Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament gestionează proprietățile companiei, închirierile sau achizițiile de spații. Cunoașterea tendințelor prețurilor și a dobânzilor pe piața imobiliară este esențială pentru planificarea bugetelor și luarea deciziilor legate de activele imobiliare ale firmei.
România are cea mai mare creştere a preţurilor pe piaţa imobiliară din Uniunea Europeană în ultimii 5 ani. Casele şi apartamentele sunt mai scumpe faţă de anul 2014, cu 40%, potrivit datelor Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari. Citește articolul
Departamentul Administrativ este interesat de recomandările de igienă și prevenire a bolilor, pentru a se asigura că măsurile de curățenie și igienă din birouri sunt adecvate în perioade de risc epidemiologic.
Toate școlile și grădinițele din țară sunt închise vineri, conform unui act normativ al ministerului educației. Astfel, copiii stau acasă timp de patru zile, evitându-se astfel răspândirea gripei. Citește articolul
Informațiile despre zilele libere și programul de lucru afectează direct organizarea activităților administrative: deschiderea și închiderea birourilor, planificarea serviciilor de curățenie, pază și mentenanță. Este important pentru a asigura buna funcționare a sediului în jurul sărbătorilor.
Salariații din țara noastră, fie ei angajați în sistemul public sau în cel privat, vor beneficia de o zi liberă în data de 24 ianuarie 2019, adică chiar azi. În această zi se sărbătorește Ziua Unirii Principatelor Române și a fost declarată zi liberă legală în anul 2016. De cele mai multe ori, în astfel de situații, Guvernul ia decizia acordării unei zile libere bugetarilor, astfel încât aceștia să se poată bucura de o perioadă liberă mai lungă. Potrivit unor informații obținute de redacția noastră, vineri va fi, în mod oficial, zi lucrătoare pentru toți angajații din țara noastră. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și proprietățile companiei. Articolul este relevant pentru că explică modul în care se calculează impozitul pe clădire atunci când aceasta este folosită și ca locuință, și ca sediu de firmă. Înțelegerea acestor costuri fiscale ajută la o mai bună administrare a proprietăților și la planificarea eficientă a cheltuielilor.
Impozitarea imobilelor se face în funcție de destinația lor, fiind luate în considerare trei mari categorii și modurile aferente de impozitare. Potrivit legislației fiscale, dacă spațiul e nerezidențial, modul de calcul e relativ simplu. Altfel stă situația dacă e vorba de un spațiu mixt, în care spațiul de locuit e sau nu delimitat de cel aferent activității firmei sau persoanei fizice autorizate. Apoi, mai contează și cum se plătesc utilitățile la un astfel de spațiu mixt. Primul termen de plată pentru impozitul pe acest an e 1 aprilie. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă de procesele de înființare și desființare a entităților, de gestionarea sediului social și de coordonarea documentelor necesare, aspecte prezentate în articol.
Plănuiești ca în 2019 să începi o nouă afacere și nu știi ce să alegi între persoana fizica autorizată (PFA) sau întreprinderea individuală (II)? Noi, cei de la CIEL România, suntem alături de tine și ți-am pregătit mai jos detalii despre ambele tipuri de entități juridice. Citește articolul
Rolul secretarului de proiect, care gestionează documentele, informațiile, programările și comunicarea internă și externă, este esențial pentru buna organizare administrativă a proiectului.
Implementarea unui proiect în baza unei finanțări nerambursabile de la stat presupune parcurgerea unor activități complexe, pe o durată lungă de timp. De aceea, pentru a asigura bunul mers al afacerii, este necesară stabilirea unei echipe de proiect, formată din specialiști cu pregărire și experiență în domenii diferite de activitate. Descoperă mai jos structura organizatorică a unei echipe ideale de proiect și principalele responsabilități ale fiecărui membru, pentru cazul în care vrei să demarezi o afacere în 2019. Citește articolul
Pentru a planifica programul de funcționare a clădirilor, serviciile de pază, curățenie și mentenanță, adaptându-le la zilele libere și la eventualele minivacanțe.
În curând, respectiv în ziua de joi, salariații din România, indiferent dacă lucrează la stat sau în mediul privat, vor beneficia, cu ocazia Zilei Unirii Principatelor Române, de o zi liberă. Uneori, în situații similare, autoritățile iau decizia de a acorda bugetarilor o zi liberă suplimentară, în așa fel încât aceștia să se poată bucura de perioade libere mai lungi. În acest context, îți spunem astăzi cu ce alte ocazii ar mai putea acorda Guvernul zile libere suplimentare angajaților la stat, astfel încât aceștia să se bucure de minivacanțe cu diverse lungimi. Citește articolul
Acest departament oferă suport general și se ocupă adesea de aspecte practice, cum ar fi gestionarea parcului auto al firmei sau oferirea de informații utile pentru angajați. Cunoașterea metodelor de plată a amenzilor este o informație practică pe care o pot disemina sau folosi în administrarea curentă.
Anul 2018 a adus noutăți importante în domeniul amenzilor rutiere. Șoferii au acum la dispoziție 15 zile (nu 48 de ore) ca să plătească amenzi mai mici decât cele dispuse de polițiștii rutieri, doar că nu mai pot să plătească pe loc agenților niciun leu. Ca să completeze legislația actualizată, un proiect de act normativ a fost pus recent în dezbatere pentru reglementarea modalităților oficiale de plată a acestor amenzi. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile companiei și trebuie să fie la curent cu regulile care afectează costurile acestora, inclusiv impozitele, pentru a le putea gestiona eficient.
Pentru calcularea impozitului pe imobilele cu destinație nerezidențială Codul fiscal trimite la conținutul unor rapoarte de evaluare făcute de evaluatorii autorizați. Cei care nu au astfel de rapoarte făcute în ultimii cinci ani riscă să plătească ceva mai mult ca impozit anul acesta, în lipsa unor evaluări mai recente. Vestea bună este că încă mai pot depune aceste evaluări la Fisc, până la 1 aprilie, ca să beneficieze de cota mai mică de impozitare chiar de anul acesta. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea parcului auto al companiei și este direct responsabil să se asigure că toate mașinile au asigurarea RCA obligatorie, conform legii.
Orice proprietar de mașină trebuie să încheie un contract de asgiurare de răspundere civilă auto (RCA). Scopul unei astfel de măsuri e să asigure repararea prejudiciilor produse terților, dacă apar. Totuși, acest aspect este strict reglementat. Printre reglementări, una se referă la societățile cu care poate fi încheiată o astfel de asigurare RCA. Citește articolul