avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1196 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Poți refuza accesul în sediu al unui inspector venit în control, dacă are simptome specifice coronavirusului

Acest departament este responsabil cu buna funcționare a sediului firmei și cu gestionarea accesului persoanelor, asigurându-se că regulile de triaj sunt aplicate corect la intrare de către personalul de la recepție sau pază.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Mai 2020 | 6179 | Timp de citire: 2 min.

Dacă prezintă simptome asociate cu coronavirusul, unui inspector de stat venit în control la o companie îi poate fi refuzat accesul în sediu, sunt de părere specialiștii. Practic, triajul epidemiologic obligatoriu este valabil atât pentru propriii salariați, cât și pentru orice vizitator, fie el chiar și inspector la o autoritate a statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Stare de alertă: Regulile oficiale pentru restaurantele care livrează mâncare sau o dau la pachet

Acest departament are în grijă igienizarea și dezinfecția spațiilor, a echipamentelor și a facilităților, precum și asigurarea condițiilor optime de funcționare pentru toate zonele de lucru, conform noilor reguli de igienă și sănătate.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
29 Mai 2020 | 3109 | Timp de citire: 4 min.

În timpul stării de alertă, restaurantele pot funcționa numai dacă fac livrări de mâncare sau dacă dau mâncarea la pachet. Prin urmare, autoritățile au stabilit un set de reguli pe care trebuie să le respecte aceste companii, se arată într-un ordin comun emis de Ministerul Sănătății (MS) și de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salariații nu vor să poarte masca la birou, deși sunt obligați. Cine este sancționat pentru asta?

Departamentul este interesat de modul în care trebuie adaptate spațiile de lucru și facilitățile pentru a respecta cerințele de purtare a măștii și pentru a reduce riscurile de sănătate, inclusiv aspecte legate de suprafața spațiului, ventilație și numărul de persoane aflate simultan într-o incintă.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Mai 2020 | 3 | 7831 | Timp de citire: 4 min.

Cum portul măștii de protecție este obligatoriu și la locul de muncă, cu excepția situațiilor când medicii de medicina muncii stabilesc că nu e necesară masca pentru anumite persoane, o întrebare firească este: cine anume e sancționat și de către cine dacă salariații refuză să o poarte - firma, angajatul, amândoi? Care e sancțiunea și de ce ar fi bine ca firmele să completeze regulamentele interne pentru a sancționa angajații? Am încercat să găsim răspunsuri la aceste întrebări în cele ce urmează: Citește articolul

ACCES GRATUIT
Soluții pentru probleme cotidiene

Locuiești la bloc? Probleme cu vecinii, întreținerea sau asociația de proprietari și soluții pentru ele

Oferă informații esențiale pentru gestionarea proprietăților imobiliare, interacțiunea cu asociațiile de proprietari, regulamentele de funcționare a blocurilor și aspecte legate de mentenanță și reparații curente.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
29 Mai 2020 | 1 | 12737 | Timp de citire: 4 min.

Fiecare proprietar de apartament și chiriaș are drepturi și obligații în egală măsură ca locatar într-un bloc de locuințe. Cele mai multe dintre acestea sunt aspecte esențiale ale traiului la comun. De-a lungul timpului, redacția avocatnet.ro a tratat numeroase aspecte legislative ale "vieții la bloc": de la plata unor cheltuieli, la deranjul produs de unii vecini și până la protecția datelor personale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE S-a stabilit: De luni, se poate ieși din localitate fără declarație, iar terasele și plajele se redeschid, printre altele

Regulile despre distanțarea în spații publice, organizarea de evenimente sau gestionarea teraselor (dacă firma deține așa ceva) influențează direct modul în care sunt administrate clădirile și facilitățile companiei.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2020 | 3 | 6175 | Timp de citire: 3 min.

De la 1 iunie urmează o serie de relaxări ale măsurilor dispuse pentru starea de alertă, inclusiv posibilitatea de a ieși din localitate fără declarație sau deschiderea teraselor. Schimbările sunt conținute în Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) nr. 26/2020.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Valabilitatea cursurilor pentru examenul auto se prelungește cu cel puțin 93 de zile

Acest departament gestionează adesea flota auto a companiei și se asigură că șoferii angajați au documentele necesare în regulă. O prelungire a valabilității cursurilor de șoferi este importantă pentru planificarea și respectarea cerințelor legale pentru angajații care conduc mașinile companiei sau pentru care permisul de conducere este esențial în fișa postului.

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2020 | 7 | 20645 | Timp de citire: 2 min.

Valabilitatea cursurilor pentru examenul auto se prelungește cu echivalentul stării de urgență și de alertă, în contextul epidemiei de coronavirus, se arată într-o hotărâre de Guvern, care a fost publicată joi în Monitorul Oficial. Practic, cei care au finalizat cursurile de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului auto se vor putea folosi de ele cu cel puțin 93 de zile în plus față de valabilitatea obișnuită. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: Permisele auto suspendate și cererile de restituire a documentelor reținute pot fi transmise Poliției și prin poștă sau curierat

Acest departament se ocupă adesea de actele mașinilor firmei și de diverse chestiuni administrative. Noile reguli simplifică modul în care se pot depune sau recupera documente de la poliție (cum ar fi plăcuțele de înmatriculare), făcând munca lor mai eficientă.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Mai 2020 | 1 | 3911 | Timp de citire: 2 min.

Pe toată perioada stării de alertă, cei cu permisul suspendat îl pot preda polițiștilor și prin poștă ori servicii de curierat, potrivit unui act normativ apărut recent și care se aplică deja. De asemenea, la fel se pot transmite și cererile de restituire a actelor ori plăcuțelor de înmatriculare reținute de poliția rutieră. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Redresarea economică a UE: România primește 31 de miliarde de euro. Ce s-ar putea construi cu acești bani

Proiectele majore de infrastructură, cum ar fi o nouă linie de metrou, au un impact semnificativ asupra dezvoltării orașelor, valorii proprietăților și accesibilității. Acest lucru este important pentru companiile care au sedii, facilități sau care activează în domeniul imobiliar.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
29 Mai 2020 | 1 | 684 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În pandemie, companiile au trecut de la birourile fizice la cele virtuale

Cum să gestioneze spațiile de birouri, să economisească bani cu chiria pentru un birou permanent și să asigure o adresă profesională și servicii administrative (preluare apeluri, corespondență).

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
28 Mai 2020 | 758 | Timp de citire: 1 min.

Regulile de distanțare socială și fizică au generat schimbări și în mediul de afaceri. Multe companii au renunțat în această periodă la spațiile de birouri și apelează la soluții flexibile, cum ar fi birourile virtuale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ghid oficial al Ministerului Educației: Cum se încheie situația școlară și cum au loc examenele anul acesta

Articolul prezintă modul de organizare și igienizare a spațiilor (aranjarea meselor, reguli de intrare/ieșire, curățarea suprafețelor, asigurarea consumabilelor de igienă), informații direct relevante pentru gestionarea și pregătirea în siguranță a clădirilor și facilităților companiei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Mai 2020 | 2325 | Timp de citire: 4 min.

Recent, Ministerul Educației și Cercetării a lansat un ghid ce vine în ajutorul elevilor, studenților, părinților și profesorilor, care conține toate măsurile și regulile ce se aplică anul acesta în învățământul românesc, inclusiv la examenele de final de ciclu școlar, în contextul existenței epidemiei de coronavirus. Citește articolul