Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Departament: Achiziții (Procurement)

ACCES PREMIUM

Fonduri nerambursabile de până la 300.000 euro pentru micile afaceri din București și Ilfov. Înscrierile încep în ianuarie

Acest departament se ocupă cu cumpărarea de echipamente, utilaje, software sau servicii pentru proiect și gestionează contractele cu furnizorii.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Noiembrie 2024 | 5879 | Timp de citire: 3 min.

Micile afaceri din București, precum și cele din orașele din județul Ilfov, vor putea accesa, în primele luni ale anului 2025, ajutoare financiare nerambursabile de până la 300.000 de euro, prin intermediul apelului dedicat creșterii durabile și modernizării tehnologice a microîntreprinderilor. Proiectele de investiții vor putea include realizarea unor lucrări de construcții, precum și achiziția de utilaje, echipamente, dotări necesare în cadrul activităților propuse spre finanțare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Produse accizabile: Vehiculele reținute la sustragerea de la controlul vamal sunt păstrate un an și apoi, dacă nu sunt ridicate, sunt valorificate. Măsura, pusă în aplicare

Acest departament trebuie să știe despre riscurile și costurile care pot apărea la importul de anumite produse, mai ales dacă sunt implicate taxe vamale sau accize. Ajută la gestionarea contractelor și la alegerea furnizorilor, având în vedere potențialele probleme la vamă care pot afecta livrările și costurile.

avocatnet.ro în 26 Noiembrie 2024 | 1323 | Timp de citire: 2 min.

Sustragerea de la controlul vamal, în cazul produselor accizabile, implică nu doar amendarea și confiscarea bunurilor, ci și reținerea vehiculelor folosite, potrivit legislației vamale. De câteva luni, autoritățile au stabilit ca reținerea vehiculelor să se facă cel mult un an, iar dacă proprietarii nu le ridică în acest interval, se trece la valorificarea lor. Normele pentru aplicarea regulilor respective au fost oficializate recent, astfel că măsura devine operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anumiți retaileri și furnizori, vinovați de înțelegeri secrete și manipularea prețurilor alimentare

Acest departament negociază contractele cu furnizorii și trebuie să se asigure că prețurile și condițiile stabilite respectă regulile de concurență, pentru a evita probleme legale.

avocatnet.ro în 26 Noiembrie 2024 | 914 | Timp de citire: 1 min.

Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele împotriva unor retaileri și furnizori, pentru fixarea ilegală a prețurilor între 2010-2016. Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a confirmat decizia inițială, menținând aproape integral amenzile inițiale, care sunt în total de 18,8 milioane euro. Investigația a relevat că prețurile nu erau stabilite conform regulilor pieței libere, ci artificial, prejudiciind consumatorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Probleme IT la RAR: Sistemul de operare al RAR încă nu funcționează, dar stațiile ITP pot primi clienți

Achiziția de noi vehicule pentru flota companiei poate fi întârziată, deoarece acestea nu pot fi înmatriculate, ceea ce afectează derularea contractelor și operațiunilor.

Cristina Iacob în Redactor, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2024 | 1 | 9476 | Timp de citire: 2 min.

Un incident tehnic a afectat Registrul Auto Român (RAR), oprind, de câteva zile, activitatea stațiilor ITP și procesarea documentelor precum cărțile de identitate ale vehiculelor (CIV). De asemenea, înmatriculările și transcrierea dreptului de proprietate sunt temporar imposibile din cauza întreruperii schimbului de date între RAR și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). După cum a anunțat chiar azi instituția, sistemul de operare al RAR, care permite atât eliberarea documentelor, cât și funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică este în curs de repornire. Până atunci însă, stațiile ITP autorizate pot primi clienți, dar nu pot elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor, deținătorii de mașini urmând să revină pentru a le ridica. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Amânare de termen pentru amnistia fiscală și alte măsuri importante

Dacă firma cumpără produse afectate de noile taxe (accize), costurile de achiziție vor crește. Departamentul trebuie să reevalueze contractele și bugetele pentru cumpărături.

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2024 | 5947 | Timp de citire: 2 min.

