Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Proiectul de digitalizare a administrației (Ghișeu Unic, Digitalizare Arhivă) arată cum pot fi eficientizate serviciile și relația cu publicul, aspecte care pot inspira îmbunătățiri în gestionarea administrativă internă și externă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și a facilităților companiei, inclusiv de sistemele de supraveghere video. Articolul menționează obligația de a informa persoanele supravegheate video, o sarcină administrativă pe care acest departament trebuie să o gestioneze conform legii.
Firmele care sunt investigate de Autoritatea română pentru protecția datelor (ANSPDCP) ar putea fi amendate dacă încalcă legislația privind protecția datelor personale. Autoritatea, însă, mai are un instrument la dispoziție pentru a asigura conformarea companiilor cu legislația menționată mai sus - impunerea de măsuri corective. ANSPDCP s-a folosit recent de acest instrument, în sensul că, pe lângă sancționarea unei companii, i-a cerut acesteia și să impună o măsură corectivă - să își instruiască personalul și colaboratorii în vederea respectării legislației privind protecția datelor. Citește articolul
Acest departament gestionează amplasamentele și facilitățile companiei. Articolul este relevant deoarece verificările pe teren (amplasament) necesită acces și coordonare, iar eventualele remedieri pot implica modificări la nivelul infrastructurii sau operațiunilor fizice.
Titularii autorizațiilor de mediu vor fi vizitați anual sau la doi ani de către autoritățile de mediu pentru verificarea condițiilor în care-și desfășoară activitățile, prevede un nou ordin de ministru, aplicabil din iulie 2020. Practic, odată cu introducerea vizelor anuale pentru menținerea valabilității autorizațiilor de mediu, verificarea amplasamentelor devine obligatorie. Citește articolul
Informațiile sunt relevante pentru gestionarea spațiilor companiei, mai ales dacă firma are magazine în centre comerciale sau organizează evenimente. De asemenea, regulile de călătorie și izolare sunt importante pentru logistica și planificarea călătoriilor de afaceri ale angajaților.
În ședința de Guvern de joi, au fost decise noi măsuri de relaxare în timpul stării de alertă, prin hotărâre, documentul fiind publicat vineri în Monitorul Oficial. Astfel, o serie de activități care au fost oprite de ceva vreme pot fi reluate. Referitor la prelungirea stării de alertă în sine, aceasta se va face printr-o altă hotărâre, care ar trebui să apară până, cel mai târziu, mâine. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea și întreținerea proprietăților companiei. Articolul oferă informații cruciale despre cum să realizeze legal modificări, să obțină autorizații, să gestioneze relația cu asociațiile de proprietari și să respecte orele de liniște.
O bună parte dintre cei care au stat sau stau la bloc s-au gândit măcar o dată dacă nu chiar au făcut modificări în apartament - unirea unei camere cu balconul, închiderea acestuia, mutarea unor pereți sau renunțarea completă la aceștia. Este greu de spus de către un nespecialist care dintre acestea afectează structura de rezistență a blocului sau pot aduce alte daune vecinilor, așa că e recomandată solicitarea unei opinii avizate pentru a ști dacă e nevoie, de exemplu, de autorizație de construire. Alteori însă, spațiul de locuit este transformat într-un sediu de firmă - unul în care chiar se prestează activitate. Pentru toate acestea, ce prevede legea asociațiilor? Citește articolul
Poate fi implicat în gestionarea administrativă a documentelor, a plăților și coordonarea inspecțiilor pe teren legate de obținerea vizelor anuale pentru autorizațiile de mediu.
Valabilitatea autorizațiilor de mediu și a autorizațiilor integrate de mediu e condiționată acum prin lege de obținerea vizei anuale, nemaiexistând ideea de autorizație valabilă mai mulți ani. Practic, titularii trebuie să dovedească anual că mai îndeplinesc condițiile de la acordarea autorizației, să depună un dosar pentru avizare și să plătească pentru asta - totul, potrivit unei proceduri oficializate joi și care se va aplica din iulie 2020. Citește articolul
Cei de la Administrativ gestionează flota de mașini a companiei și ar putea fi interesați de orice reguli noi care afectează șoferii sau vehiculele, chiar și pentru a clarifica știrile false și a asigura că angajații respectă regulile reale.
Numeroase site-uri de știri scriu, de câteva zile încoace, despre modificări ale Codului rutier care vor intra în vigoare la 1 iulie anul acesta. Informația este falsă - nu există nici măcar o modificare care se va produce de la 1 iulie sau în viitorul apropiat. Citește articolul
Departamentul este interesat de simplificarea proceselor administrative, precum validarea online a conturilor SPV. Acest lucru poate reduce timpul și efortul necesar pentru interacțiunea fizică cu instituțiile statului, optimizând operațiunile administrative.
Începând din august 2020, validarea unui cont nou în Spațiul Privat Virtual (SPV) se va putea face inclusiv prin verificarea video a identității, conform unui ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP) care a apărut azi în Monitorul Oficial. Practic, vor fi folosite niște aplicații speciale pentru a face o programare online și a verifica video persoana care vrea să creeze un cont în SPV. Ideea este de a evita, în acest fel, deplasările la ghișee. Citește articolul
Poate afecta costurile operaționale, gestionarea spațiilor și investițiile în proprietăți, în funcție de evoluția economică generală.
Pensiile ar putea crește la toamnă doar cu 10 % și nu cu 40 %, așa cum prevede legea. Citește articolul
Pentru a implementa modificările fizice și operaționale necesare pe plajă și în facilități (vestiare, toalete), cum ar fi marcarea zonelor de distanțare, organizarea șezlongurilor, crearea de căi separate de intrare/ieșire și gestionarea aglomerărilor.
Chiar dacă trecem printr-o serie de măsuri de relaxare, în privința limitărilor impuse de autorități pentru a preveni efectele coronavirus, acest lucru nu înseamnă că activitățile care sunt permise nu trebuie făcute cu luarea unor garanții de igienă și de protecție. Astfel de garanții se aplică și în privința mersului la plajă, iar Guvernul a clarificat recent cadrul legal aplicabil, stabilind și distanța ce trebuie păstrată între persoanele care se află pe plajă: cel puțin doi metri. Citește articolul