Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă din cauza lipsei de buget trebuie găsite soluții pentru achiziționarea de servicii sau echipamente de securitate, acest departament ar fi implicat în procesul de cumpărare și negociere.
Într-o ţară în care învăţământul de stat este potrivit legii, gratuit, părinţii au ajuns să plătească din buzunar inclusiv salariul paznicilor de la şcoală. Citește articolul
Articolul explică cum se pot schimba costurile totale ale contractelor pe care le negociem cu furnizorii și cum trebuie redactate clauzele de penalizare pentru a evita surprize financiare legate de TVA.
Companiile care închiriază proprietăți sau prestatorii de servicii pe bază de abonament precum: telecomunicațiile (telefonie, internet, televiziune), utilitățile publice, publicațiile electronice și altele sunt afectate de o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene. Sumele încasate de aceste companii pentru încetarea contractelor de către clienți sau din motive imputabile acestora, înainte de expirarea perioadei minime de contractare, vor fi supuse taxei pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care reglementările de transport afectează contractele cu furnizorii de servicii logistice și costurile generale ale achizițiilor și transportului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Cei care se ocupă cu achizițiile și contractele trebuie să fie la curent cu noile reguli despre cum se pot contesta clauzele din contracte, pentru a negocia mai bine cu furnizorii și a proteja interesele firmei.
Atâta vreme cât au la dispoziție alte căi de a contesta anumite aspecte legate de actul în baza căruia sunt executați silit, precum existența unor clauze abuzive, debitorii nu vor mai putea să se folosească de contestația la executare pentru a le aduce în atenția judecătorilor. Cel puțin, asta au adoptat recent parlamentarii într-un proiect de lege trimis la promulgare. O acțiune separată pentru a cere anularea clauzelor abuzive va însemna ceva mai mult timp pierdut și ceva mai mulți bani. Dacă-și vor obține dreptatea, într-un final, datornicii vor putea obține întoarcerea executării silite, dar rezolvarea aceasta este vădit mai dezavantajoasă pentru cel executat decât posibilitățile oferite de actuala lege. Citește articolul
Departamentul este interesat de tendințele pieței imobiliare pentru deciziile legate de închirierea sau achiziția de spații pentru companie și pentru negocierea contractelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este interesat de tendințele pieței imobiliare pentru deciziile legate de închirierea sau achiziția de spații pentru companie și pentru negocierea contractelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este utilă pentru situațiile când se lucrează cu persoane fizice (liber-profesioniști sau consultanți), pentru a înțelege cum își declară și achită aceștia taxele, aspect ce poate influența contractele.
Persoanele fizice care își declară veniturile prin intermediul declarației unice trebuie să achite impozitul și contribuțiile sociale aferente acestora într-un cont unic, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care a apărut recent în Monitorul Oficial. Concret, plățile se fac începând cu taxele aferente veniturilor din anul 2018. Declarația unică marchează trecerea de la sistemul de impunere a veniturilor de către Fisc la autoimpunere. Citește articolul
Aceste informații sunt cruciale pentru negocierea contractelor cu furnizorii de energie și pentru a găsi soluții rentabile, având în vedere scumpirile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu achiziționarea echipamentelor necesare, inclusiv a noilor case de marcat, și cu gestionarea contractelor cu furnizorii. Articolul oferă detalii despre acte și procese legate de distribuitor.
Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul
Prognozele de curs valutar sunt foarte importante pentru a estima costurile de cumpărare, mai ales pentru produsele sau serviciile din străinătate, și pentru a negocia contracte avantajoase care să protejeze bugetele de achiziții de schimbările cursului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul