Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament gestionează achiziția și utilizarea clădirilor, autovehiculelor și a altor bunuri necesare funcționării companiei, fiind interesat de soluțiile de finanțare cost-eficiente, cum ar fi leasingul.
Necesitatea de a-și dezvolta afacerea îi determină pe mulți antreprenori să acceseze surse diferite de finanțare, în lipsa unor fonduri proprii suficient de însemnate. Spre deosebire de un credit bancar, contractul de leasing oferă o flexibilitate mai mare. Descarcă de la finalul acestui articol o aplicație prin care poți estima sumele pe care va trebui să le rambursezi către firma de leasing. Citește articolul
Dacă firma deține și închiriază proprietăți, acest departament gestionează contractele de închiriere. Articolul îi ajută să înțeleagă cerințele fiscale legate de veniturile generate de aceste contracte, inclusiv noutățile legate de înregistrarea lor.
Declararea veniturilor din chirii se face acum prin declarația fiscală unică, termenul-limită pentru depunerea acestei declarații fiind 15 iulie pentru anul acesta. Sunt vizați atât cei care obțin anul acesta venituri, cât și cei care au obținut venituri încă de anul trecut, în ipoteza în care nu s-au conformat fiscal până acum. Citește articolul
Deoarece oferă informații despre piața imobiliară, prețurile apartamentelor și numărul tranzacțiilor în marile orașe, esențiale pentru deciziile legate de achiziția, închirierea sau vânzarea de proprietăți ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament poate gestiona date personale, cum ar fi înregistrări de vizitatori sau informații legate de accesul în clădiri. Articolul îi ajută să înțeleagă obligațiile referitoare la ștergerea acestor date la cerere.
Dreptul de a fi uitat este un alt fel de a numi dreptul la ștergerea datelor personale, cuprins în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Nu este însă un drept absolut și nu funcționează în toate situațiile și în raport cu orice entitate care ne deține datele personale. De pildă, nu o să putem merge la starea civilă să cerem să fim uitați din registre. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu achizițiile generale și administrarea bunurilor companiei, inclusiv mașinile de serviciu. Trebuie să știe cele mai bune metode de a le cumpăra sau închiria, pentru a gestiona flota sau necesarul de transport al angajaților.
Cei care intenționează să achiziționeze autoturisme noi și nu dispun de întreaga sumă pentru achitarea integrală a contravalorii acestora pot opta între contractarea unui credit bancar sau încheierea unui contract de leasing. Ambele variante de finanțare vor genera costuri suplimentare pe durata derulării contractelor, însă particularitățile acestor instrumente financiare trebuie luate în calcul, de asemenea. Iată care sunt principalele deosebiri existente între un contract de leasing și un credit destinat achiziționării unui autoturism. Citește articolul
Acest departament se ocupă de achizițiile pentru nevoile interne ale companiei sau de administrarea clădirilor. Noile praguri și reguli de achiziții publice pot influența modul în care sunt cumpărate anumite produse, servicii sau lucrări, mai ales dacă firma este o instituție publică.
Pragurile valorice aplicabile în cazul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică au fost modificate, fiind introdus, în cazul consiliilor județene, a consiliilor locale și a altor instituții publice aflate în subordinea acestora un prag valoric nou. Modificările aduse legii achizițiilor publice au intrat în vigoare de luni, după publicarea în Monitorul Oficial a unei ordonanțe de urgență a Guvernului. Citește articolul
Problemele de infrastructură urbană, cum ar fi aglomerația transportului public în zonele de birouri, pot influența deciziile privind locația sediului, transportul angajaților și planificarea serviciilor administrative.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este interesat de calitatea mediului urban (parcuri, transport, zone pietonale) deoarece aceasta influențează confortul angajaților, atractivitatea locațiilor de birouri și valoarea proprietăților companiei.
Locuitorii din Bucureşti sunt printre cei mai nemulţumiţi europeni când vine vorba de oraşul lor. Citește articolul
Departamentul Administrativ gestionează clădirile și spațiile companiei și este direct responsabil pentru conformitatea cu normele de siguranță la incendiu și alte verificări ale IGSU.
Perioada verii aduce întotdeauna o creștere a muncii sezoniere și a numărului de turiști în stațiunile din aproape toată țara. Din acest motiv, autoritățile își intensifică de obicei controalele la firme. Astăzi vă prezentăm estimările noastre pentru controalele la firme din perioada iunie - august 2018. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă adesea de gestionarea zilnică a bunurilor companiei, inclusiv de asigurări, reparații și alte aspecte practice legate de vehicule, care sunt influențate de tipul de leasing.
Achiziția unui bun de folosință îndelungată ridică problema finanțării adecvate, care să asigure simultan atât costuri sustenabile, cât și flexibilitate ridicată. Discutând doar de posibilitățile oferite de leasing, beneficiarii pot opta între leasing operațional sau leasing financiar, iar avantajele și dezavantajele acestor două sisteme de finanțare snut prezentate în articolul de astăzi. Citește articolul