Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul administrativ, care se ocupă adesea de parcul auto al firmei, are nevoie de aceste informații pentru a ști că toate mașinile firmei, chiar și cele nefolosite sau parcate, trebuie să aibă asigurare. Astfel evită amenzi și se asigură că mașinile sunt gestionate conform legii.
Atâta timp cât o mașină nefuncțională nu a fost retrasă din circulație, proprietarul acesteia trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru ea, potrivit unei decizii de joi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia recentă a CJUE e similară uneia din 2018, ce stabilește că cei care au mașini înmatriculate funcționale sunt obligați să încheie o asigurare RCA chiar dacă nu mai vor să le conducă și le țin parcate în curte sau în garaj. Citește articolul
Dacă departamentul se ocupă de tranzacții imobiliare sau administrează proprietăți, este important să știe ce obligații de raportare există în cazul tranzacțiilor suspecte, deoarece agenții și dezvoltatorii imobiliari sunt listați printre entitățile care trebuie să raporteze.
În curând, cei obligați să raporteze la Oficiul Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) tranzacțiile suspecte se vor folosi de noi documente (care ar fi trebuit să vină însă cu mult mai devreme de mai 2021). Legea a fost însă modificată recent și anumite raportări nu mai trebuie făcute. Citește articolul
Ei sunt responsabili de gestionarea spațiilor de birouri, a hotelurilor sau a altor proprietăți ale companiei. Informațiile despre purtarea măștii, distanțare și limitările de capacitate sunt cruciale pentru a organiza spațiile conform regulilor.
Chiar dacă restricțiile de circulație se vor ridica temporar în noaptea de 1 spre 2 mai pentru ca românii creștin-ortodocși să poată participa la slujba religioasă de Înviere, cluburile de pe litoral vor rămâne totuși închise în minivacanța de 1 mai, care se suprapune, anul acesta, cu perioada Paștelui creștin, sărbătorit pe 2 mai, potrivit unei declaraţii recente a ministrului de Interne, Lucian Bode. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile care guvernează utilizarea spațiilor companiei, mai ales cele destinate evenimentelor sau întâlnirilor, pentru a se asigura că respectă legea și pentru a gestiona corect proprietățile.
Petrecerile de orice fel, care au loc fie în restaurante sau locuinţe, sunt interzise încă din data de 15 octombrie 2020 în toată ţara, indiferent dacă au loc în spaţii deschise sau închise. Aceste restricţii se aplică şi evenimentelor private care au loc în curţile caselor sau în cadrul pensiunilor turistice. Măsura se regăseşte şi în ultima hotărâre de Guvern prin care s-a decis prelungirea stării de alertă până la data de 12 mai. Citește articolul
Pentru a se asigura că spațiile de lucru și birourile respectă regulile de siguranță, cum ar fi purtarea măștii, distanțarea fizică și limitările de acces, și pentru organizarea programului de lucru.
Şi Paştele din acest an stă sub semnul pandemiei de coronavirus, însă faţă de anul trecut, credincioşii şi cei care vor dori să se bucure de aceste zile libere o pot face cu mai puţine restricţii faţă de cele impuse de starea de urgenţă din aprilie 2020. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea bunurilor și a flotei auto a companiei, fiind interesat de reglementările privind spălarea mașinilor pentru a asigura respectarea legii și o bună administrare a resurselor.
Mai mult de jumătate dintre români obișnuiesc să-și spele mașina când este foarte murdară sau atunci când pleacă ori revin dintr-o călătorie și o fac la spălătoriile auto aflate în apropierea casei, potrivit unui studiu publicat miercuri de un lanț de bezinării. Cei care vor să reducă costurile cu această operațiune trebuie să știe că, dacă își curăță sau își spală mașina pe domeniul public riscă, în funcție de zonă sau localitate, amenzi ce pot ajunge la o mie de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de partea practică de pregătire și transmitere a documentelor către autorități (fie electronic, fie prin poștă/curier), așa cum este necesar și pentru depunerea declarației beneficiarilor reali.
În contextul reintroducerii obligației de a depune anual declarația privind beneficiarii reali, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sfătuiește firmele să evite aglomerarea ghișeelor sale. Concret, ideal este ca declarațiile să fie transmise fie online, fie prin poștă sau curier. Citește articolul
Înțelegerea noilor cerințe pentru organizarea evenimentelor (distanțare, testare) pentru a putea planifica și adapta spațiile și logistica necesară pentru evenimente interne sau întâlniri, asigurând respectarea normelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea birourilor, mașinilor și a altor facilități. Îl interesează care din cheltuielile lor pot fi scăzute din taxele firmei.
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice (DGRFP) Braşov a publicat luni un material informativ actualizat privind categoriile de cheltuieli deductibile limitat la calculul rezultatului fiscal la impozitul pe profit. Acest document a fost întocmit în conformitate cu prevederile la zi ale Codului fiscal și ale normelor pentru aplicarea acestuia. Citește articolul
Important pentru a asigura valabilitatea diverselor acte și contracte administrative sau de proprietate (real-estate), mai ales când un semnatar nu poate scrie fizic.
Atunci când, din diverse motive, inclusiv din cauza unei boli, o persoană nu poate semna un document în fața notarului, consimțământul celui care ar trebui să semneze actul se va lua în prezența a doi martori și a unei mențiuni înscrise în document, nu și prin punerea degetului pe hârtie (aplicarea amprentei). Documentul “semnat” prin mențiune este valabil chiar și în absența amprentei de pe el, cu toate că, în spațiul public, se vehiculează ideea că un act nu-i valid decât dacă cel ce apare în acesta își pune și amprenta unui deget pe el. În acest context, prezentăm azi care sunt condițiile în care o persoană ce nu poate semna un document își poate da consimțământul privind detaliile lui. Citește articolul