Termenul din 25 noiembrie 2024 al amnistiei fiscale, ce vizează plata principalului și depunerea cererii de către datornici pentru anularea accesoriilor, a fost amânat pentru 19 decembrie 2024, conform unui act normativ oficializat recent. Totodată, autoritățile au mai venit cu noutăți legate de activitatea inspectorilor antifraudă, înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente, creșterea accizelor pentru băuturi alcoolice și recompensarea inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 25 noiembrie - 1 decembrie 2024

Acest departament trebuie să fie informat despre noile cerințe la achiziționarea de autovehicule, cum ar fi necesitatea Certificatului RAR Auto-Pass, pentru a evita problemele în procesul de achiziție.

avocatnet.ro în 25 Noiembrie 2024 | 596 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation: Cine poate participa la cursurile de pregătire antreprenorială

Articolul menționează cum sunt selectate și contractate firmele care oferă cursuri de pregătire, ceea ce este relevant pentru departamentele care gestionează achizițiile și contractele cu furnizorii.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Noiembrie 2024 | 1 | 4317 | Timp de citire: 3 min.

Cea de-a patra ediție a programului de finanțare Start-up Nation se va lansa în perioada următoare, în ciuda întârzierilor de până în prezent. Primul pas a fost deja făcut, furnizorii de formare profesională parcurgând etapa de înregistrare în cadrul programului pentru furnizarea cursurilor de pregătire antreprenorială. Conform procedurii publicate de Ministerul Economiei, Atreprenoriatului și Turismului (MEAT), în cadrul cursurilor vor putea participa aproximativ 30.000 de persoane, în cadrul a doi piloni diferiți, cu alocare financiară distinctă și reguli de eligibilitate proprii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul Rabla pentru tractoare debutează, însă fermierii reclamă mai multe probleme

Pentru fermieri sau companii agricole care doresc să achiziționeze tractoare sau utilaje noi prin program, articolul explică pașii, condițiile și problemele ce pot apărea în procesul de cumpărare.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
22 Noiembrie 2024 | 2413 | Timp de citire: 4 min.

Prima etapă a programului Rabla pentru tractoare debutează, în data de 22 noiembrie 2024, la ora 10:00, prin înregistrarea dealerilor de utilaje agricole în scopul validării de către Administrația Fondului de Mediu (AFM). Ulterior, dealerii validați vor putea înregistra cererile de finanțare ale fermierilor în scopul acordării ajutorului financiar nerambursabil pentru achiziția de tractoare și mașini agricole autopropulsate. Cu toate că măsura de finanțare a generat un interes uriaș, fermierii semnalează multiple probleme în felul în care se va derula înscrierea în cadrul programului, dar și rolul excesiv al dealerilor de utilaje. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Apar tot mai des situații în care PFA-urile cer să fie încadrate ca salariați la firmele la care prestează servicii, atrag atenția avocații

Acest departament se ocupă de încheierea și gestionarea contractelor cu furnizorii și colaboratorii externi, inclusiv PFA-urile. Trebuie să cunoască riscurile legale și financiare asociate pentru a redacta contracte solide care să evite transformarea neintenționată a unei colaborări într-un raport de muncă.

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2024 | 4197 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când vorbim de existența unei colaborări strânse între o PFA și o companie, avocații atrag atenția că riscul unei recalificări a relației independente într-una dependentă poate să vină inclusiv de la prestatorul de servicii, nu doar de la autoritățile fiscale. Astfel, în practică apar tot mai des situații în care PFA-urile cer să fie încadrate ca salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legea salariului minim adecvat va influența achizițiile publice: Contractele colective de muncă devin un factor decisiv

Specialiștii din achiziții, în special cei care pregătesc oferte pentru licitații publice (ca ofertanți), trebuie să știe că existența unui contract colectiv de muncă devine un criteriu important, care poate influența șansele de a câștiga contracte cu statul.

Dan Năstase în Consilier juridic specializat în relații de muncă,
21 Noiembrie 2024 | 1 | 4071 | Timp de citire: 3 min.

Responsabilitatea socială este, după mai mult de jumătate de secol, promovată mai serios și în cazul achizițiilor publice, iar noile reguli adaugă un nou factor care va sta la baza procedurii de atribuire, iar oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic va depinde și de existența unui contract colectiv de muncă (CCM) la nivel de unitate sau la nivel sectorial, după caz. Citește articolul