunt obligate să folosească depozite, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Deși documentul a fost suspendat recent de trei instanțe judecătorești diferite, decizia e aplicabilă strict firmelor care au obținut-o în instanță, doar acestea putând să-și păstreze atestatele, a confirmat ANAF la solicitarea redacției noastre. Cei care nu-și găsesc depozite până la 31 decembrie 2018 își vor pierde atestatele și vor ieși de pe piață. Citește articolul