Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă de calculul și plata corectă a salariilor, a muncii suplimentare și a altor drepturi financiare ale angajaților, conform cerințelor legale verificate de ITM.
În fiecare an, personalul de control al inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri) desfășoară mai multe tipuri de verificări la angajatori: controale în cadrul unor campanii, controale tematice și controale de fond. Însă, indiferent de tipul de verificare despre care e vorba, autoritățile au atras atenția că există trei chestiuni pe care le verifică mereu la firme. Aceste informații reies dintr-un raport de activitate pe anul trecut, publicat recent și analizat de avocatnet.ro. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum se raportează și se plătesc taxele, ce practici noi au inspectorii fiscali și cum pot fi evitate amenzile sau taxele suplimentare care pot afecta bugetul companiei.
În ultima perioadă, Fiscul a început să-și schimbe destul de mult abordarea pe care o are în controalele la companii, dar și atunci când vine vorba de soluționarea contestațiilor fiscale făcute de contribuabili. Concret, specialiștii au identificat un început de uniformizare apropo de controalele succesive pe aceeași chestiune, o nouă tactică pentru impunerea de taxe și impozite suplimentare, dar și o reorientare ce ține de sesizările penale pe evaziune. Citește articolul
Sunt menționate aspecte fiscale și financiare, cum ar fi denominarea contractelor, indexarea prețurilor și impactul modificărilor legislative asupra modului în care companiile își gestionează finanțele și obligațiile de raportare.
Săptămâna aceasta a apărut o serie de propuneri normative importante, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru firme. De exemplu, se dorește obligarea încheierii contractelor de utilități în care să poată fi exprimat prețul doar în lei, nu și în euro. În același timp, apar și schimbări privind produsele alimentare cumpărate, în sensul că nimic din ce nu e făcut din lapte nu va mai putea fi comercializat sub denumirea de „produs lactat”. Există, însă, și incertitudini, în sensul că ce a adopat, în trecut Guvernul, a fost respins de Parlament, creându-se, astfel, confuzie. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre noile taxe propuse de UE, cum ar fi cele pe combustibili și un prag minim de impozitare pentru companii, precum și perspectivele economice naționale. Acestea influențează direct costurile, bugetele și planificarea fiscală a firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru gestionarea corectă a finanțelor și a taxelor, iar informațiile despre răspunderea administratorilor pentru datoriile fiscale și corectitudinea datelor financiare și contabile sunt vitale.
Administratorul poate fi tras la răspundere atunci când compania are probleme din cauza acestuia, potrivit legislației în vigoare. De principiu, vorbim de situații în care administratorul fie nu-și îndeplinește obligațiile impuse de lege (de exemplu, să se asigure că dividendele plătite există în realitate), fie provoacă intenționat probleme (de exemplu, dacă împiedică plata datoriilor fiscale). În orice caz, situațiile în care se aplică răspunderea solidară a administratorului firmei sunt stabilite în mod expres, iar acestea implică plata de către cei responsabili a daunelor sau a datoriilor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înregistreze corect pagubele și recuperarea lor din punct de vedere financiar și să aplice corect reținerile din salariu, conform limitelor impuse de lege.
Angajatorul își poate acoperi prejudiciul de la angajatul vinovat de producerea unei daune la muncă, în legătură cu munca sa, dacă dauna nu e foarte mare, printr-un acord special (ideal, în formă autentică). Salariatul i se rețin bani din salariu și angajatorul este astfel acoperit. În toate celelalte cazuri, singura variantă este instanța de judecată. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu toate aspectele fiscale ale companiei și trebuie să știe cum se schimbă regulile legate de taxe și formulare fiscale, chiar și cele care privesc angajații sau partenerii cu activități independente.
Formularul 230 pentru redirecționarea unui procent din impozit s-a modificat din nou, după ce abia fusese schimbat în luna ianuarie. Actuala formă a documentului a fost publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial și a intrat deja în vigoare. Potrivit noului formular 230, o parte din impozitul pe venit, respectiv 3,5%, se va duce către bursele private în anumite condiții și numai pentru anumite perioade ale anului 2019. Termenul de depunere rămâne tot 25 mai 2020. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă detaliile financiare ale programelor (sume, condiții de plată, plafoane pentru ajutoare de minimis) pentru a planifica bugetul și a se asigura că toate tranzacțiile sunt înregistrate corect din punct de vedere fiscal și contabil, inclusiv plata taxelor și impozitelor.
Persoanele fizice autorizate (PFA) care vor să scape de mașinile vechi, mari poluatori pe drumurile publice, se vor putea înscrie în curând în programul Rabla Clasic, să caseze mașinile vechi și să obțină la schimb prime de casare pe care să le folosească la cumpărarea a tot atâtea mașini noi, mai prietenoase cu mediul, de la producătorii validați în program. PFA-urile pot obține, similar firmelor, mai multe prime, totalizând cel mult 200.000 de euro, dar asta numai dacă îndeplinesc condițiile de înscriere în program. Și programul Rabla Plus, prin care se pot primi finanțări pentru achiziționarea mașinilor prietenoase cu mediul, este deschis PFA-urilor. Citește articolul
Articolul oferă informații despre evoluția prețurilor imobiliarelor și condițiile de creditare, esențiale pentru planificarea financiară a firmei și a angajaților, precum și despre situația financiară a țării (deficit bugetar), care poate influența costurile de operare și perspectivele economice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Monitorizează și înregistrează corect banii primiți de la stat sub formă de subvenții, contribuind la bugetul firmei și la optimizarea costurilor cu personalul, și asigură raportarea financiară corectă.
Companiile care angajează absolvenți și șomeri vor putea cere bani de la stat în cursul anului 2020, din moment ce autoritățile pregătesc deja fonduri în acest sens. Pentru a obține subvențiile, companiile se vor adresa agențiilor teritoriale de muncă. Citește articolul