Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a gestiona eficient flota auto a companiei, beneficiind de modificările aduse programelor Rabla Clasic și Rabla Plus.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 19-25 aprilie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Informatiile despre starea autostrăzilor sunt utile pentru planificarea deplasărilor angajaților, a transportului intern al companiei și pentru gestionarea flotei auto.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea clădirilor și a spațiilor, iar orarul de funcționare influențează direct utilizarea, siguranța, mentenanța și costurile acestora.
În spațiul public există o neclaritate legată de programul de funcționare al teraselor în localitățile în care incidența cazurilor de coronavirus înregistrate într-o perioadă anterioară de 14 zile trece de 4 la mia de locuitori sau de 7,5 la mia de locuitori. Astfel, redacția noastră a cerut o clarificare oficială de la autorități. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu obținerea și gestionarea multor avize, permise și autorizații necesare pentru funcționarea zilnică a companiei, deci simplificarea acestor proceduri este de un interes major.
Autoritățile pregătesc, pentru 2021, implementarea unui proiect ce va duce la simplificarea procesului de înființare a firmelor, dar și la apariția unui punct unic de contact, conform informațiilor obținute de avocatnet.ro. Citește articolul
Departamentul Administrativ este responsabil de identificarea, pregătirea și amenajarea spațiului la sediul firmei pentru centrul de vaccinare, inclusiv asigurarea frigiderelor și a igienei.
Companiile care au cel puțin 100 de angajați vor putea organiza o campanie de vaccinare la sediul lor, printr-un parteneriat cu centrele de vaccinare ale Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP) teritoriale, așa cum reiese dintr-o instrucțiune emisă miercuri de Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva SARS-Cov-2 (CNCAV). Pe de altă parte, firmele care au mai puțin de 100 de salariați vor întocmi liste ale celor care doresc să se vaccineze, pe care le vor trimite direct către DSP. Acum, spre deosebire de ceea ce era stabilit anterior, se pot vaccina, în cadrul campaniilor organizate de firme, nu numai salariații, ci și familiile acestora. Totodată, de-acum se vor putea folosi toate vaccinurile disponibile pe piață, nu doar AstraZeneca, așa cum era stabilit anterior. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu administrarea flotei de autovehicule a companiei, inclusiv cu achiziționarea și gestionarea rovinietelor și a taxelor de drum. Schimbările legislative pot influența semnificativ costurile și procedurile administrative.
Şoferii ar putea plăti doar jumătate din tariful rovinietei, pe durata stării de alertă, în timp ce acest tarif ar urma să fie suspendat în timpul stării de asediu sau de urgenţă, potrivit unei propuneri înregistrate la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Deciziile privind modul de utilizare a spațiilor de birouri, a facilităților și a infrastructurii companiei sunt direct influențate de relaxarea sau menținerea restricțiilor.
Preşedintele Klaus Iohannis a avertizat, joi, că 1 iunie nu va fi data relaxării totale a restricțiilor Covid în România. În schimb, șeful statului a menţionat că este optimist că în cursul verii se va ajunge la acest obiectiv. Citește articolul
Departamentul se ocupă de gestionarea logistică a călătoriilor de afaceri și de organizarea oricăror măsuri administrative necesare pentru angajații care se întorc din zone de risc și care intră în carantină.
Lista ţărilor cu risc epidemiologic ridicat a fost modificată, joi, de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) pentru eliminarea a cinci state şi introducerea a 21 de noi ţări pentru care carantina este obligatorie la intrarea în România. Cetăţenii care intră pe teritoriul României din aceste state cu risc epidemiologic ridicat vor fi obligaţi să prezinte un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării, însă nu şi copiii până în trei ani. Chiar și așa, aceste persoane vor sta 10 zile în carantină la domiciliu sau la o locație declarată. Dacă se vor îmbarca fără a avea un rezultat la un test PCR, cetăţenii vor fi obligaţi să stea în carantină timp de 14 zile. Citește articolul
Datele despre prețurile de vânzare și chirii pentru locuințe sunt utile pentru planificarea spațiilor companiei (birouri, depozite), a beneficiilor pentru angajați sau a relocărilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de mașinile firmei. Articolul este util pentru a înțelege cât costă asigurările RCA și pentru a pregăti bugetul, dar și pentru a ști cum să acționeze în caz de accident, odată cu noile reguli de decontare.
Ținând cont de faptul că, de câțiva ani, asigurătorii ce încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) trebuie să țină seama, la stabilirea valorilor pe care trebuie să le plătească deținătorii de mașini pentru asigurările RCA, de niște tarife de referință, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat acum ceva vreme lista acestora. După cum apare în raportul ASF, tarifele de referință ce vor fi folosite până-n toamnă nu sunt cu mult diferite de cele publicate anterior. Citește articolul