Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionarea banilor companiei și a plăților către angajați. Orice modificare a sprijinului financiar de la stat pentru salarii influențează direct bugetul și modul în care se înregistrează cheltuielile.
Firmele ar avea temei să prelungească șomajul tehnic, dacă consideră necesar, chiar și de mâine încolo, potrivit recentelor declarații ale ministrului muncii și ale premierului, de astăzi. Statul ar urma să suporte indemnizațiile de șomaj tehnic ca și până acum cel puțin până la 1 iunie. Citește articolul
Interesant pentru a vedea ce ajutoare financiare de la stat sunt prelungite și cum pot fi accesate, afectând bugetul și contabilitatea companiei.
Deși se preconiza că va exista un vid legislativ de câteva zile, până ce intră în vigoare legea adoptată miercuri de Parlament pentru trecerea României la starea de alertă, premierul a anunțat că Guvernul va face azi demersurile necesare pentru ca starea de alertă să fie instituită de mâine, înainte de apariția legii. Totodată, premierul a spus că azi se va da o ordonanță de urgență pentru a prelungi acordarea anumitor ajutoare de stat introduse în timpul stării de urgență, cum ar fi subvenționarea șomajului tehnic. Citește articolul
Articolul conține detalii despre posibile plafonări de prețuri, impactul asupra datoriilor (suspendarea executărilor silite) și decontarea concediilor medicale, precum și informații generale despre rectificarea bugetară. Aceste aspecte sunt esențiale pentru planificarea financiară, bugetare și gestionarea riscurilor financiare ale companiei.
Perioada de stare de urgență cauzată de epidemia de coronavirus, care a început în data de 16 martie 2020, se va încheia la sfârșitul zilei de astăzi, conform unui decret al președintelui României, Klaus Iohannis. Teoretic, de mâine trebuia ca România să intre în starea de alertă, dar cadrul legal este incert, astfel că există riscul să existe câteva zile de vid legislativ. Cu alte cuvinte, câteva zile în care nu există restricții pentru populație și afaceri. Citește articolul
Conține previziuni economice cheie (creștere PIB, deficit) și informații despre planuri europene de redresare, utile pentru planificarea bugetară, fiscală și financiară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Urmărește cum pot fi obținute ajutoare financiare de la stat, cum sunt afectate taxele și impozitele companiei și cum se gestionează costurile și veniturile în contextul noilor reglementări.
Marți, la Senat au ajuns trei noi propuneri legislative care includ măsuri pentru companii în contextul epidemiei de coronavirus, acestea aflându-se abia la începutul traseului legislativ. Printre altele, acestea fac referire la prelungirea subvenționării șomajului tehnic din banii statului, stimularea reactivării șomerilor sau despăgubirea celor care au cumpărat pachete turistice înainte ca România să intre în starea de urgență. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care zilele libere plătite afectează costurile salariale, bugetul companiei și potențialele deduceri sau rambursări, având impact direct asupra situației financiare.
Deputații sunt aproape să adopte un al doilea proiect de lege care să prevadă că liberele plătite pentru părinți se acordă și după terminarea stării de urgență, dacă școlile rămân închise. Asta în condițiile în care primul proiect cu această măsură deja a fost trimis șefului statului săptămâna trecută. Deși există riscul să ne trezim cu două legi care să conțină o prevedere aproape identică, acesta este destul de mic. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care compania gestionează banii, cum sunt prezentate rezultatele financiare investitorilor și care sunt standardele economice și de guvernanță relevante pentru aspectele financiare.
Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) organizează al doilea Forum anual în data de 28 mai 2020, online, începând cu ora 9.00. „Ne-am adaptat la noile condiții economice și vom scoate la lumină un nou mod de guvernanță prin care să facem față noii realități economice”, spune ARIR într-un comunicat de presă. Citește articolul
Pentru a planifica încasările de la stat (subvențiile agricole), a le înregistra corect în contabilitate și a se asigura că fondurile sunt gestionate corespunzător, mai ales în contextul modificărilor de termene.
Fermierii din țara noastră pot depune online cererile unice de plată pentru 2020 până la 15 iunie, conform unei modificări recente, în contextul epidemiei de coronavirus. Termenul inițial era 15 mai. Citește articolul
Acest departament este interesat de datele privind consumul, deoarece acestea influențează direct prognozele financiare, bugetele și sănătatea economică a companiei.
Izolarea nu ne-a făcut să cumpărăm mai puțin, ci doar să ne schimbăm prioritățile și obiceiurile. Citește articolul
Articolul menționează posibilitatea de a plăti online cu cardul anumite taxe pentru serviciile de cadastru și carte funciară, ceea ce simplifică modul în care departamentul gestionează plățile către stat.
Ținând cont de situația actuală și de dorința de a limita cât mai mult interacțiunile fizice, Guvernul a adoptat recent printr-o ordonanță posibilitatea ca mai multe operațiuni ce țin de cartea funciară să se facă online, iar măsura a fost recent publicată. De asemenea, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunțat extinderea unor servicii online, precum plata pentru prima înscriere, parcelare sau dezmembrare. Citește articolul