Departamentul Administrativ & Facilities este direct implicat în gestionarea spațiilor de parcare ale companiei. Articolul oferă detalii esențiale despre numărul minim de locuri de parcare ce trebuie alocate persoanelor cu dizabilități (cel puțin 4%), informații cruciale pentru amenajarea și administrarea corectă a parcărilor.
Cardul-legitimație pentru locuri gratuite de parcare, de care pot beneficia persoanele cu dizabilități, are, de puțină vreme, un nou model, iar legitimațiile de parcare emise până la sfârșitul lunii iunie 2023 vor trebui înlocuite cu cele noi până, cel mai târziu, în vara anului viitor. Pentru a putea primi o astfel de legitimație, persoanele cu dizabilități trebuie să depună o cerere în acest sens la primăria de care aparțin. Citește articolul
Articolul care vorbește despre consolidarea eșuată a clădirilor din Capitală este de mare interes pentru departament, deoarece afectează direct siguranța și valoarea proprietăților companiei sau a celor închiriate, precum și planificarea investițiilor în infrastructură.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Interesat pentru că acest departament se ocupă de mașinile firmei (flota auto) și de a le asigura, iar noile tarife influențează direct costurile și bugetul lor.
Lista tarifelor de referință pentru următoarele șase luni, ce sunt luate în calcul de asigurătorii ce încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) la stabilirea sumelor plătite de către posesorii de mașini, au fost publicate recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). După cum reiese din raportul ASF, toate tarifele de referință, adică atât cele pentru persoanele fizice, cât și cele pentru firme, sunt mai mari decât cele stabilite în 2022. Citește articolul
Oferă informații despre modul și durata de păstrare a documentelor importante ale companiei, influențând procesele de arhivare și gestionare a spațiului de depozitare, fie fizic, fie digital.
Registrele de contabilitate obligatorii şi documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva societăților timp de cinci ani, calculați de la dată de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii, stabilește o nouă lege, aplicabilă din ianuarie 2023. Modificarea Legii contabilității și reducerea semnificativă a termenului de arhivare a statelor de salarii a însemnat un motiv de bucurie pentru angajatori, însă e recomandabilă tratarea cu multă prudență a noului termen. Citește articolul
Chiar dacă inspecțiile se fac mai mult la ANAF, dacă se decide ca inspecția să aibă loc la sediul firmei sau necesită verificarea unor locații specifice ale companiei, acest departament trebuie să știe cum să gestioneze situația și să asigure accesul.
În urma actualizării regulilor inspecțiilor fiscale, la finalul anului trecut, prezentăm azi principalele chestiuni ce trebuie știute despre acest tip de control derulat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea proprietăților companiei, inclusiv pentru menținerea la zi a documentației tehnice a clădirilor, evaluarea stării structurale și planificarea lucrărilor de întreținere sau consolidare.
Cutremurele recente din Turcia, dar și cele din județul Gorj au readus în discuție nivelul de siguranță la cutremur pe care îl prezintă clădirile în care locuim. Cei interesați să cumpere o locuință sau cei ce locuiesc de mai multe vreme într-un imobil, dar care nu știu care sunt riscurile la care se supun în cazul producerii unui cutremur în regiunea în care locuiesc, pot apela la anumiți specialiști, care, pe baza unor documente, îi vor putea lămuri. Citește articolul
Modificările în modul de interacțiune cu instituțiile publice precum ONRC afectează direct procedurile administrative zilnice ale companiei și modul în care sunt gestionate documentele și înregistrările oficiale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul este direct responsabil de gestionarea costurilor la utilități (în special electricitate) pentru sediile și facilitățile companiei, iar posibilele rambursări sau modificări de prețuri sunt de interes major.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a înțelege cum se pot transfera proprietățile (imobilele) care fac parte dintr-o moștenire și care sunt documentele sigure necesare, mai ales dacă firma gestionează sau este implicată în tranzacții imobiliare.
Românii aflați în străinătate care, din diverse motive, nu pot veni în țară pentru dezbaterea unei succesiuni pot încheia procuri prin care să desemneze alte persoane să le reprezinte la birourile notariale. În funcție de scop (doar declararea opțiunii succesorale sau opțiunea succesorală și reprezentarea la moștenire), aceste procuri pot fi întocmite la notari din țările în care se află sau doar la consulatele României. Citește articolul
Acest departament gestionează terenurile și clădirile companiei, inclusiv parcările. Este vital să cunoască pașii legali pentru a gestiona mașinile abandonate pe proprietatea firmei, asigurând ordinea și respectarea normelor, fără a mai fi un factor de risc pentru angajați sau vizitatori.
Noi norme metodologice sunt aplicabile, de vineri, vehiculelor fără stăpân și vehiculelor abandonate. Hotărârea prin care au fost introduse noile norme stabilește și care sunt indiciile sau aspectele de care se ține cont atunci când se stabilește că un vehicul este fără stăpân sau abandonat. Citește articolul