Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Analiza și ajustarea polițelor de asigurare împotriva dezastrelor naturale, înțelegerea acoperirilor și pregătirea pentru procesul de gestionare a daunelor și reclamațiilor în cazul unui cutremur.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează polițele de asigurare și cererile de despăgubire. Noile reguli de circulație și consecințele încălcării lor (producerea de accidente, suspendarea permisului) influențează direct riscurile asigurate și procesul de gestionare a daunelor pentru vehiculele companiei sau angajați.
De puțină vreme, regulamentul de aplicare a Codului rutier a fost modificat prin hotărâre de Guvern, una dintre schimbările apărute acum câteva zile vizând extinderea listei situațiilor în care polițiștii pot elibera, la reținerea unui permis auto, o dovadă înlocuitoare a acestuia cu drept de circulație. Citește articolul
Partea a treia a articolului, care vorbește despre plângerile depuse la ANRE de către prosumatori din cauza întârzierilor de racordare, este direct relevantă pentru gestionarea reclamațiilor și a relației cu clienții sau partenerii aflați în situații similare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Modificările regulilor de circulație influențează direct modul în care sunt evaluate responsabilitățile în cazul unui accident. Departamentul de Asigurări trebuie să înțeleagă aceste schimbări pentru a gestiona corect cererile de despăgubire și a menține polițele de asigurare actualizate.
Deoarece prevederile legate de circulația în sensul giratoriu nu erau suficient de clare, iar asta ducea la interpretări diferite în cazul accidentelor auto petrecute acolo și la o practică neunitară legată de amenzile aplicate în aceste cazuri, guvernanții au modificat, printr-o hotărâre apărută acum câteva zile, regulamentul Codului rutier. O parte dintre modificări vizează definirea intersecției cu sens giratoriu și stabilirea regulilor de circulație aplicabile în cazul acestora, fiind gândite astfel încât să pună capăt controverselor de interpretare legislativă. Pe același subiect, respectiv clarificarea regulilor de circulație în sensul giratoriu, a fost înregistrat la Parlament, spre sfârșitul lui 2022, un proiect legislativ, la care, acum că legislația rutieră a fost modificată în acest sens, cel mai probabil, se va renunța curând. Citește articolul
Regulile noi pot influența șansele de accident și, implicit, costurile asigurărilor sau modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire în cazul unor evenimente rutiere.
Regulamentul de aplicare a Codului rutier a fost modificat, potrivit unei hotărâri ce se aplică de vineri, astfel încât să reflecte schimbările apărute în ultima perioadă la legislația rutieră, dar și pentru a elimina unele interpretări neunitare ale acesteia. Mai exact, printre altele, au fost stabilite acum regulile de circulație în intersecțiile cu sens giratoriu și circuitul permiselor de conducere reținute de polițiști în funcție de natura abaterilor. Citește articolul
Organizațiile precum Poșta Română, furnizorii de energie și asociațiile de proprietari vor primi numeroase întrebări și reclamații legate de aceste carduri. Acest departament ar folosi ghidul pentru a înțelege problemele comune și a oferi răspunsuri și soluții clare beneficiarilor.
Anul acesta, persoanele cu venituri mici primesc, în două tranșe, un ajutor de 1.400 de lei, destinat plății facturilor la energie, fie ele curente sau restante. Distribuția cardurilor prin care se acordă ajutorul de stat a început la 1 februarie, iar de astăzi, primii bani primiți (700 de lei) pot fi folosiți pentru plata efectivă a facturilor. În acest context, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat recent un ghid al situațiilor speciale în care se pot găsi anumiți beneficiari ai acestui ajutor pentru energie. Citește articolul
Pentru a înțelege mai bine riscurile legate de clădirile companiei, cum ar fi cele seismice, și cum acestea pot influența polițele de asigurare și gestionarea eventualelor daune.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Companiile pot avea polițe de asigurare private pentru angajați (ex: asigurări de viață, de sănătate sau de invaliditate). Informațiile despre pensia de invaliditate de stat și indemnizația pentru însoțitor sunt utile pentru a înțelege cum se completează aceste beneficii de stat cu cele private și pentru a ghida angajații în procesul de solicitare.
Potrivit Legii pensiilor, pensionarii de invaliditate încadrați în gradul I au dreptul să primească, pe lângă pensie, o indemnizație pentru însoțitor. Valoarea acesteia s-a majorat de la începutul anului, odată cu creșterea punctului de pensie. Citește articolul
Articolul este direct despre cum funcționează o poliță de asigurare, cum se obține și care sunt pașii pentru a depune o cerere de despăgubire, aspecte care țin de activitatea specifică a acestui departament.
Deși amenințați de manifestări ale fenomenelor naturale tot mai intense, foarte puțini români încheie polițe de asigurare împotriva dezastrelor (cutremur de pământ, alunecare de teren sau inundație) pentru locuințe (PAD). Așadar, cum și de ce să ne facem o astfel de asigurare? Care sunt costurile implicate și cum putem intra în posesia despăgubirilor pentru riscurile acoperite de contractul de asigurare în caz de calamitate naturală? Citește articolul
Acest departament gestionează direct interacțiunile cu clienții nemulțumiți și mecanismele de rezolvare a plângerilor. Informațiile despre Soluționarea Alternativă a Litigiilor (SAL) sunt esențiale pentru procesele lor de gestionare a reclamațiilor și soluționare a disputelor cu consumatorii.
Comercianții cu sedii fizice trebuie să utilizeze un nou tip de plachetă de informare asupra mecanismului de soluționare alternativă a litigiilor, începând din 18 martie, potrivit unui ordin recent publicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul