avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1478 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

A apărut primul caz al unui român intrat în faliment personal. Instanța a dat undă verde procedurii

Pentru a înțelege riscurile și implicațiile legale în domeniul imobiliar, mai ales când dezvoltatorii sau proprietarii se confruntă cu probleme financiare severe.

Oana Teodorescu în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
20 Iunie 2018 | 27832 | Timp de citire: 2 min.

Primul caz de intrare în insolvenţă a persoanei fizice a fost soluţionat recent de o instanţă judecătorească de la noi. Acest lucru reprezintă o premieră în România, legea care reglementează falimentul personal fiind în vigoare din ianuarie 2018. Mai exact, este vorba de un român care a început o afacere pe cont propriu și care n-a putut să reziste, acumulând datorii pe care nu le mai putea acoperi. Judecătorul a considerat că situația financiară a românului e compromisă și a dispus deschiderea procedurii insolvenței prin lichidarea activelor sale. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul justiţiabilului în procesele civile

Judecata în fond: Ce trebuie să știi despre judecata în fața primei instanțe

Acest departament gestionează bunurile și proprietățile companiei. Pot apărea litigii legate de imobile (chirii, drept de proprietate), iar înțelegerea procesului de judecată este esențială pentru a rezolva astfel de probleme.

Oana Teodorescu în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
20 Iunie 2018 | 2 | 24923 | Timp de citire: 4 min.

În cazul în care avem o problemă pe care dorim să o rezolvăm în instanţă sau dacă suntem chemaţi în judecată de o altă persoană, este bine să ştim ce înseamnă toate acestea şi ce trebuie să facem pe întreg parcursul procesului, care începe cu judecata în faţa primei instanţe (numită şi judecata în fond). Acesta este primul articol scris de avocatnet.ro dintr-o serie menită să informeze justițiabilii din România despre desfășurarea proceselor civile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Finanțarea prin leasing a afacerilor: Zece aspecte esențiale pentru orice antreprenor care apelează la leasing

Departamentul Administrativ este interesat de leasing ca modalitate de a obține spații de birouri sau echipamente necesare funcționării zilnice a companiei, inclusiv prin leasing imobiliar.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 Iunie 2018 | 4119 | Timp de citire: 1 min.

Leasingul, spre deosebire de creditele bancare, reprezintă un instrument financiar mai ușor de accesat de către companii, având o flexibilitate mai mare. Acesta este și principalul motiv pentru care societățile preferă să-și finanțeze investițiile în active corporale într-un grad tot mai mare prin intermediul contractelor de leasing. Cu toate acestea, acest tip de finanțare are și dezavantaje în fața creditelor bancare, iar în articolul de astăzi vom evidenția succint principalele informații pe care antreprenorii trebuie să le cunoască în ceea ce privește leasingul. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Decizia ICCJ, aplicabilă

UPDATE Ca să fie valabil, procesul-verbal de reținere a permisului trebuie să includă suspendarea dreptului de a șofa

Dacă departamentul administrează flota auto a companiei sau oferă suport administrativ angajaților cu privire la utilizarea vehiculelor, informațiile despre cum se pot contesta amenzile și suspendările de permis sunt utile pentru a gestiona eficient aceste situații.

Simona Voiculescu în Ghid auto
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Iunie 2018 | 10 | 89843 | Timp de citire: 4 min.

Din procesul-verbal de contravenție prin care se dispune reținerea permisului nu trebuie să lipsească și mențiunile cu privire la aplicarea sancțiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce, durata suspendării și temeiul legal, potrivit unei soluții oferite de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), publicată azi în Monitorul Oficial. Altfel, procesul-verbal e anulabil în instanță, la cererea șoferului sancționat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cumperi un apartament cu loc de parcare? Iată ce trebuie să știi despre TVA-ul aferent

Informația este utilă pentru cei care se ocupă de gestionarea clădirilor și proprietăților companiei (de exemplu, spații de birouri sau locuințe pentru angajați), ajutându-i să înțeleagă implicațiile financiare legate de achiziția sau vânzarea acestora.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
19 Iunie 2018 | 5 | 24319 | Timp de citire: 2 min.

