Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de aspecte precum autorizații, proprietăți și alte chestiuni administrative care sunt reglementate prin acte normative publicate în Monitorul Oficial.
Persoanele care folosesc des Monitorul Oficial în activitatea lor pot, începând de astăzi, să acceseze mai ușor portalul online și să identifice mai rapid modificările din actele normative publicate în partea I, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial. Cu toate că funcționalitățile propuse nu erau, în dimineața aceasta, pe deplin implementate, acum utilizatorii pot descărca și accesa mai ușor actele normative. Citește articolul
Articolul include 'proiecte tehnice', 'de arhitectură' și 'studii de fezabilitate' ca domenii de consultanță, care pot fi relevante pentru planificarea, dezvoltarea sau modernizarea clădirilor și facilităților companiei.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) cu perspective de dezvoltare și ale căror cifre de afaceri le demonstrează viabilitatea se pot orienta, pentru finanțări care să le ajute să devină mai competitive, și către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). La acest moment, BERD oferă IMM-urilor un program prin care pot avea acces la consultanță locală sau internațională și o finanțare nerambursabilă de peste 70% din costul proiectelor de consultanță. Citește articolul
Acest departament răspunde de asigurarea condițiilor fizice de lucru, de funcționarea echipamentelor și de siguranța infrastructurii, care trebuie să respecte normele de securitate menționate în articol.
Alături de sancțiunile ce țin de încheierea contractelor de muncă și a celor ce țin de registrul salariaților, angajatorii sunt cel mai des sancționați pentru aspecte ce țin de sănătatea și securitatea în muncă. Vorbim de amenzi de mii de lei, dar și de posibilitatea unor dosare penale. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat la ANAF implică gestionarea echipamentelor și a infrastructurii de internet, iar prelungirea stării de alertă poate afecta modul de organizare a spațiilor și activităților administrative.
Luna aprilie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit pentru trimestrul 1, începerea procesului de legare a caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, eliminarea scutirii de taxe salariale pentru angajatorii care fac plăți pentru educația timpurie a copiilor angajaților, depunerea exclusiv online a declarației de mediu, dar și publicarea listei firmelor care au datorii la Fisc în primul trimestru din acest an. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Acest departament poate fi implicat în asigurarea că în locațiile firmei există acces la internet, o cerință esențială pentru conectarea caselor de marcat și pentru buna funcționare a acestora.
Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul
Articolul definește tipurile de terase (spații deschise/închise) și impune reguli de distanțare și circuite de deplasare. Acest departament este responsabil cu amenajarea fizică a spațiilor și asigurarea mobilierului adecvat pentru a respecta aceste cerințe.
Noi restricții privind circulația persoanelor și activitatea firmelor de servicii și comerț, legate de numărul de îmbolnăviri cu coronavirus înregistrate în anterioarele două săptămâni, au fost stabilite, acum câteva zile, de autorități, acestea având impact asupra activității firmelor, inclusiv asupra magazinelor, restaurantelor sau teraselor. Dat fiind faptul că terasele vor putea rămâne deschise și după închiderea spațiilor interioare ale restaurantelor, prezentăm azi toate regulile pe care trebuie să le respecte, în prezent, firmele ce administrează terase. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei (clădiri, terenuri) și este direct interesat de modificările privind modul de calcul și plata impozitelor locale pe aceste active, inclusiv de frecvența reevaluărilor, pentru a gestiona eficient costurile și bugetele.
Taxele și impozitele locale pe proprietăți trebuie achitate anual, de către persoanele fizice și cele juridice, în două tranșe (conform Codului fiscal) - una până la data de 31 martie, iar alta până la data de 30 septembrie. Și, deoarece anul 2020 a adus cu el o serie de noutăți în acest domeniu, am sintetizat astăzi cele mai importante chestiuni de care ai nevoie pentru primul termen de plată. Citește articolul
Dacă firma organizează evenimente sau este responsabilă de spațiile în care s-ar putea folosi articole pirotehnice, acest departament trebuie să cunoască regulile și restricțiile pentru a se asigura că totul este legal și în siguranță pe proprietatea companiei.
Deputații au respins marți definitiv proiectul care prevedea că nu doar personalul Poliției Române ar fi putut da amenzi pentru încălcarea regulilor referitoare la folosirea petardelor și artificiilor, ci și personalul Poliției Locale și al Jandarmeriei. Documentul nu va ajunge să se aplice. Citește articolul
Departamentul este direct afectat de modificările procedurilor pentru obținerea permiselor și autorizațiilor necesare pentru construcția, extinderea sau administrarea proprietăților companiei.
Hotărârea de Guvern nr. 298/2021 pentru aprobarea tezelor prealabile ale Codului amenajării teritoriului, urbanismului şi construcţiilor, teze ce stau la baza unui proiect de act normativ care va unifica reglementările în aceste trei domenii, a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Acesta este primul pas spre comasarea celor 21 de legi, ordonanţe, hotărâri şi ordine diferite care stau la baza reglementării în amenajări, urbanism şi construcţii şi spre simplicarea procedurilor în aceste domenii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al companiei și de gestionarea incidentelor. Ei trebuie să înțeleagă noile proceduri de decontare directă pentru a ști exact cum să acționeze în cazul unui accident, cum să depună cererile de despăgubire și cum să obțină reparațiile în cel mai eficient mod.
Decontarea directă în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA - posibilitatea pentru victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător) va deveni o practică obișnuită, potrivit unui proiect de ordonanță pus în dezbatere la Ministerul Finanțelor în luna ianuarie. Apariția efectivă a polițelor RCA cu decontare directă obligatorie ar trebui să aibă loc în câteva săptămâni, așa cum a declarat luni Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, odată cu stabilirea unor prețuri de referință pentru reparațiile auto. La acest moment, decontarea directă este doar opțională pentru asigurați. Citește articolul