Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul este adesea responsabil cu administrarea flotei auto a companiei, inclusiv cu asigurarea că toate vehiculele au asigurare RCA valabilă, pentru a se evita problemele legale și operaționale.
Conducării auto care nu dețin o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi identificați, potrivit declarațiilor recente ale unor reprezentanți ai Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu ajutorul camerelor utilizate de CNAIR pentru a verifica existența unei roviniete valide pentru mașinile care utilizează rețeaua de drumuri din țara noastră. Citește articolul
Pentru a înțelege noile costuri și proceduri de verificare a proprietăților companiei sau a celor vizate pentru achiziție, în contextul reglementărilor ANCPI.
În recent intrata în vigoare reglementare a tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), avocații sunt discriminați la acordarea beneficiilor acordate notarilor și unei categorii de persoane nu foarte bine determinată, este de părere Baroul Dolj într-un punct de vedere publicat pe site-ul său. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile, bunurile și documentele companiei. În cazul pierderii unor acte importante sau al nevoii de a publica anunțuri legate de bunuri (vânzări, închirieri), cunoașterea acestor tarife este necesară pentru a estima și aproba costurile.
Sumele de bani care trebuie plătite în acest an pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial sunt identice cu cele utilizate anul trecut, după cum stabilește un act normativ publicat recent. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei, inclusiv de asigurarea că toate mașinile au rovinieta plătită la timp pentru a evita amenzile și pentru a asigura buna funcționare a transportului.
Mulți șoferi din țara noastră sunt de părere că sistemul video ce aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și utilizat de aceasta pentru verificarea existenței unei roviniete valide pentru mașinile care utilizează rețeaua de drumuri din țara noastră este folosit și pentru stabilirea vitezei celor care circulă pe drumurile pe care sunt amplasate camerele, adică sunt folosite ca aparate radar. De aceea, pentru a lămuri această situație, CNAIR a transmis recent un comunicat de presă. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei. Articolul oferă detalii despre cum se pot obține informații oficiale (cadastru, cărți funciare) pentru verificarea sau administrarea acestor proprietăți, inclusiv schimbări de tarife sau acces gratuit la anumite date.
Documentul care stabilește reglementarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și instituțiile sale subordonate a fost înlocuit, începând de luni, de un nou ordin, venit și cu ceva modificări față de vechea reglementare. Situația scutirilor de plată este modificată să includă gratuități pentru anumite persoane, în principal. Citește articolul
Tendințele de pe piața imobiliară sunt relevante pentru deciziile legate de achiziția, închirierea sau administrarea spațiilor de birouri și a altor proprietăți ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de posibilitatea de a angaja personal cu studii juridice pentru a eficientiza activități de suport, cum ar fi gestionarea documentelor, cercetarea legislativă sau organizarea internă, care beneficiază de o înțelegere a termenilor juridici.
O modificare din Statutul avocaților care a intrat deja în vigoare permite oricărei societăți de avocatură să angajeze și personal auxiliar licențiat în drept, acest lucru nefiind posibil până acum. Măsura avantajează, în primul rând, absolvenții de studii juridice superioare care nu vor să urmeze neapărat o carieră de avocat, dar care vor să lucreze totuși în domeniul pe care l-au studiat. De cealaltă parte, și cabinetele de avocați pot beneficia de pe urma modificării pentru că pot angaja oameni cu background juridic pentru posturi care, deși nu sunt eminamente avocațiale, necesită totuși cunoștințe în domeniu: cercetare și documentare legislativă, organizare de documente juridice sau verificarea unor dosare. Trei avocați, dintre care și un fost Decan de Barou, au analizat noutatea împreună cu avocatnet.ro. Citește articolul
Acest departament gestionează facturile de utilități pentru toate spațiile companiei, iar modificările prețului energiei afectează direct cheltuielile administrative.
Energia electrică pe piaţa spot din România este, duminică, cea mai ieftină dintre ţările din regiune cu care ţara noastră este cuplată, însă importurile continuă, potrivit datelor OPCOM şi Transelectrica. Citește articolul
Articolul propune soluții pentru îmbunătățirea comunicării, organizarea sarcinilor și eficientizarea operațiunilor administrative, cum ar fi pontajele, care contribuie la o mai bună funcționare a biroului și a echipei.
Suntem în plină schimbare de paradigmă. Abilitățile clasice legate de recrutare și salarii au devenit dintr-o dată insuficiente. Mediul economic cere acum de la HR să dezvolte abilități noi legate de retenția angajaților, cultura organizațională, comunicările interne, leadership și chiar implicarea activă în strategia de business. Acest lucru se întâmplă pentru că distincția dintre “resurse umane” și “capital uman” e din ce în ce mai clară în multe industrii din România. Companiile conduse inteligent își valorifică angajații ca pe un activ, prin opoziție la vechiul concept de “resursă” de exploatat. Provocarea în jurul căreia gravitează schimbările țin de nevoia de creșterea a eficienței și a productivității. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea spațiilor companiei (birouri, depozite) și trebuie să știe cum evoluează prețurile și disponibilitatea pe piața imobiliară pentru a planifica achizițiile sau închirierile.
Prima lună din an a adus cu 25% mai multe apartamente de vânzare în București, față de începutul anului trecut. 2.300 de locuințe au fost scoase pe piață din Capitală în ianuarie, arată statistica imobiliară. Citește articolul