Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este responsabil cu gestionarea echipamentelor și a infrastructurii companiei, inclusiv cu instalarea și funcționarea caselor de marcat.
În condițiile în care achizițiile de noi case de marcat, dar și fiscalizarea și instalarea acestora sunt în scădere, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală au anunțat că încep mâine controale agresive la companiile care întârzie să respecte obligația înlocuirii vechilor aparate de marcat. Înlocuirea vechilor case de marcat este în plină desfășurare, deși firmele ar fi trebuit să se conformeze de anul trecut. Citește articolul
Departamentele care se ocupă de administrarea și întreținerea infrastructurii (cum ar fi drumurile) ar fi interesate să înțeleagă responsabilitățile legate de siguranța publică și consecințele legale ale deficiențelor de mentenanță.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
De multe ori, acest departament se ocupă cu achiziția și mentenanța echipamentelor de birou, inclusiv a caselor de marcat. Este important să fie la curent cu termenele și cerințele legale pentru a se asigura că infrastructura necesară pentru operațiuni este conformă și funcțională, evitând probleme pentru întreaga companie.
Companiile care nu și-au înlocuit la timp vechile case de marcat cu aparate noi riscă să fie amendate de inspectorii Fiscului, conform legislației în vigoare. Totodată, autoritățile pot decide inclusiv suspendarea activității firmelor până la momentul la care acestea își schimbă casele de marcat vechi și achită amenzile. Recent, Fiscul a anunțat că începe vineri o serie de controale agresive la companiile care întârzie înlocuirea aparatelor vechi. Citește articolul
Acest departament gestionează sistemele de securitate (cum ar fi camerele video), iar articolul oferă un exemplu direct despre cum acestea trebuie instalate și folosite conform legii, pentru a evita amenzile.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a intrat în vigoare de peste nouă luni și a stârnit foarte multe întrebări și reacții. După foarte multe speculații, a venit momentul să facem și o analiză a practicii. Mai exact, să vedem câteva exemple de cazuri în care firmele au fost amendate pentru încălcarea GDPR sau a altor normele relevante din domeniul protecției datelor personale. Citește articolul
Acest departament gestionează flota de mașini a companiei și bugetul aferent, inclusiv cheltuielile cu combustibilul, fiind interesat de fluctuațiile de preț.
Preţul carburanţilor fără taxe în România continuă să fie mai mare decât media UE, iar, în cazul benzinei, scumpirea din ultima lună este de două ori mai mare faţă de cea de la nivelul întregii Uniuni. Citește articolul
Acest departament este interesat de tot ce ține de locuințe și proprietăți imobiliare, inclusiv de programe guvernamentale care influențează piața, definițiile legale ale locuințelor și condițiile de achiziție sau construcție.
Românii pot cumpăra sau construi locuințe, prin programul „Prima casă” și în anul 2019, statul garantând în proporție de 40% sau 50% creditul pe care-l face cumpărătorul la finanțator. Totuși, pentru a obține creditul prin acest program, solicitantul trebuie să îndeplinească mai multe condiții. Printre altele, aceștia trebuie să aibă un avans de cel puțin 5% din valoarea locuinței pe care intenționează s-o achiziționeze și, de principiu, să nu înstrăineze locuința cumpărată prin program timp de cinci ani. Recent, autoritățile au anunțat lansarea ediției din acest an a programului, astfel că românii se pot înscrie la bănci. Citește articolul
Pentru a urmări programele de îmbunătățire energetică a clădirilor, care pot fi folosite pentru eficientizarea costurilor și modernizarea proprietăților administrate sau gestionate de companie (chiar dacă programul e pentru persoane fizice, principiile pot fi relevante).
Și în 2019, românii vor putea primi bani pentru schimbarea sistemului de încălzire al casei cu unul eficient din punct de vedere energetic, prin programul Casa verde. Măsura reiese dintr-un proiect de act normativ inițiat de Ministerul Mediului (MM). Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile deținute sau închiriate de companie. Dacă firma deține locuințe (ex: pentru angajați) sau spații comerciale în blocuri care intră sub incidența acestei legi, echipa administrativă trebuie să cunoască regulamentul de bloc, orele de liniște și deciziile adunărilor generale pentru a asigura buna administrare și conformitatea.
Toate asociațiile de proprietari din țara noastră sunt obligate ca, până în luna septembrie a acestui an, să adopte un regulament de bloc, după cum stabilește noua legislație ce vizează asociațiile de proprietari. Modelul acestui document a fost publicat de puțină vreme, după o întârziere de aproape două luni și permite asociațiilor de proprietari să prelungească intervalele în care liniștea locatarilor nu trebuie tulburată. Citește articolul
Departamentul poate fi interesat de scăderile de prețuri pentru servicii administrative, echipamente sau chiar proprietăți imobiliare, pentru a gestiona mai eficient bugetul și costurile operaționale ale companiei.
Vânzările pe piaţa imobiliară sunt în declin, conform datelor oficiale. Aşa că dezvoltatorii încearcă să îi atragă pe clienţi cu promoţii şi cadouri la târgul imobiliar. Citește articolul
Ajută la gestionarea și modernizarea parcului auto al companiei, inclusiv a vehiculelor folosite pentru nevoi administrative sau de întreținere a facilităților.
Programul Rabla, prin intermediul căruia persoanele interesate să-și schimbe mașina veche cu una nouă pot cere bani de la stat, se va desfășura și în acest an. Totuși, spre deosebire de anii trecuți, în 2019, mașinile trebuie să respecte alte reguli pentru casare, respectiv ele trebuie să aibă o vechime mai mare de opt ani, dar și inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă. Citește articolul