Sunt menționate condiții legate de locațiile unde se implementează proiectul și autorizarea codurilor CAEN pentru acele locații, aspecte gestionate de obicei de acest departament.
În perioada 15 februarie - 30 iunie 2023, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) pot cere un ajutor de minimis, de până la 100.000 de euro, pentru a-și digitaliza activitatea proprie. În acest context, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a pus la dispoziție un document în care a răspuns la câteva zeci de întrebări venite din partea mediului de afaceri. Citește articolul
Această echipă poate fi implicată în organizarea logistică a meselor (ex: amenajarea spațiului pentru masă, coordonarea livrărilor) și în gestionarea prezenței la birou, pentru a dovedi că angajații au beneficiat de masă în timpul lucrului la sediu.
În afară de varianta tichetelor de masă, angajatorii pot, mai nou, să suporte contravaloarea hranei pentru angajații lor și să aplice cheltuielii un tratament fiscal mai avantajos. În practică însă, nu s-a înțeles foarte bine dacă hrana trebuie procurată de angajator sau poate fi procurată și de angajat, unele voci din zona de consultanță intepretând în sens extins beneficiul ca să includă și hrana pe care și-o procură angajatul singur și pentru care aduce apoi documente justificative pentru decontare. Ministerul Finanțelor a explicat pentru avocatnet.ro că nu e de acord cu extinderea beneficiului, care se referă exclusiv la hrana preparată în unități proprii sau achiziționată de la unități specializate. Răspunsul celor de la Finanțe poate fi regăsit la finalul articolului. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile companiei. Asigurarea obligatorie este o parte fundamentală a protejării acestor active împotriva daunelor cauzate de dezastre.
Deși amenințați de manifestări ale fenomenelor naturale tot mai intense, foarte puțini români încheie polițe de asigurare împotriva dezastrelor (cutremur de pământ, alunecare de teren sau inundație) pentru locuințe (PAD). Așadar, cum și de ce să ne facem o astfel de asigurare? Care sunt costurile implicate și cum putem intra în posesia despăgubirilor pentru riscurile acoperite de contractul de asigurare în caz de calamitate naturală? Citește articolul
Dacă firma deține terenuri agricole, acest departament trebuie să știe cum pot fi utilizate. Articolul oferă o nouă opțiune de utilizare a terenurilor, prin împădurire, care aduce și un sprijin financiar.
Cei ce sunt de acord ca pe terenurile agricole deținute să fie plantate noi păduri pot primi, după cum stabilește un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) oficializat în această dimineață, aproape 500 de euro pentru fiecare hectar de pădure nouă, timp de 20 de ani. Citește articolul
Pentru a cunoaște modificările legate de profesiile de evaluator de proprietăți imobiliare, ceea ce poate afecta modul de colaborare cu specialiști externi pentru evaluări legate de bunurile companiei.
După nenumăratele completări aduse anul trecut Clasificării Ocupațiilor din România (COR), a mai apărut joi în Monitorul Oficial un ordin cu încă 13 ocupații noi, printre care brokerul de servicii pentru afaceri, consilierul de cuplu, instructorul de dresaj pentru câini ghizi, numerologul și lucrătorul hotelier. Același ordin prevede și câteva eliminări și redenumiri ale unor ocupații existente, printre care și reluarea ideii de eliminare a ocupației de jurisconsult. Citește articolul
Se menționează sprijin pentru parcuri industriale și investiții productive, ceea ce ar putea însemna extinderea sau construirea de noi spații, de care se ocupă acest departament.
Un calendar al programelor prin care se vor acorda, în 2023, finanțări europene a fost publicat miercuri de Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE). Mai precis, calendarul conține perioadele estimative în care se vor derula sesiuni de înscriere, iar firmele pot să-l analizeze pentru a-și da seama, orientativ, dacă pot accesa anul acesta vreun program de finanțare pentru propriile afaceri. Citește articolul
Pentru comercianții cu sedii fizice, responsabilitatea de a afișa corect și la vedere noua plachetă informativă cade, de obicei, în sarcina departamentului administrativ sau al celui de management al facilităților, care se asigură de buna organizare a spațiilor fizice.
Comercianții cu sedii fizice trebuie să utilizeze un nou tip de plachetă de informare asupra mecanismului de soluționare alternativă a litigiilor, începând din 18 martie, potrivit unui ordin recent publicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Departamentul Administrativ trebuie să se ocupe de amenajarea și gestionarea spațiilor necesare pentru punctele de returnare a ambalajelor în cadrul magazinelor sau unităților HoReCa, asigurând resursele fizice necesare.
Garda Națională de Mediu (GNM) a anunțat derularea unui control tematic privind conformarea agenților economici la obligația de înscriere în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), al cărei termen-limită este 28 februarie. Nerespectarea termenului de înscriere în platformă se sancționează cu amenzi cuprinse între 20.000 și 40.000 de lei. Citește articolul
Detalii despre vârsta și siguranța clădirilor, precum și diferențele de prețuri în piața imobiliară, sunt cruciale pentru administrarea proprietăților companiei (birouri, depozite), pentru deciziile de închiriere sau achiziție și pentru evaluarea necesității unor investiții în infrastructură.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Inflația și creșterea economică pot afecta costurile operaționale ale clădirilor (utilități, chirii, întreținere) și pot influența deciziile legate de achiziția sau închirierea de spații.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul