Acest departament este direct implicat în gestionarea situațiilor în care clienții au nelămuriri sau solicită anularea tranzacțiilor din cauza unor neconcordanțe, conform drepturilor menționate în articol.
Serviciile de schimb valutar oferite de casele de schimb valutar presupun anumite drepturi pentru consumatori si obligatii pentru operatorii economici. Astfel, consumatorii au dreptul sa fie corect, complet si precis informati asupra cursurilor de schimb, dar si sa primeasca un anumit document, inainte de efectuarea operatiunii valutare. Citește articolul
În cazul unui furnizor de energie electrică, modificarea tarifelor și a modului de aplicare a ajutoarelor poate genera întrebări sau reclamații din partea clienților. Acest departament ar avea nevoie de aceste informații pentru a gestiona eficient și corect eventualele nemulțumiri legate de facturare și tarife.
Ordinul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 86/2013 privind modificarea art. 5 din Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 40/2013 pentru aprobarea tarifelor reglementate la energia electrica livrata de furnizorii de ultima instanta consumatorilor casnici si asimilati consumatorilor casnici, care nu si-au exercitat dreptul de eligibilitate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 753 din 4 decembrie 2013. Citește articolul
Este în interesul acestui departament să știe unde se pot verifica polițele de asigurare (cum ar fi RCA), istoricul daunelor și cum pot fi depuse reclamațiile la autoritatea de supraveghere, pentru a gestiona eficient polițele și solicitările clienților.
Autoritatea de Supraveghere Financiare (ASF) are din aceasta saptamana o noua pagina de internet, care include toate cele trei sectoare pe care le controleaza, se arata intr-un comunicat recent al institutiei. Citește articolul
Monitorizează propunerile legate de asigurările de viață, sănătate și bunuri pentru angajați, precum și de sprijinul legal în exercitarea atribuțiilor, care pot influența politicile de asigurare ale companiei.
Politistii care lucreaza in zilele declarate sarbatori legale ar putea primi un spor de 100% din salariul functiei de baza, se arata intr-un proiect de act normativ publicat recent in dezbatere publica de Ministerul Afacerilor Interne. Totodata, documentul stabileste un spor de 75% din salariul lunar pentru politistii care lucreaza peste program, desi in momentul de fata munca suplimentara se compenseaza numai cu timp liber corespunzator. Citește articolul
Departamentul de Asigurări și Gestionarea Reclamațiilor este interesat de mediere ca o metodă eficientă pentru a rezolva reclamațiile și disputele înainte de a se transforma în procese costisitoare, putând influența reduceri de costuri și gestionarea daunelor.
Importanta, avantajele si rolul medierii ca instrument de solutionare a conflictelor, precum si impactul acestei proceduri asupra mediului de afaceri se numara printre temele ce vor fi abordate vineri in cadrul conferintei "Medierea si mediul de afaceri", ce se va desfasura la Targu Mures, se arata intr-un comunicat de presa al organizatorilor remis redactiei noastre. La eveniment vor participa reprezentanti ai Corpului Diplomatic, antreprenori, reprezentanti ai Camerei de Comert, reprezentanti ai patronatelor si sindicatelor, magistrati, avocati, notari, executori judecatoresti, mediatori, functionari bancari, reprezentanti ai administratiilor publice locale ale judetului Mures, reputate cadre didactice Citește articolul
Buletinele electronice vor include informații din cardul de sănătate. Pentru companiile care se ocupă de asigurări de sănătate sau care gestionează beneficii medicale pentru angajați, este important să înțeleagă cum aceste noi documente se leagă de sistemul național de sănătate.
Noi documente de identitate vor fi eliberate cetatenilor romani din 1 aprilie 2014, dupa cum prevad reglementarile in vigoare deja. Avand in vedere ca legislatia in materie trebuie armonizata, Ministerul Afacerilor Interne propune modificarea mai multor acte normative ce stabilesc forma si continutul de date ale documentelor de identitate. Mai precis, institutia propune un nou model pentru actele de identitate ce urmeaza a fi puse in circulatie incepand de anul viitor, acesta fiind in conformitate cu noile dispozitii introduse in luna iulie. Citește articolul
Pentru a include titlurile de stat în portofoliul de investiții al companiei, beneficiind de stabilitatea și siguranța acestora în gestionarea fondurilor.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1924/2013 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii decembrie 2013 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 737 din 29 noiembrie 2013. Citește articolul
Departamentul de Asigurări și Gestionarea Reclamațiilor ar fi interesat de cum medierea poate ajuta la rezolvarea rapidă și eficientă a reclamațiilor clienților, evitând escaladarea acestora și posibilele litigii.
Bancile si clientii apeleaza destul de rar la mediere, pentru a rezolva conflictele privind clauzele abuzive din contractele de credit, iar in aceste situatii rata de reusita a sedintelor de mediere este redusa. De cele mai multe ori nu se ajunge la un acord intre banci si clienti, iar conflictul urmeaza sa fie solutionat tot in instanta. Citește articolul
Contextul economic și evenimentele precum blocajele cauzate de vreme pot influența numărul cererilor de despăgubire și modul de evaluare a riscurilor asigurabile.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Companiile de asigurări folosesc acte de stare civilă pentru a procesa cererile de despăgubire (de exemplu, certificate de deces pentru asigurări de viață) și trebuie să poată verifica autenticitatea documentelor primite.
Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 159/2013 pentru stabilirea elementelor de siguranta ale extraselor multilingve ale actelor de stare civila a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 730 din 27 noiembrie 2013. Citește articolul