Articolul stabilește în detaliu procedura pe care furnizorii trebuie să o urmeze pentru soluționarea reclamațiilor utilizatorilor finali, incluzând termene și modalități de informare, aspecte esențiale pentru buna funcționare a acestui departament.
Decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 146 din 27 februarie 2015. Citește articolul
Articolul tratează direct problema asigurărilor și a solicitărilor de despăgubire în cazul produselor defecte, fiind crucial pentru gestionarea polițelor de asigurare ale companiei și a reclamațiilor.
In situatia in care un aparat medical prezinta un potential defect, toate produsele de acelasi model pot fi calificate drept produse cu defecte, a decis astazi Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE). Mai mult decat atat, fabricantul unui aparat cu defecte trebuie sa ramburseze costurile aferente inlocuirii sale. Citește articolul
Acest departament este interesat de deciziile privind autorizațiile brokerilor de asigurare, deoarece acestea pot afecta piața asigurărilor și relațiile companiei cu partenerii săi din domeniu.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 154 si 155 din 4 martie 2015 s-au publicat: Citește articolul
Este crucial pentru gestionarea polițelor de asigurare obligatorii pentru răspunderea civilă în cazul daunelor provocate de câini periculoși și pentru a soluționa eventualele cereri de despăgubire în cazul unor incidente.
Incheierea unei asigurari de raspundere civila este obligatorie pentru persoanele care detin caini considerati periculosi. Cei care nu respecta aceasta regula pot primi amenzi ce ajung pana la 1500 de lei, insa polita de asigurare este doar una dintre obligatiile impuse de lege in cazul detinerii unor astfel de animale. Citește articolul
Deoarece articolul se referă la controale în sectorul asigurărilor-reasigurărilor (unul dintre sectoarele supravegheate de ASF), acest departament trebuie să cunoască în detaliu procedurile de control ale ASF, pentru a pregăti compania pentru inspecții și a se asigura că respectă toate cerințele specifice.
Regulament al Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 2/2015 privind activitatea de control periodic si inopinat desfasurata de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 148 din 27 februarie 2015. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil de gestionarea polițelor de asigurare ale companiei și de relația cu asiguratorii, fiind direct interesat de referințe de preț pentru negocierea tarifelor RCA.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Retragerea autorizației de funcționare a unor brokeri de asigurare de către ASF este o informație vitală. Acest departament trebuie să știe dacă brokerii cu care lucrează compania sunt încă autorizați sau dacă trebuie să caute noi parteneri pentru încheierea sau gestionarea polițelor de asigurare și a eventualelor reclamații.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 152 si 153 din 3 martie 2015 s-au publicat: Citește articolul
Deși nu este direct despre asigurări, înțelegerea cine este proprietarul legal al unei mașini după vânzare este crucială pentru a ști cine este responsabil pentru asigurare și cine ar putea fi implicat în eventuale daune sau reclamații legate de vehicul.
In cazul vanzarii unei masini, noul posesor este cel care trebuie sa anunte autoritatile despre transmiterea dreptului de proprietate, conform informatiilor furnizate redactiei noastre de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Vechiul proprietar poate sa notifice vanzarea, dar acest lucru nu duce la o schimbare efectiva in baza de date. Clarificarea vine in contextul in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a recomandat soferilor care-si vand masinile sa depuna notificari la autoritatile competente, pentru a evita sa primeasca amenzi pentru lipsa rovinietei. Citește articolul
Departamentul de Asigurări și Gestionarea Reclamațiilor este direct interesat de mediere ca metodă eficientă și rapidă de soluționare amiabilă a litigiilor legate de despăgubiri sau reclamații. Cunoașterea celor mai buni mediatori și a practicilor din domeniu ajută la îmbunătățirea proceselor interne și la satisfacția clienților.
In week-end-ul 27-28 februarie a avut loc editia a treia a Galei Excelentei in Mediere, in cadrul careia au fost acordate premii pentru mediatorii care s-au remarcat prin activitatea lor in cursul anului 2014. Festivitatea de premiere a fost urmata, a doua zi, de conferinta profesionala "Medierea in Romania. Abordare nationala versus abordare europeana", in cadrul careia au sustinut prelegeri Tatiana Ciaglic, Presedintele Consiliului de Mediere din Republica Moldova, Conf. univ. dr. Ioan Hosu si Av. Ionela Cuciureanu, Junior Associate, Cosmovici Intellectual Property. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care informațiile clare despre costuri și procedurile pentru cardurile blocate pot ajuta la reducerea numărului de reclamații din partea clienților și la gestionarea mai bună a incidentelor.
Bancile sunt obligate de astazi sa afiseze pe ecranul bancomatelor comisioanele percepute pentru tranzactiile efectuate cu cardurile de debit si credit la ATM-uri. Aceasta masura este cuprinsa intr-un act normativ al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor care a intrat in vigoare astazi. Listele cu comisioanele aplicate diferitelor operatiuni au fost actualizate recent de majoritatea bancilor. Astfel, puteti afla in materialul urmator cu cat sunt taxate persoanele fizice care retrag bani de la bancomate, cu cardurile de debit si credit. Citește articolul