Pentru cei mai mulți dintre noi, cumpărarea unui apartament reprezintă cea mai importantă achiziție pe care o facem pe parcursul vieții. Tocmai de aceea trebuie să ne informăm cu privire la acest subiect, în special privind aspectele fiscale legate de costurile unei locuințe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

50% din români stau în case mici și înghesuite. Dezvoltatorii sacrifică spațiul pentru a le vinde cât mai ieftin

Articolul oferă informații directe despre piața imobiliară din România, tendințele de construcție (locuințe mai mici, mai ieftine) și dimensiunile medii ale locuințelor, aspecte relevante pentru gestionarea spațiilor sau strategia de achiziții/închiriere a companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
18 Iunie 2018 | 3107 | Timp de citire: 1 min.

Aproape jumătate dintre români stau în case prea mici şi înghesuite. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce drepturi și obligații au părțile unui contract de leasing

Se ocupă de administrarea și utilizarea bunurilor companiei (clădiri, mașini, echipamente) și trebuie să înțeleagă condițiile de folosire impuse de contractele de leasing.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
18 Iunie 2018 | 2971 | Timp de citire: 2 min.

Finanțarea prin leasing a investițiilor realizate de companii devine o opțiune tot mai serioasă în ultimii ani, fiind o alternativă pentru finanțarea prin intermediul creditelor bancare sau din sursele proprii. Cu toate acestea, alegerea instrumentului optim de finanțare ar trebui făcută în funcție de mai multe criterii, iar cunoașterea principalelor drepturi și obligații ale celor două părți este esențială. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Ce purtăm la birou vara

Acest departament gestionează condițiile de lucru din birou. Recomandările privind vestimentația de vară vin în completarea eforturilor de a asigura un mediu de lucru cât mai plăcut și funcțional, mai ales în perioadele caniculare.

Advertorial în Weekend
16 Iunie 2018 | 3452 | Timp de citire: 2 min.

Cât de greu este să îți adaptezi ținuta de birou la temperaturile extrem de ridicate? Poate fi simplu, cu puțină imaginație și un strop de inspirație. Atunci când se instalează canicula, sănătatea noastră devine mai mult ca oricând o prioritate. Așa cum trebuie să ne adaptăm dieta, care se bazează acum pe o alimentație mai ușoară și multă hidratare pentru a ne simți bine în pielea noastră, la fel de importantă este și procuparea pentru ținutele pe care le purtăm peste zi și care trebuie să ne asigure un confort chiar și atunci când temperaturile sunt extreme. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Consiliul General al Capitalei a aprobat noile prețuri ale parcărilor din București

Acest departament se ocupă direct de gestionarea parcărilor pentru angajați și vizitatori, precum și de costurile asociate cu vehiculele companiei. O creștere a tarifelor de parcare afectează bugetul și modul de organizare a parcării.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
15 Iunie 2018 | 2791 | Timp de citire: 1 min.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat tarifele de exploatare a parcărilor din Bucureşti. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Leasingul mobiliar conferă mai multe avantaje firmelor la procurarea de echipamente sau mașini

Pentru că gestionează flota auto și alte bunuri mobile ale companiei și trebuie să cunoască condițiile de utilizare impuse de contractele de leasing, cum ar fi limita de kilometri sau tipurile de activități permise.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
13 Iunie 2018 | 1909 | Timp de citire: 2 min.

Contractul de leasing devine din ce în ce mai mult un instrument alternativ de finațare a bunurilor  mobile sau imobile, având mai multe avantaje față de creditul bancar sau alte modalități de finanțare pe termen mediu sau lung. Procurarea unor bunuri mobile, precum echipamente de lucru, utilaje sau autoturisme  se face prin intermediul unui contract de leasing mobiliar, iar principalele caracteristici sunt detaliate în articolul de mai jos. Citește articolul