Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Costurile mai mari pentru materiale afectează bugetele alocate pentru construcții noi, renovări sau întreținerea proprietăților companiei.
Se scumpesc apartamentele noi, printre altele, şi pentru că preţurile materialelor de construcţii au explodat în ultimul an. Citește articolul
Departamentul care se ocupă cu administrarea proprietăților și a spațiilor (chiar dacă firma este locator) este interesat de modul în care reducerea chiriilor poate influența obligațiile fiscale și cum pot beneficia de anumite facilități fiscale, contribuind la o mai bună gestionare a activelor imobiliare.
Cei care au redus pe perioada anului 2020 chiria din contract cu cel puțin 30% în baza Legii nr. 62/2020 nu cuprind respectivele venituri din chirii în declarația unică, așa cum a confirmat recent Fiscul. Prevederea care stabilește că aceste venituri sunt neimpozabile și nu se trec în declarația unică se aplică, deși mecanismul principal cuprins în lege nu s-a putut pune în practică. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea sediilor și facilităților firmei și trebuie să se asigure că există un spațiu adecvat pentru organizarea vaccinării, respectând toate cerințele de funcționalitate și dotare (ex: frigidere pentru vaccinuri).
Angajatorii care au cel puțin 100 de salariați vor putea face vaccinarea la sediu, potrivit regulilor stabilite recent de autorități. Angajatorii care au mai puțin de 100 de salariați vor trimite listele doritorilor direct către Direcţia de Sănătate Publică (DSP). Printr-o instrucțiune apărută chiar azi, autoritățile au adus mici modificări regulilor pentru organizarea vaccinării împotriva COVID-19 la sediul angajatorului. Citește articolul
Responsabil cu gestionarea și conformitatea parcului auto al companiei, deci este interesat de orice propunere sau modificare a regulilor ITP, pentru a planifica și a se asigura că vehiculele sunt mereu în regulă.
Deputații au respins definitiv marți un proiect de lege prin care se dorea ca proprietarii de mașini înmatriculate în țara noastră să poată să le facă inspecția tehnică periodică (ITP) și în străinătate. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și spațiile companiei, asigurându-se că sunt sigure și conforme cu regulile. Articolul vorbește despre responsabilități în caz de incendiu, accesul serviciilor de urgență și avize pentru construcții, aspecte relevante pentru managementul proprietăților și facilităților.
Persoanele care nu iau măsuri pentru prevenirea, stingerea sau limitarea pagubelor provocate de incendii ar fi riscat amenzi mai mari decât cele prevăzute în legislația momentului, potrivit unui proiect legislativ respins definitiv marți de Camera Deputaților și care nu se va aplica. Amenzile prevăzute în inițiativa legislativă s-ar fi aplicat atât persoanelor fizice, cât și firmelor. Citește articolul
Regulile de deschidere a locațiilor și condițiile de acces (de exemplu, pentru vaccinați) afectează direct modul în care sunt gestionate spațiile și facilitățile companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru companiile care dețin sau administrează spații de evenimente, acest departament este responsabil de amenajarea fizică a locațiilor (scaune, flux de persoane, zone de igienizare) conform noilor cerințe.
Ministerul Culturii propune “reluarea activităților cultural-creative de la 1 iunie 2021”, așa cum apare într-un comunicat de vineri al ministerului, atât în spațiile deschise, cât și în cele închise, după aproape un an de când aceste activități au fost suspendate pe fondul pandemiei de coronavirus. În acest sens, ministerul a anunțat că ia în calcul două scenarii: unul în care nu există limitări în ceea ce privește numărul de participanți, dar pentru participare va fi nevoie de prezentarea unor dovezi medicale, și un altul în care se limitează numărul de participanți, dar la spectacol se va intra fără dovadă medicală. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și spațiile fizice ale instituției. Ei trebuie să știe ce aprobări sunt necesare (cum ar fi avizul DSP) pentru a putea relua activitățile în prezență fizică și pentru a asigura condițiile de siguranță sanitară în incintă.
Autoritățile au introdus, odată cu oficializarea unei legi în acest sens, un termen în care Direcția de Sănătate Publică (DSP) trebuie să răspundă solicitărilor pentru reluarea activităților didactice din universități. Mai exact, de-acum, DSP are cel mult o săptămână la dispoziție să răspundă solicitărilor venite din partea universităților privind reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a studenților. Așa cum stabilește OUG 141/2020, reluarea activităților didactice din universități se face în baza unui aviz emis de DSP, care certifică îndeplinirea condițiilor de siguranță epidemiologică. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea bunurile luate în leasing (ex: mașini de serviciu, echipamente de birou) și are nevoie să cunoască regulile privind utilizarea acestora și consecințele în cazul în care nu se respectă obligațiile contractuale.
Printr-o lege oficializată vineri, perioada ce trebuie să treacă, în cazul neplății ratelor de leasing, până la rezilierea contractului și restituirea bunului luat în leasing a fost prelungită de la două luni, cât era înainte, la trei luni. Cei ce au luat în leasing un bun trebuie să știe că dacă rămân în urmă cu plata ratelor, potrivit legislației în vigoare, sunt nevoiți să înapoieze bunul luat în leasing și să plătească, până la termenul trecut în contractul de leasing, toate sumele pe care le datorează firmei de leasing. Citește articolul
Discuția despre cursele școlare în localități mari poate fi relevantă pentru logistică și pentru cum compania își gestionează facilitățile și suportul pentru angajați, în special pentru cei cu copii.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul