Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament are responsabilitatea directă de a asigura că toate clădirile și facilitățile (cum ar fi școlile) respectă normele de siguranță la incendiu și sunt autorizate corespunzător pentru a funcționa în siguranță.
Președintele Asociației Colectiv GTG 3010, Eugen Iancu, trage un semnal de alarmă în privința unităților de învățământ din București care funcționează fără avize de securitate la incendiu, precizând că autoritățile trebuie să evite ”un nou Colectiv”. Citește articolul
Acest departament, care gestionează flota de mașini a companiei, trebuie să înțeleagă exact cum funcționează asigurările auto și cât acoperă pentru mașinile de înlocuire după accidente, pentru a planifica eficient și a gestiona reparațiile și înlocuirile de mașini.
Conducătorii auto sunt obligaţi să încheie poliţa de răspundere civilă auto (RCA), însă, în cazul unui accident, şoferul păgubit nu poate să se folosească de un alt autovehicul pe cheltuiala asigurătorului RCA al şoferului vinovat, până îşi repară maşina, deşi legea îi oferă acest drept. Citește articolul
Secțiunea despre exproprieri este direct legată de administrarea proprietăților companiei. Este esențial să înțeleagă riscurile ca terenurile deținute să fie afectate de proiecte publice și procesele de despăgubire.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de găsirea, achiziționarea și administrarea spațiilor și clădirilor firmei, deci este important să știe cum se poate finanța cel mai bine acest lucru pentru nevoile companiei.
Leasingul imobiliar reprezintă un instrument financiar de care firmele se folosesc pentru achiziția de birouri sau alte clădiri destinate desfășurării activității. Deși este destinat în mod special firmelor, în anumite condiții leasingul imobiliar este agreat și de către persoanele fizice, care urmăresc în acest fel să evite birocrația ridicată de bănci. Avantajele, dar și dezavantajele acestui instrument financiar sunt prezentate în acest articol. Citește articolul
Acest departament gestionează achiziția și utilizarea clădirilor, autovehiculelor și a altor bunuri necesare funcționării companiei, fiind interesat de soluțiile de finanțare cost-eficiente, cum ar fi leasingul.
Necesitatea de a-și dezvolta afacerea îi determină pe mulți antreprenori să acceseze surse diferite de finanțare, în lipsa unor fonduri proprii suficient de însemnate. Spre deosebire de un credit bancar, contractul de leasing oferă o flexibilitate mai mare. Descarcă de la finalul acestui articol o aplicație prin care poți estima sumele pe care va trebui să le rambursezi către firma de leasing. Citește articolul
Dacă firma deține și închiriază proprietăți, acest departament gestionează contractele de închiriere. Articolul îi ajută să înțeleagă cerințele fiscale legate de veniturile generate de aceste contracte, inclusiv noutățile legate de înregistrarea lor.
Declararea veniturilor din chirii se face acum prin declarația fiscală unică, termenul-limită pentru depunerea acestei declarații fiind 15 iulie pentru anul acesta. Sunt vizați atât cei care obțin anul acesta venituri, cât și cei care au obținut venituri încă de anul trecut, în ipoteza în care nu s-au conformat fiscal până acum. Citește articolul
Deoarece oferă informații despre piața imobiliară, prețurile apartamentelor și numărul tranzacțiilor în marile orașe, esențiale pentru deciziile legate de achiziția, închirierea sau vânzarea de proprietăți ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament poate gestiona date personale, cum ar fi înregistrări de vizitatori sau informații legate de accesul în clădiri. Articolul îi ajută să înțeleagă obligațiile referitoare la ștergerea acestor date la cerere.
Dreptul de a fi uitat este un alt fel de a numi dreptul la ștergerea datelor personale, cuprins în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Nu este însă un drept absolut și nu funcționează în toate situațiile și în raport cu orice entitate care ne deține datele personale. De pildă, nu o să putem merge la starea civilă să cerem să fim uitați din registre. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu achizițiile generale și administrarea bunurilor companiei, inclusiv mașinile de serviciu. Trebuie să știe cele mai bune metode de a le cumpăra sau închiria, pentru a gestiona flota sau necesarul de transport al angajaților.
Cei care intenționează să achiziționeze autoturisme noi și nu dispun de întreaga sumă pentru achitarea integrală a contravalorii acestora pot opta între contractarea unui credit bancar sau încheierea unui contract de leasing. Ambele variante de finanțare vor genera costuri suplimentare pe durata derulării contractelor, însă particularitățile acestor instrumente financiare trebuie luate în calcul, de asemenea. Iată care sunt principalele deosebiri existente între un contract de leasing și un credit destinat achiziționării unui autoturism. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei (imobile, terenuri). Este important să înțeleagă cum sunt afectate drepturile asupra acestor bunuri în cazul unor probleme legale, cum ar fi un sechestru, și cum se pot proteja aceste proprietăți în procesele de recuperare a datoriilor.
Dacă un creditor ipotecar și-a făcut opozabil dreptul cu privire la un imobil care, ulterior, a fost pus sub sechestru asigurător de către organele penale, atunci executarea silită pornită cu privire la acel imobil nu e suspendată de instituirea acelui sechestru. Este concluzia pe care a oferit-o Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) într-un recurs în interesul legii care a apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul